MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

przepływomierze .... niby takie same ale...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31593
Strona 1 z 2

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lut 05, 2008 4:38 pm ]
Tytuł:  przepływomierze .... niby takie same ale...

Cześć
Szukałem strasznie długo przepływomierza do mojej 300ce 24v (silnik M104)
I znalazłem. Numer części ten sam (0438 121 082), stan bdb :) wszystko ok (i w komplecie koleś dał cały rozdzielacz, kalosz itp). Jednak różni się klapa spiętrzająca. Prawidłowa w M104 była taka lekko bybrzuszona (wypukła) a w tej mam:
Obrazek
Czyli całkiem płaską (jak w M103)
Tu fotka klapy od spodu:
Obrazek
Dziwaczna jest ta klapa. nie wiem co robią w niej te dziórki :P nie wiem co to za patent :P od góry jakaś gumą zaklejona a w samej klapce jakies dzióry myszy wygryzły [zlosnik]
Pytanie:
1. O co do cholery chodzi z tym dziwadłem?
2. Czemu ktoś mogł wstawić taka klape ? gaz mu wywalił orginalna i pobawił się w patenty?
3. Czy ma prawo działać taka płaska klapa w konstrukcji, która winna mieć wypukłą? jaka jest różnica?
4. Zostawić tak czy wrzucić moją starą, ogrinalną klapę?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)

Autor:  TReneR [ wt lut 05, 2008 4:45 pm ]
Tytuł: 

Klapa do LPG - antywybuch. Jakbys ja wyrzucal to chetnie poratuje i wezme :-)

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lut 05, 2008 4:47 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Klapa do LPG

i działać to powinno normalnie, tj. tak samo jak na wypukłej?
Skoro chcę wywalić gaz to wrzucić moją starą klapę? <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
TReneR pisze:
Jakbys ja wyrzucal to chetnie poratuje i wezme

to sie pomyśli ;)

Autor:  TReneR [ wt lut 05, 2008 4:48 pm ]
Tytuł: 

ALPAq pisze:
TReneR pisze:
Klapa do LPG

i działać to powinno normalnie, tj. tak samo jak na wypukłej?
Skoro chcę wywalić gaz to wrzucić moją starą klapę?


Dzialc powinno (chyba, ze guma sie zestarzeje i nie przylega). Jezeli wywalasz gaz to radzilbym wstawic oryginalna (co fabryka, to fabryka).

Autor:  Mirmur [ wt lut 05, 2008 4:50 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Klapa do LPG - antywybuch

Tak, jednak przy dobrym strzale potrafi zrobić większy bałagan niż oryginalna stalowa. Jest zamienna z tą co masz.
Pozdrawiam.

Autor:  TReneR [ wt lut 05, 2008 5:04 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Tak, jednak przy dobrym strzale potrafi zrobić większy bałagan niż oryginalna stalowa. Jest zamienna z tą co masz.
Pozdrawiam.


Mozesz troche rozwinac wypowiedz? Jak dlamnie zaleta tego rozwiazania jest ochrona ramienia przeplywomierza. Natomiast pod d... dostaje filtr powietrza i jego obudowa (ale tu tez mozna klape wstawic)

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lut 05, 2008 5:36 pm ]
Tytuł: 

hmm ale czy przy zmiennej architekturze klapy chodzi wszystko identycznie (identycznie idzie powietrze itp? potencjometr?)
Czyli lepiej wstawić tą orginalną skoro mam zamiar śmigać na Pb ?? :)

Autor:  TReneR [ wt lut 05, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Jezeli wywalasz gaz to radzilbym wstawic oryginalna (co fabryka, to fabryka).

Autor:  Mirmur [ wt lut 05, 2008 5:57 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Mozesz troche rozwinac wypowiedz?

Mogę Ci napisać tylko to, co zauważyłem po zainstalowaniu tego wynalazku w W126 420, które strzelało dość często. Klapa z otworami i gumą faktycznie powodowała wyrywanie obudowy filtra powietrza a dodatkowo potrafiła puszczać lewe powietrze na wolnych obrotach. Powietrze dostawało się między blachą a gumą. Zainstalowany grzybek anty wybuchowy na obudowie filtra powietrza w czasie wybuchu odkształcał maskę silnika [zlosnikz]. Może ta klapa, którą przedstawił ALPAq jest solidniejsza w konstrukcji. Ochrona ramienia przepływomierza jest chyba złudna przy energii i szybkości wybuchu LPG.
Pozdrawiam.

Autor:  TReneR [ wt lut 05, 2008 7:06 pm ]
Tytuł: 

No jak maske wyginalo, to niezle wybuchy szly... :o :lol:

Autor:  AndyS [ wt lut 05, 2008 7:31 pm ]
Tytuł: 

Widzę że urządzenie antywybuchowe na kolektorze ssącym pod klapą jednak jest najskuteczniejsze. [zlosnik]

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lut 05, 2008 8:15 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Widzę że urządzenie antywybuchowe na kolektorze ssącym pod klapą jednak jest najskuteczniejsze.

co to to napewno :) ... troszke rzeźbić trzeba ale samo przez sie brzmi bardziej przekonywująco ;).
hmm mysle czy samemu sie zabrać jutro za montowanie tego wszystkiego.. całego. czy jak przerzuce tlyko klape na moją starą i wrzuce to wszystko co przyszło mi w paczce (a co defakto zostało wyciagniete z jeżdżącego samochodu) to czy bede musiał coś regulować :P??

Autor:  Mirmur [ wt lut 05, 2008 8:28 pm ]
Tytuł: 

AndyS masz W126 300E a one według moich doświadczeń i obserwacji są bardziej odporne na zatrucie gazem niż V8. Dla mnie LPG w MB jest tematem nie przewidywalnym, co zresztą widać na Forum. Jedni jeżdżą bez problemów a inni nie mogą dojść do ładu z silnikiem.
Pozdrawiam.

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lut 05, 2008 8:52 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
a inni nie mogą dojść do ładu z silnikiem.

... od końca listopada....

Autor:  Jurand [ wt lut 05, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

ALPAq pisze:
czy bede musiał coś regulować

Dopóki nie zamontujesz to nie będziesz wiedział i nikt poza wróżka nie da jednoznacznej ODP.
Wiec do roboty, czekamy na efekty [zlosnik]

Pozdr

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/