MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ciśnienie na max????? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31726 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Chuck Norris [ pn lut 11, 2008 12:02 am ] |
Tytuł: | ciśnienie na max????? |
a ja mam pytanie jak zrobić żeby wskaźnik ciśnienia pokazywał cały czas maxa po przekręceniu stacyjki... kumpel tak ma i chcielibyśmy doprowadzić do normalności jego auto... tzn chodzi o to żeby wskaźnik znów pokazywał ciśnienie a nie przy wyłączonym silniku po przekreceniu stacyjki od razu wskażnik poakzywał 3 ![]() coś na pewno jest nagrzebane ale znając naszych fachowców to pewnie któryś do sprzedazy tak "wyszykował" auto... zmieniliśmy nawet licznik na sprawny ale dzieje sie dokładnie to samo... żeby nie było... skad jest brana info na temat cisnienia??? gdzie szukać oszustwa???? |
Autor: | nicolaus [ pn lut 11, 2008 12:58 am ] |
Tytuł: | |
Zacznijcie od sprawdzenia czujnika ciśnienia który jest nad rozrusznikiem (M103), pod kolektorem ssącym, przy filtrze oleju, bliżej skrzyni biegów. Dochodzi do niego jeden kabel. Mój czujnik padł i ciągle pokazywał 3 - nawet po przekręceniu kluczyka. Nie musi to być odrazu próba oszustwa. |
Autor: | Chuck Norris [ pn lut 11, 2008 1:28 am ] |
Tytuł: | |
ale to jest diesel <br>Dodano po 2 minutach.:<br> no i dziwne ze jak uszkodzone to pokazuje jak fabryka chciała... |
Autor: | nicolaus [ pn lut 11, 2008 1:36 am ] |
Tytuł: | |
Tam też jest czujnik ciśnienia oleju. Chyba taki sam i chyba w tym samym miejscu ![]() |
Autor: | AndyS [ pn lut 11, 2008 1:54 am ] |
Tytuł: | |
Jak jest urwana/upalona/zaśniedziała wtyczka przy czujniku to też tak się dzieje. |
Autor: | Meeta [ wt lut 12, 2008 12:22 am ] |
Tytuł: | |
na początek zdjąć wtyczkę, wyczyścić, poruszać, aby był styk na 100%. można też na załączonym zapłonie ( kluczyk w pozycji 2, silnik nie odpalony) ruszać kabelkiem, wtyczką, aż wskazówka opadnie. Jak opadnie tzn, że złapało obwód i jest dobrze... ale to pod warunkiem, że awarii uległo jedynie połączenie przy czujniku. Paść może także sam czujnik, lub wiązka gdzieś po drodze ponieważ ten wskaźnik pokazuje ciśnienie na podstawie oporu w obwodzie. im wyższy opór tym wyższe ciśnienie, więc zwykłe odłączenie kabelka, lub przerwanie obwodu skutkuje wzrostem oporu do nieskończoności, a ciśnienia na 3 ![]() |
Autor: | MarcinJUNAK [ wt lut 12, 2008 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
a czy tak samo działa czujnik temperatury płynu chlodzącego? tzn czy jak pojawia się wiekszy opór w obwodzie wskazówka idzie w góre? u mnie czasem temp skacze na 120 i po sekndzie dalej wraca na ponad 80, zaczyna mnie to denerwowac, dzieje sie to tylko jak silnik na juz swoja temp pracy tnz ponad 80 na wskazówce, można sprawdzić jakoś czy między czujnikiem a wskaźnikiem na desce jesto dobre przejście prądu? dodam że wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo sie dzieje, ciekawe bo na zimnym silniku wskazówka spkojnie idzie do góry i nie skacze dzieki za info pozdrawiam |
Autor: | ZORTOX [ wt lut 12, 2008 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
MarcinJUNAK mówisz o czymś takim...?? ![]() Co prawda było to w S123 ale po wymianie samych wskaźników problem zniknął ![]() Pozdro Arti |
Autor: | MarcinJUNAK [ śr lut 13, 2008 4:44 pm ] |
Tytuł: | |
no wlasnie tak samo sie dzieje czasem, o dziwo na zimnym silniku tak nie ma moze pomoze wymiana samego wskaźnika na konsoli co wy o tym myslicie? są tak jakies wtyczki czy cos takiego? albo kostki? czy po prostu wymienia sie całe to koło dookoła wskaźnika? dzieki pozdrawiam |
Autor: | Chuck Norris [ śr lut 13, 2008 5:06 pm ] |
Tytuł: | |
tez to miałem ![]() hehehee wymieniłem cały lewy zear na dobry z drugiiego auta i jest OK!!! najpewniej siadła elektronika swojego czujnika od ciśnienia jeszcze nie sprawdziłem nawet bo pracuje do późna i jak wracam jest już ciemno jak w d... ale może mi sie jutro uda urwać do auta i nawet fotki będę chciał porobić ![]() |
Autor: | Waldi [ śr lut 13, 2008 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Czujnik cisnienia dziala na zasadzie zmiany opornosci z masą.Na szybko sprawdzasz tak.Odpinasz przewod od czujnika wskazuje oczywiscie 3-brak masy.Masujesz kabel wskaznik powinien pokazywac 0-pelna masa.Jezeli ten test nie przejdzie szukaj dalej tj kabel i wskaznik.Jezeli chcesz sie pobawic miernikiem trochę więcej roboty.przy cisnieniu 0 Mpa-ok 10 Omów.0.1 Mpa ok69 Omów.0,2 Mpa ok. 129 Omów i przy 0,3 Mpa ok. 184 Omy.Aha z tego co się orientuję czujniki sa takie same bez względu na to czy benzynma czy diesel <br>Dodano po 4 godzinach. 25 minutach.:<br> Koszt nowego czujnika np.Hans Preis ok 60 zł |
Autor: | MarcinJUNAK [ czw lut 14, 2008 8:21 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Czujnik cisnienia dziala na zasadzie zmiany opornosci z masą
no dobra zgadzam sie ale czy tak samo działa czujnik temperatury? ile moze kosztowac taki zegar od innej 124 i czy w każdej czy benz czy diesel były takie same? można je podmieniać? |
Autor: | Waldi [ czw lut 14, 2008 11:51 am ] |
Tytuł: | |
Domyslam sie tylko ze czujnik temperatury działa na podobnej zasadzie czyli zmiana opornosci z masą tylko czynnikiem wplywającym na tą opornosc są zmiany temperatury.Mogę tylko na 100 procent byc pewnym co do czujnika cisnienia bo walczylem z nim u mnie w mietku a z temperaturą całe szczęscie-jeszcze nie [zlosnikz].Spróbuj zrobic test jak w przypadu czujnika cisnienia.Zdejmujesz kabel tem na max.Masujesz kabel tem na 0.Moze byc tak ze wariuje przy okreslonej temperaturze moze uda mi sie znalezc wartosci posrednie <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Czekaj mozna to zrobic prosciej jak dojdzie do tego ze skoczy temperatura na maxa to zdejmij kabel z czujnika i ten kabel zmasuj jezeli w tym momencie spadnie temperatura na 0 to na bank jest padniety czujnik.Jezeli bedzie bez zmian szukaj uszkodzenia od kabla do wskaznika. |
Autor: | MarcinJUNAK [ czw lut 14, 2008 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
czujnik moim zdaniem jest dobry bo ze dwa tyg temu wymieniałem go razem w visciem i termostatem, tak jak mowisz musze sprawdzic gdzies przejscie miedzy czujnikem a wskaźnikiem na desce, moze nie bedzie trzeba wymieniac calego lewego zegara\ \ pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |