MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300TD 24V - jaka temperatura?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31540
Strona 1 z 2

Autor:  blackmilk [ ndz lut 03, 2008 11:46 am ]
Tytuł:  300TD 24V - jaka temperatura?

witam

po wymianie visca itp itd
czas na jezdzenie

normalnie ma tak z 84'C przy jezdzie mniej gdzies okolo 80'C
zabutowalem go do 200 i niestety temp skoczyla do 95'C (na wskazowce)

gorzej bylo z laweta i obciazeniem stala temp to 90'C a pod gorke nawet 98"C (odczyt z climatronika bo wskazowka byla na gdzies 90"C)

to normalne?
wasze tez sie tak grzeja ?

Autor:  Popey [ ndz lut 03, 2008 11:56 am ]
Tytuł: 

w lecie było ok 90 teraz normalnie delikatnie ponad 80 a bez obciążenia ponizej 80 .Sprawdz termostat i płyn

Autor:  Sebian [ ndz lut 03, 2008 11:59 am ]
Tytuł: 

Mam doładowany M606 w G-Klasie. przy tak wielkiej masie utrzymywał 80oC jak w mordę strzelił. Czasem pokazał wahnięcia +/-2oC. Nie wiem, jak się Twój powinien zachować przy jeździe z lawetą i zależy ile za nim ciągniesz, tj. ile powyżej tego co producent przewiduje. Wskazania 80-84oC, które podałeś sa jak najbardziej prawidłowe.

Autor:  blackmilk [ ndz lut 03, 2008 3:54 pm ]
Tytuł: 

cos mam z tym problem normalnie
przy zepsutym visco ledwo co na 60' wskakiwal (ciagnal tez swoje z baku)
teraz zas za wysoko.... tak mi sie wydaje.

@Sebian samochod nie byl przeladowany mial ponizej maxymalnej dopuszczalnej normy wedlug brifu

boje sie ze cos sie stanie :/
aha plyn jest nowy a czy dziala termostat ? hmm no raczej dziala prawidlowo otwiera go gdzies przy 50-60'

wymienialem wiatrak i teraz sie zastanawiam czy przypadkiem nie kupilem z mniejsza iloscia pior sam nie wiem musze to posprawdzac

dzieki za odpowiedzi !

Autor:  Popey [ ndz lut 03, 2008 8:47 pm ]
Tytuł: 

Sebian to już teraz i w W210 sie bedzie udzielał teraz [zlosnik]
A z tą temperaturą to dziwna sprawa, a ubytków płynu nie masz? a co robiłeś ze wczesniej miałeś dobrą temperaturę a teraz masz takie zmiany?

Autor:  Sebian [ ndz lut 03, 2008 9:02 pm ]
Tytuł: 

Raczej w temacie M606 [oczko]

Autor:  blackmilk [ ndz lut 03, 2008 9:19 pm ]
Tytuł: 

Popey no wczesniej to podobno nie dogrzany silnik bo visco bylo zblokowane
po wymianie visco no i wiatraka bo sie polamal (pisalem w hydeparku) temp sobie skoczyla wyzej i teraz juz sam nie wiem czy nie za wysoko - ostatnio nawet zalaczyly sie wiatraki (ktore myslalem ze sa tylko do klimy)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 03, 2008 10:02 pm ]
Tytuł: 

sprawdz czy niemasz miedzy chłodnicami pare kilo syfu -tj liści,piachu itp

Autor:  blackmilk [ ndz lut 03, 2008 10:12 pm ]
Tytuł: 

no to juz tez sprawdzilem :)

nie wiem moze te visco zle dziala.... - no ale sie kreci i to mocno bo slychac nawet

bede szukal dalej...

dzieki

Autor:  Chuck Norris [ wt lut 05, 2008 5:49 am ]
Tytuł: 

powiem ci ze mam podobny problem... tylko że u mnie potrafi pójść nawet na ponad 100stopni temp. A jak jadę poza miastem i go pogonie czyt. przestudzę to ma 60-70 stopni... wiem ze u mnie cos nie tak z pompą wody chyba bo jak stoi to nie grzeje mi w srodku... juz przetrenowalem objaw na postoju rowniez... wystarczy dodac trochę obrotów i ciepło się pokazuje z nawiewów... dla mnie to objaw niewydolnej pompy wody... mechanik coś mowil o pompie dodatkowej wymuszającej dodatkowy obieg wody i tu sie zastanawiam bo wiem ze w benzynkach ją miałem ale czy w dieslu ona tez występuje????

Autor:  Popey [ wt lut 05, 2008 6:35 am ]
Tytuł: 

jak przeczytałem post Chuck'a Norris'a przypomniałem sobie co mowil mechanior , czasem wystepuje problem z pompą wody, potrafi się rozszczelnić ale nie na tyle zeby gubić znacznie płyn, moze to jest przyczyna?

Autor:  F!sh [ wt lut 05, 2008 9:14 am ]
Tytuł: 

w moim 124 300Turbo jak jade normalnie jest temp 83 ale jak ppedze 200 to tez wskakuje na 90 i to moim zdaniem jest prwadidlowe wskazanie,a kieruje sie tym ze te auta nie sa nowe tylko maja kilkanascie lat i temp bedzie rosla wraz z predkoscia. Nie wiem moze pisze glupoty ale tak mysle bo tak mialem w 123 i w 124. pozdrawiam

Autor:  bogdan11 [ wt lut 05, 2008 9:24 am ]
Tytuł: 

Grzebałeś przy wiatraku? No to teraz sprawdź czy założony we właściwą stronę. Jak się kręci to ma zasysać powietrze z chłodnicy. Ja rok walczyłem z objawami przegrzewania. Zmieniałem wisco itp. Okazało sie że poprzednik zrobił rzeźbę z wiatrakiem. Wiatrak był od innego motoru i pchał powietrze do chłodnicy. Po wymianie na właściwy jest ok.

Autor:  piotrmozdzen [ wt lut 05, 2008 10:03 am ]
Tytuł: 

Witam!
W210 300TD
termostat otwiera się przy 85*C,na liczniku ma mieć 80 a do 100*C może dochodzić latem gdy upały,albo auto gdy jest dużo obciążane,na liczniku niemoże pokazywać 60 ,wtedy termostat jest do wymiany ,visco rusz pełną parą przy 100lub 110 (dokładnie nie pamientam)ale to żalezy od silnika i visko.auto podczas jazdy np.200km/h pokazować ma tyle ile przy 100km/h jeśli jest inaczej to coś nienadąża możliwe że pompa wody,a jeszcze zależy od płynu chłodzącego,czy spełnia normy silnika,w układzie chłodzenia ciśnienie ma byc 1.2 bar.
Pozdrawiam!

Autor:  MarcinJUNAK [ wt lut 05, 2008 10:31 pm ]
Tytuł: 

bogdan11 pisze:
Grzebałeś przy wiatraku? No to teraz sprawdź czy założony we właściwą stronę. Jak się kręci to ma zasysać powietrze z chłodnicy. Ja rok walczyłem z objawami przegrzewania. Zmieniałem wisco itp. Okazało sie że poprzednik zrobił rzeźbę z wiatrakiem. Wiatrak był od innego motoru i pchał powietrze do chłodnicy. Po wymianie na właściwy jest ok.



sorki ze sie wtrace ale mysle ze kazdy wiatrak powinien dmuchac na chlodnice a nie na silnik, nawet w w123 caly czas wiatrak dmuchał na chlodnice wiec mysle ze i w 124 tak powinno byc a jak visco sie ochlodzi wolniej dmucha i nie stawia takich oporow jak wiatrak w beczce

a gdzie to sprawdzic czy wiatrak ma dmuchac na chlodnice czy na silnik?
jak jest w w124?
a da sie wiatrak załozyc odwrotnie?

jesli sie myle to mnie poprawcie

pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/