MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 7:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: PROBLEM Z NIVO
Post: pt gru 28, 2007 4:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Witam właśnie się zalogowałem ponieważ znalazłem tutaj wiele wątków dotyczących układu nivo .Użyłem opcji szukaj ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie posiadam MB 124 combi wersje sportline i zawieszenie jest fabrycznie obniżone ale mój tył to jest tragedia praktycznie już dwa razy podnosiłem tylny tłumik bo prawie ciągne go po ziemi mało tego nawet na małych nierównościach czuję i słyszę jak zawieszenie dobija mi do
budy Dodam że pompe mam razem ze wspomaganiem i próbowałem już operowac regulacją która znajduje się pod autem z tyłu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 5:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Wszystko fajnie, ale nie napisałeś czy masz prawidłowy poziom oleju w zbiorniczku Nivo, czy nie masz gdzieś wycieków tego oleju, czy pompa daje ciśnienie itp.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł: nivo
Post: pt gru 28, 2007 7:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Z tego co mi wiadomo to olej jest a czy jest cisnienie (jak to sprawdzic) wycieków raczej nie ma


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 8:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Można sprawdzić np. na wyjściu pompy Nivo luzując trochę połączenie, ale najlepiej na odpowietrzniku regulatora wzniosu nadwozia podczas pracy silnika. Uwaga na wysokie ciśnienie oleju o ile on tam w ogóle jest.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam,
Miałem podobny problem.
Jeśli olej jest i nie ucieka nigdzie oraz jesli auto nie reaguje na zmianę położenia dźwigni regulatora to prawdopodobnie siadła pompa.
Najlepiej sprawdzić ciśnienie jakie daje:
-spuścić olej odpowietrznikiem przy regulatorze
-w miejsce odpowierznika wkręcić ciśnieniomierz
-odpalić auto i pozostawić na wolnych obrotach
-dźwignię regulatora przekręcić w pozycję F (do góry chyba)
-minimalne ciśnienie powinno wynosić 133 bary

moze być też uszkodzony regulator, ale to mniej prawdopodobne.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 11:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
W wolnej chwili wymienie olej (niedawno pojazd nabyłem) więc jest to potrzebny zabieg Teraz mam jeszcze pytanie skąd taki ciśnieniomierz skombinowac.A sprawdziłem dzisiaj odstawiając auto do garażu poziom oleju i jest troszkę poniżej minimum i jakiś taki dziwny jak by był dolany czerwony atf.Przypuszczam że będzie to kosztopwna naprawa jeżeli pompa to używka w granicach 450 zł nowe gruszki 240 szt x2 [totalszok] ale i tak dzisiaj znajdując to forum humor mi się poprawił bo już miałem jechac do serwisu na diagnozę

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro
dzięki ci panie za mercedesa
sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 12:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Olej do układu nivo powinien być ZH-M
Co do manometru to można by poszukać na np allegro.
Przydał by się do tego kawałek przewodu giętkiego, ciśnieniowego. Trzeba by też pomyśleć o dorobieniu/dopasowaniu końcówek.

Ja u siebie nie sprawdzałem ciśnienia. Przy zapalonym silniku i po poluzowaniu odpowietrznika leciała piana, tak że prawie pewnym było, że to pompa kaput.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 2:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
pawel14b3 czy Ty przypadkiem nie sprawdzasz poziomu oleju w zbiorniczku pompy wspomagania zamiast w zbiorniczku Nivo?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 3:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Jestem z zawodu ,zamiłowania i hoobbi mechanikiem więc takie sprawy są dla mnie jasne i proste.Tylko to niwo jest to zupełnie nowa sprawa i niue miałem z tym doczynienia ale już troszkę poczytałem i mam większą wiedzę praktyczną a z teorią zobaczymy.Z olejem to wyglądało nast5ępująco
-wyciągnołem bagnet ze zbiorniczka i olej jeszcze był na bagnecie ale pod kreską min
Już kukałem na pompę i cena 450 używka czy jest jakiś sposób żeby ocenic stan przed zakupem i montażem bo przyznam jest to spory wydatek i kupic lipe jest prosto ale potem znowu wydac tyle samo to mija się z celem

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jeśli poziom oleju jest trochę poniżej minimum to nie ma jeszcze tragedii, ale uzupełnić trzeba. W Twoim przypadku trzeba chyba wymienić cały olej w układzie Nivo. Pompa ciągnie olej z dołu zbiornika Nivo. Sprawdzałeś czy na wyjściu pompy jest ciśnienie? Pompę można kupić znacznie taniej np. http://www.allegro.pl/item290039883_pom ... tomat.html
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 4:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Gitara tylko czy ciśnie będzie takie same i jeszcze pytanie automat też ma w pompie drugie wyście na ciśnienie
Ch.....ra kupowałem auto bez turba i automatu żeby były mniejsze koszta w razie jakichś awarii a tu nivo kolejne przekleństwo ale nic merc tani w naprawie nie jest myśle że jak wydam tee parę [zlosnik] zł to będzie służyc dłuższy czas
Zaraz po nowym roku biorę się za wymianę oleju i zobaczymy a mam jeszcze pytanie tam nad siłownikiem jest jeszcze jakieś ustrojstwo "kule" co to jest i czy to ulega awarii pytam bo chcę uzyskac jak najwięcej informacji bo jak to robie chcę już doprowadzic to do stanu idealnego
Szukałem jakichś książek ale niestety nic mi się nie udało wyszperac jeżeli ma ktoś jakieś materiały i linki do stron to będę wdzięczny za udostępnienie ich tutaj

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 4:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Proponuję nie gmatwać tematu. Pompa Nivo napędza tylko Nivo. Chyba, że masz jeszcze ASD lub 4-matica. Kule zwane gruchami też zostaw w spokoju dopóki auto nie podniesie tyłu. Czy odpaliłeś silnik i poluzowałeś wąż ciśnieniowy na wyjściu pompy Nivo aby przekonać się w ten sposób czy jest ciśnienie?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 5:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Tak dodam że mam ASD tylko też z nim jest nie kuku bo przy przekręceniu kluczyka pali się kontrolka po odpaleniu gaśnie ale powinna mrógac przy zerwaniu kól a wcale się tak nie dzieje
Więc pytam czy tą pompę można założyc jak będzie dobra

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 5:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Kontrolka ASD nie mruga, lecz zapala się na stałe w czasie, gdy włączona jest blokada mostu. Pompę możesz porównać wzrokowo ze swoją. Są dwa rodzaje tych pomp. Pojedyncza i podwójna. Ja Cię nie podpuszczam żebyś zaraz kupił drugą pompę a Ty jak widzę nie ruszyłeś nawet palcem (kluczem), aby zobaczyć czy pompa w Twoim MB daje ciśnienie. W ten sposób można wymienić wiele podzespołów w aucie a usterka jak była tak będzie.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 6:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Zgadza się masz racje
Więc co do sprawdzenia tego ciśnienia to przy wymianie oleju najpierw odkręcę odpowietrznik i zobacze co się będzie działo o ile mam go (ktoś go nie urwał albo ja go nie urwę) następnie odkręcę przy pompie przewód i reszta płynu powinna wyciec
Jeżeli jest jakiś inny sposób czy metoda proszę napisac

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro

dzięki ci panie za mercedesa

sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl