MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W220 / ML 400CDI czy 320CDI, główne problemy, usterki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31712
Strona 1 z 1

Autor:  jdef90 [ ndz lut 10, 2008 4:15 pm ]
Tytuł:  W220 / ML 400CDI czy 320CDI, główne problemy, usterki

Witam,

jakieś dwa latka temu pojawiłem się na forum rozważając zakup W140 lub Jaguara XJR. Wówczas wygrał jednak Jag. Jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Nie ma na rynku bardziej stylowego i jednocześnie tańszego pojazdu z 320 konnym silnikiem. Autko nigdy mnie nie zawiodło, a ceny części eksploatacyjnych i dostępność używek trzeba uznać za naprawdę konkurencyjne. Niestety, potrzebuję samochodu do jazdy codziennej, a jag ma już 13 latek i 200 000 km... więc go sprzedaję, gdyż zasługuje już na pieszczenie i emeryturkę.

Stąd wraca temat Mercedesa.

Ponieważ tym razem chcę głównie postawić na ekonomikę eksploatcji, musi to być diesel. Chciałbym także nie odwiedzać często warsztatów...

Ponieważ trudno odzwyczaić się od 320 KM i 510 Nm, początkowo myślałem o silniku 400 CDI. Ale gdy zacząłem szukać opinii o meśkach z takimi silnikami, nabrałem wielu obaw... co tak naprawdę dzieje się z tymi silnikami oraz skrzyniami? Jakie są główne usterki, skąd się one biorą i jak się objawiają?

Drążąc temat dalej odkryłem mnóstwo negatywnych opinii o nowych Mercedesach... one, w konfrontacji z innym Jagiem będącym w rodzinie na stanie (XJR z 2005 roku) brzmią jak paradoks... W niemieckim aucie "angielskie" problemy, z którymi już trudno się spotkać w nowym angielskim aucie.

Myślałem intensywnie o ML. Podoba mi się ten samochód:
http://auto-konsultant.otomoto.pl/mercedes-ml-400-cdi-amg-optik-navi-xenon-C3387452.html
Czy może zna ktoś ten pojazd? Gdzie w Gdańsku najlepiej mi go sprawdzą?

Czytając jednak takie teksty w ogóle sięzastanawiam czy w to się pchać...
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/_UZYWANE__Blysk_czy_wpadka___nr_49_06__str__42_,Artykul-14629/
Czy rzeczywiscie części są takie drogie, jak pismaki piszą? I na prawdę jest tyle pułapek?

W takiej sytuacji zostawałby tylko W220...
ale tutaj także nie jest zbyt optymistycznie... (może ktoś podac litanię problemów tego modelu niezależnie od opcji silnika?)

Czy 320 CDI będzie rozwiązaniem i będzie sprawiał mniej kłopotów niż taka sama wersja z 400 CDI? Czy cześci do 320 CDI są istotnie tańsze? Czy istnieją wersje "cywilne" bez pneumatycznego zawieszenia?

za wszystkie pomocne uwagi będę bardzo wdzięczny. [zlosnik]

Autor:  richie [ pn lut 11, 2008 11:53 pm ]
Tytuł: 

chyba jednak lepszym pomysłem będzie zostać przy Jagach, myślę że jeśli nie wiesz że w modelu W163 nie był montowany 320cdi a w W164 nie jest montowany silnik 400cdi to zostań przy dopracowanych angielskich wozach [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  jdef90 [ śr lut 13, 2008 12:17 pm ]
Tytuł: 

OK, dobra... 1:0 [zlosnikz]

ale ale... o ile umknęło mi że w ML, czyli jak już ustaliliœmy W163 nie było 320 CDI, lecz jak mniemam 270 CDI, to już 400 CDI wystepuje jak najbardziej :)

Zatem odnoœnie 400 CDI pytanie jest jak najbardziej na miejscu, a wobec W163 wymaga małej korekty: 400 czy 270 CDI? :)

Ale właœnie wczoraj zapoznałem się z zestawieniami Dekry.... samochody 3-5 lat... ML daleko daleko... jak Land Rover kiedyœ [zlosnik]

Co do Jagów, nikt nie powiedział że nie zostaję. X350 jak najbardziej tak :)

Autor:  THC [ śr lut 13, 2008 4:52 pm ]
Tytuł: 

W-163 320 CDI istnieje i ma sie dobrze np. ten

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3306753


Jak również W-164 z oznaczeniem 420 CDI , tak jak tu :

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4248486



Jeśli szukasz nowego tzn. po 2000 roku MB , to zostań przy Jaguarze.
Nowe merce są jakie są , w 400CDi W-163 i W-220 skrzynie nie wytrzymują momentu silnika, i czesto można znaleźć wzmiankę o wymienie jeszcze na gwarancji.
W -220 dodatkowo dochodzi czasem wadliwe działanie airmatic,ale to jak widze już wiesz.

Jeśli mercedes to tylko 500 ew,430 , z zasilaniem benzyną.
CDI sa bardzo przeładowane elektronika, i ona zawodzi.
Oczywiście można trafić 220 czy 163\4 i przejeździc kilka lat bez usterki,ale jak się coś zepsuje to koszt nie jest wysoki, tylko bardzo wysoki.

270 CDI ,jest dużo tańszy od 400CDI , ten ostatni ma V-8 pod maską:)

Autor:  richie [ śr lut 13, 2008 5:27 pm ]
Tytuł: 

Kolego THC niestety nie było fabrycznie montowanego motoru 3,2CDI do W163, do W164 montowany jest istotnie 420CDI ale jest to inny i o 10 lat nowocześniejszy motor od 400CDI. Ze wszystkich opisanych silników nie jeździłem tylko 320cdi. Więc na początek 420cdi a 400cdi - pierwszy jest dużo zrywniejszy, brak "dziury" która była w 400cdi, czuć większą moc. Na codzień aktualnie mam 203 z silnikiem 2,7CDI. Generalny problem z silnikami CDI to ciśnienie paliwa czyli:pompa, wtryski, przewody. Faktycznie problemem jest też za słaba skrzynia, która nie wyrabia przy dużej masie w ruchu miejskiego czyli start ze światel, 160, hamowanie. Przed 203 maiłem przez pół roku 163 Finall Edition właśnie 270CDI - bardzo sobie je chwaliłem ze względu na komfort jazdy ale wózek chyba nie fartowny bo sprzedałem bratu i spalił mu się pod domem(od przetwornicy bixenona). :o :x :x :o Teraz ma Q7 i mówi że ML się nie umywa niestety :oops: :cry: :cry: Jeśli chodzi o mnie to wychodzę z założenia że tylko w Stuttgarcie są dwie firmy które tworzą samochody reszta to nieudolne kopie.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lut 13, 2008 7:16 pm ]
Tytuł: 

na 400cdi istnieje tylko jeden sposób...Trzeba by modyfikowac program sterownika silnika aby silnik "osłabić" tzn aby max moment obrotowy był wyzej a nie jakies kosmiczne 500Nm przy 1200.... to musi zabic cos w ukł przeniesienia napedu ..... Szczegolnie na naszych drogach gdzie jazda jest nierownomierna,oraz ze wzgledu na duzą mase auta...

Autor:  roadrunner [ śr lut 13, 2008 8:27 pm ]
Tytuł: 

jdef90 pisze:
aguara XJR


Jakies opinie o tym wynalazku? aktualnie wlasnie jestem na etapie poszukiwan nastepcy S124 i rozważam zakup Jaga.

Jakbyś mogl sie podzielic opinia w tym watku:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Autor:  Jarzyn [ śr lut 13, 2008 11:08 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Jakies opinie o tym wynalazku? aktualnie wlasnie jestem na etapie poszukiwan nastepcy S124 i rozważam zakup Jaga.

Drooogie części :(

Autor:  roadrunner [ czw lut 14, 2008 8:58 pm ]
Tytuł: 

Jarzyn pisze:
roadrunner pisze:
Jakies opinie o tym wynalazku? aktualnie wlasnie jestem na etapie poszukiwan nastepcy S124 i rozważam zakup Jaga.

Drooogie części :(


Wiesz jak sie ma 40% znizki to to wyglada troche inaczej [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lut 14, 2008 10:04 pm ]
Tytuł: 

Jarzyn pisze:
roadrunner pisze:
Jakies opinie o tym wynalazku? aktualnie wlasnie jestem na etapie poszukiwan nastepcy S124 i rozważam zakup Jaga.

Drooogie części :(


Jarzyn ile miałes Jaguarow? [zlosnik] poza tym co to za problem -kupujesz drygiego angola za 4-5 koła i na pare lat problem z głowy jesli chodzi o czesci.

Autor:  jdef90 [ pt lut 15, 2008 8:57 am ]
Tytuł: 

hmmm...

trochę mnie zmartwiliście... słyszałem mnóstwo negatywnych opinii o tych modelach, ktore rozważam do zakupu i myślałem że to tylko opinie obiegowe... tak więc chyba znowu nie tym razem gwiazda zagości w moim garażu... :oops:

Parę lat temu miałem okazję pojeździć G400CDI... był super... do kiedy skrzynia nie padła (auto prezentacyjne, mocno w dupę dostawało)

o jagach dałem posta gdzie należy...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/