MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 8:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 06, 2008 1:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
WItam!
Mam taki problem w W124 E250D:
Autko jak jeździ jest wszytsko ok czyli ogrzewanie działa i temp płynu chłodzącego tez jest w normie natomiast jak auto stoi ale gdy silnik chodzi zaczynają sie hocki.
Temp rosnie a z nawiewów leci zimne powietrze.
Ok myślę pewnie pompa wody niewydala. Jadę do mechanika niech robi pompę wody wymienia albo usprawnia nie wiem...
Dzisiaj odbieram autko od mechanika a on mi mówi że pompa wody jest ok tylko nie działa dodatkowa pompka wymuszająca obieg wody i że mam jechać do elektryka bo coś tam tej pompki nie załącza...
wróciłem do domu i myślę...
przecież jak będzie lato to to auto na każdym postoju będzie sie przegrzewać!!! jak może pompka załączać sie razem z dmuchawą (jak powiedział mechanik) i że to niby te ogrągłe przełączniki włączające dmuchawę mają włączać też pompkę???
a jak nie włącze dmuchawy w kabinie to auto mi sie zagotuje????
co ma piernik do wiatraka...
i tu pytanie czy mechanik miał rację????
bo mi na mój rozum to sie wydaje totalną bzdurą...
Po mojemu to ta pompka powinna chodzić all the time!!!!
przecież to jest nieistotne czy ja chce załączyć ogrzewanie czy nie... od tego są zawory zeby regulować temp a nie pompka...
a co wy myślicie????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 8:48 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ak oba regulatory dasz na "minimum" - to pompka powinna się wyłączyć. Po co ma pompować, skoro zawory są całkowicie zamknięte?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 9:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ale napewno niechodzaca pompka ogrzewania nie jest powodem przegrzewania sie silnika na postoju (sa przeciez wersje bez tej pompki)

ps. w Teksasie to chyba ogrzewanie nie jest Ci potrzebne?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 9:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
toż Chuck Norris był z texasu chyba nie???? [zlosnikz]
a na powaznie to nie jestem pewien ale ta pompka powinna wymuszać dodatkowo obieg wody niekoniecznie do nagrzewnicy... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> aha... nawet gdyby nie chodziła to obieg powinien być taki że przez nagrzewnice obieg sie powinien zamykać... czy pompka chodzi czy nie... a ilosc wody przeplywającej przez nagrzewnice ustalały elektrozawory... moze sie mylę...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak na chlopski rozum; pompka powinna chodzic tylko wtedy, gdy ktorys z zaworow ogrzewania jest otwarty - inaczej pompowala by do zamknietej rury - bez sensu.
Moze, tak jak juz sie to komus zdarzylo na liscie, pompka pompuje w druga strone (jakis magik zamienil kabelki)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 11:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
nie... mechanik mówił że sie nie załącza... ale co by to miało wspólnego z tym że auto ma tendencję do przegrzewania sie???? jeśli silnik chodzi a auto stoi i nie jedzie...
te zimne powietrze to rozumiem... pompka nie chodzi wiec leci zimne... ale jak jade pompka tez nie chodzi a leci juz ciepłe powietrze...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 11:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Chuck Norris pisze:
... pompka nie chodzi wiec leci zimne... ale jak jade pompka tez nie chodzi a leci juz ciepłe powietrze...


Bo pompa wody ma duzo wieksze obroty. Masz pewnie jeszcze nagrzewnice zakamieniona, wiec sa duze opory przeplywu, co z mala wydajnoscia pompy wody na wolnych obrotach daje wlasnie taki efekt.
Nie widze tu jednak zwiazku, ze przegrzewaniem sie silnika - no chyba, ze pompa wody jest juz szczerbata ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 11:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
TReneR pisze:
Nie widze tu jednak zwiazku, ze przegrzewaniem sie silnika - no chyba, ze pompa wody jest juz szczerbata ;-)


Nagrzewnica podobnie jak układ ogrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza są obwodami równoległymi do głównego układu chłodzenia silnika. Ich ewentualna niesprawność nie powinna powodować przegrzewania się silnika. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że ta pompka dawno wyzionęła ducha. Elektryczna pompka obiegowa tylko wspomaga ogrzewanie wnętrza. Jeśli nie działa to ogrzewanie dalej jest, ale przy niskich temperaturach i wysokich obrotach dmuchawy ogrzewanie może być mniej efektywne. Najczęstszą przyczyną awarii tej pompki jest koniec szczotek silniczka lub zatarcie. Sprawdzenie zasilania tej pompki jest bardzo proste jednak uważam, że nie jest to właściwy trop Twoich problemów z przegrzewaniem silnika. Mam nadzieję, że zacząłeś od sprawdzenia poziom płynu w chłodnicy. Twój mechanik zdemontował i obejrzał pompę wody czy tylko na nią popatrzył?
Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 1:35 pm przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 12:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
przejrzał wszytsko tylko nie wiem czy do pompy zajrzał... jakoś mi sie nie chce wierzyć że zajrzał... auto prosto z niemiec z brifem do maja 2008 i jak zobaczyłem wszytsko jak fabryka...
nie wiem czego sie czepić... czyli stygniecie powietrza z nawiewów to przyczyna dodatkowej pompki... podobno sprawna tylko coś jej nie załącza...
a może jakiś bezpiecznik???? co prawda przeglądałem wszytskie ale z nimi tak jest że jak wyjmiesz to dopiero widac czy cos z nim nie jest nie tak... <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> aha.. gdzie szukać "braku" załączenia tej pompki????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 1:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Na początek ściągnij wtyczkę z zaworów ogrzewania i zobacz czy nagrzewnica grzeje na full. Pokrętła sterujące w tym momencie nie maja wpływu na temperaturę grzania wnętrza auta.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 06, 2008 2:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ok sprawdze to po południu

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 12:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sie 18, 2007 12:10 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Witam a tak cos do tego tematu to czy w 124 ze srodkowych nawiewow zawse leci zimne powietrze??

_________________
MERCEDES-BENZ W124 250TD 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 7:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Użyłem wyszukiwarki (jest cos takiego!)
Wystarczyło wpisać mały kawałek z Twojego zapytania.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... +powietrze

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... +powietrze

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... +powietrze

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... +powietrze

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... +powietrze

POPRAW SIĘ! MOD CZUWA!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
na mój temat nie ma ani słowa!!!!
chyba że chodzi ci o madexa... ale nie dziwiłbym sie mu... mercedes to dla niego novum nawet patrząc po ilości postów :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 3:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sie 18, 2007 12:10 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Hej Norris wez troszke wyluzuj stary, od kiedy mam prawko jezdze moim karawanem wiec luzzik to juz 3 rok. Nie szukam innego i daje sobie lapy poucinac ze twoj teraz stoi niewiadomo gdzie, usyfiony bo nie chce ci sie dupki ruszyc zeby go posprzatac. Malo kto dba o auto tak jak ja, a ze jestem mlodym kierowca to wcale nie znaczy ze gorszym od ciebie! Po to sie tu zarejstrowalem zeby nabrac jakiegos doswiadczenia a nie zeby jakis leszcz sie uwazal za wielkiego mechanika. Pozdrawiam wszystkich fanow MB.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl