MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 09, 2008 11:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Szukałem na tym forum. Wiem jak używa się wyszukiwarki ale nie znalazłem tematu w którym mógłbym przeczytać o przypadłości mojego MB. Otóż problem jest taki, że nagle zniknął mi prąd na desce rozdzielczej. Po przekręceniu stacyjki nie wzruszają się wskaźniki wychyłowe, kontrolki nie świecą i samochód nie chce zapalić. Jedynym objawem jaki jest po przekręceniu stacyjki to włącza się dmuchawa nawiewu ogrzewania. Rozrusznik też kręci. Podświetlenie deski rozdzielczej też działa. Wszystkie bezpieczniki w skrzynce pod pokrywą silnika są całe. Mam schemat ale niestety nie mogę nic zatrybić. Jeżeli bezpieczniki są całe to domniemam, że mógł uszkodzić się jakiś przekaźnik.

Proszę o pomoc. Samochód został daleko od domu, a ja nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Poniżej zamieszczam schemat, może ktoś podpowie mi, gdzie szukać usterki.

Pozdrawiam.

Obrazek

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Post: ndz lut 10, 2008 2:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
rzepen pisze:
Wszystkie bezpieczniki w skrzynce pod pokrywą silnika są całe.


A ruszałeś (poobracałeś) bezpiecznikami czy tylko je obejrzałeś ? Ja tak miałem ale padły mi tylko zegary z lewej strony. Bezpieczniki poszły wszystkie na wymianę, profilaktycznie. Niestety złączki - blaszki w których siedzą bezpieczniki stykają się z bezpiecznikami na bardzo małej powierzchni i łatwo ulegają korozji/utlenieniu.

Z tyłu zegarów, gdzieś tak na wysokości dwójki, trójki z obrotomierza jest pojedyńcza złączką konektorowa do której dochodzi +. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą powinieneś to wymacać. Macaj przy włączonych zegarach :), może coś się zaświeci.

EDIT: Dopiero teraz doczytałem że samochód nie chce zapalić. Część mojej wypowiedzi dotycząca zegarów nie ma w tym przypadku zastosowania.
Srebrny przekaźnik za akumulatorem i bezpieczniki w nim - sprawdzałeś ?

_________________
Pozdrawiam,
nicolaus
W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 2:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Bezpieczniki, jeden po drugim wyjmowałem, obracałem aby właśnie wyeliminować brak styku lub utlenienie. Rozebrałem też skrzynkę pod bezpiecznikami aby upewnić się, czy przypadkiem jakiś przewód się nie poluzował albo upalił. Nic nie zauważyłem. Nie sprawdzałem jeszcze przekaźnika za akumulatorem. Z tego co wiem to ten srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem jest od ABS więc nie będzie miał wpływu na moją usterkę. Wkładałem też rekę za zegary i ruszałem na przekręconej stacyjce wszystkimi wtyczkami. Bez efektu. Nie bardzo wiem o co chodzi z tą złączką konektorową, gdzie ona jest ? Chcę ustalić wszystkie ewentualne usterki i z jaskąś wiedzą udać się do samochodu który stoi dość daleko od domu i mam problem ze ściągnięciem go na podwórko.

Dzięki za zainteresowanie moim problemem.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 3:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 08, 2007 2:33 am
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Olej tą złączkę konektorową - ruszanie tego miałoby sens jakbyś stracił prąd tylko na zegarach a Twoja Mercedes nie chce zapalić... trzeba szukać awarii gdzie indziej.
Faktycznie "srebrny" jest od abs...

Klemy, aku.... nie wiem :-?

_________________
Pozdrawiam,

nicolaus

W201, `87r, 2.6, B/G-BLOS


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 12:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ja bym zaczął od kostki stacyjki. Prawdopodobnie styk podający zasilanie na nóżkę oznaczoną "15" jest padnięty.

Rada na poratowanie (tymczasowe): podaj z akumulatora prąd na bezpiecznik "5" (zapłon) przez jakiś wyłącznik (żeby móc zgasić motor [zlosnikz] )
Może to nie jest to - ale jednak od sprawdzenia tego zacznij :)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Podpowiedź z doprowadzeniem ,,+" do bezpieczników pomogła. Tylko u mnie bezpiecznik od zapłonu jest oznaczony jako ,,B". Po nitce do kłębka ustaliłem, że to wina stacyjki. Muszę poruszać kluczykiem aby prądy zaskoczyły. Jest wszystko OK.

Mam tylko pytanie związane z powyższym:
- czy stacyjka jest rozbieralna i czy nożna jakoś ją naprawić ? Chodzi o to, że kluczyk ma luzy po włożeniu do stacyjki, przez co chyba nie zawsze kontaktuje.
- jak wyjąć stacyjkę ?


Zaraz będę szukał tego na forum, ale może ktoś od ręki napisze kilka zdań.

Dziękuję i pozdrawiam <br>Dodano po 4 godzinach. 49 minutach.:<br> Ok. Prosze się nie kłopotać, poradziłem sobie

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 11:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:09 pm
Posty: 1
Witam, mam ten sam problem. Mam pytanko gdzie leżała przyczyna w stacyjce czy w kostce stacyjki?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Siemka
Rzepen mam identyczny problem jak ty napisz co było przyczyną i co mam zrobić. Z góry dzięki.

_________________
W140 350 Turbo Diesel 94r.
W210 290 TD Avantgarde 97r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl