MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 04, 2008 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
witam mam taki problem W126, 500SE silnik 117 rocznik 84, autko jeździło na gazie a próbuje uruchomić PB, po wymianie pompy paliwa auto zapala z tym że raz nie równo chodzi( na gazie równiez nie równo chodził) 2 po zapaleniu po 3-4 minutach zaczyna pracować coraz wolniej i nie równiej, aż zgaśnie i w tym momencie bez dodania gazu nie da sie go juz uruchomić, wydaje sie ze auto pracuje równo powyżej 2K obrotów, palec i kopułka są nowe, świece były wymieniane kilka razy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 04, 2008 5:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 20, 2006 9:16 am
Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Jest kilka tematów na forum.
Jak jeździł na gazie to może miał strzał. Sprawdź podciśnienia, odmę i przepustnice. Prawdopodobnie łapie lewe powietrze i gaśnie.

Robiłeś analize spalin? Skład mieszanki powinien wykazać w czym problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 04, 2008 6:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Czytałem te tematy z forum i raczej nic z tych rzeczy, co do odmy to akurat w tym momencie wcale nie jest podłączona gdyż działałem na zdjętym filtrze, podciśnienia z góry wyglądają ok, sprawdzone dokładnie .Oczywiście wystrzały jakieś były, klapa jest raczej wystarczająco prosta chodź nie jest idealna, rozdzielacz wtrysku rozebrałem bo zatarł sie tłoczek do tego stopnia że był problem go wycisnąc nawet po rozebraniu mając wszystko na wierzchu.Byc może cos jest uszkodzone od spodu pod kolektorami ssacymi (podciśnienia).

Mam jeszcze pytanie o urządzenie, jutro wkleje fotke jak nie bedzie wiadomo o co chodzi po lewej stronie przy elektrozaworze sterującym wolnymi obrotami, cos jak jakis zawór rozdzielacz, wchodzą to niego 2 przewody paliwowe, 3 podciśnienia i wtyczka na której jest 12V, co to dokładnie ma robić rozebrałem to i zasada działania nie jasna była dla mnie, w każdym razie jest tam coś jak jakaś cewka lub grzałka i pisało na niej 26 ohm, zmierzyłem i opór sie zgadza lecz po podaniu zasilania 12Vnic sie nie dzieje byc może jest to jakiegoś rodzaju czujnik.

Jeszcze jedna sprawa na lampie stroboskopowej na cylindrach wygląda jak by gubił zapłony, test wizualny mam na mysli, na głównym przewodzie z cewki raczej jest ok chyba że zapłony są zbyt gesto i wzrokowo ciezko wyczuć, ze sterownika równiez wizualnie wygląda ok sygnał, tu mam pytanie czy kabel z cewki do kopułki powinien mieć równiez opór 1Kohm, u mnie ten kabel ma pełną przepustowość czyli okolice 0ohm.

Mieszanki równiez nie sprawdzałem ponieważ na razie nie bardzo jeździłem gdyż gazu nie ma a na paliwie jest jak jest na razie.


Na górę
Post: pn lut 04, 2008 10:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
w-126 pisze:
po zapaleniu po 3-4 minutach zaczyna pracować coraz wolniej i nie równiej, aż zgaśnie i w tym momencie bez dodania gazu nie da sie go juz uruchomić

Nie mam praktyki przy V8 ale takie typowe objawy ma silnik który dostaje zbyt bogatą mieszankę na wolnych obrotach. Przyczyn tego może być wiele - musisz sam drogą eliminacji wszystko posprawdzać pod tym właśnie kątem.
w-126 pisze:
działałem na zdjętym filtrze
Odpada zatem sprawa przytkanego przez gazowników dolotu powietrza.
w-126 pisze:
...jakis zawór rozdzielacz, wchodzą to niego 2 przewody paliwowe, 3 podciśnienia i wtyczka...
i może ten patent zbytnio wzbogaca mieszankę.

A i coś jeszcze
w-126 pisze:
...po wymianie pompy paliwa...
Może stara pompa dawała inne (mniejsze) ciśnienie i "jakiś magik" pod to wyregulował silnik?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Ostatnio zmieniony pn lut 04, 2008 10:11 pm przez AndyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lut 04, 2008 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
AndyS pisze:
w-126 pisze:
...jakis zawór rozdzielacz, wchodzą to niego 2 przewody paliwowe, 3 podciśnienia i wtyczka...
i może ten patent zbytnio wzbogaca mieszankę.


Zaś to chyba o warm-up regler się rozchodzi? :roll:

A czy jak zdejmiesz wtyczkę z zaworu dodatkowego powietrza to też gaśnie po czterech minutach? Czy obroty znacznie wzrastają?

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: pn lut 04, 2008 11:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Junak pisze:
AndyS pisze:
w-126 pisze:
...jakis zawór rozdzielacz, wchodzą to niego 2 przewody paliwowe, 3 podciśnienia i wtyczka...
i może ten patent zbytnio wzbogaca mieszankę.


Zaś to chyba o warm-up regler się rozchodzi? :roll:


tak właśnie dzieki za nazwe szerszy opis znlazłem tu na forum

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ght=warmup


Obrazek.

ta zielona grzałka u mnie na mierniku pokazuje prawidłowy opór lecz po podaniu zasilania 12v nic sie nie dzieje ani nie grzeje ani najmniejszej iskierki, jakim cudem nie mam pojecia byc może to jjest przyczyna.

A czy jak zdejmiesz wtyczkę z zaworu dodatkowego powietrza to też gaśnie po czterech minutach? Czy obroty znacznie wzrastają?

Zawór dodatkowy czyli sterownik wolnymi obrotami tak ?.Po zdjęciu wtyczki ta jego przepustnica jest otwarta na maxa i autko również gaśnie po 4 minutach.Obroty juz wcale nie wzrastają sterownik nie podaje juz napięcia i elektrozawór jest na maxa otwarty.Chyba że na samiutkim początku lecz nie sprawdzałem ale z 2 strony po zapaleniu silnik pracuje najszybciej <br>Dodano po 21 minutach.:<br>
w-126 pisze:
działałem na zdjętym filtrze
Odpada zatem sprawa przytkanego przez gazowników dolotu powietrza.

no ale ~SaroF wspominał o odmie.

w-126 pisze:
...jakis zawór rozdzielacz, wchodzą to niego 2 przewody paliwowe, 3 podciśnienia i wtyczka...
i może ten patent zbytnio wzbogaca mieszankę.

bardzo mozliwe, wiem że jedno z podcisnień które szło bezpośrednio z kolektora nieco grubsza rurka od innych gdy spadło pedał gazu zachowywał sie tak jak by działał tylko przy samej desce i teraz równiez tak jest z tym ze podcisnienie jest załozone..

w-126 pisze:
...po wymianie pompy paliwa...
Może stara pompa dawała inne (mniejsze) ciśnienie i "jakiś magik" pod to wyregulował silnik?[/quote]

mozlwe gdyż ta nowa pompa jest gabarytowo mniejsza, ale moc auta jest ok .

Jaki powinien byc zapłon powiedzmy przy 700, 1000, 2000, 4000 może ktoś ma jakieś konkretne dane ?.

Ekonomizer na wolnych obrotach zaczyna iśc w kierunku środkowym, podczas coraz wiekszego szarpania niby normalne bo silnik ma coraz ciężej, przy 2k obrotów jest juz ok, powyzej tych 2 k jest taka magiczna granica gdzie silnik zaczyna chodzić prawidłowo..

Gdzie można regulować skład mieszanki, u mnie przy klapie przepływomierza jest imbus ale 20 obrotów pełnych w lewo lub prawo i bez zmian, czy jest jeszcze inne miejsce.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl