MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 12, 2008 9:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 05, 2007 8:13 am
Posty: 10
witam
mam problem z Nivo.szukalem na forum czytalem i nie moge znalesc podobnego przyupadku.prosze o sugestie moze ktos z forumowiczow podpowie co jest grane.
a wiec posiadam W210 Avantgarde 2,9 w Kombi rocznik 97'-przerdzewialy mi rurki doprowadzajace ZHM do tylnego zawieszenia.mam je juz wymienione,uklad zalany ZHM-em,odpowietrzony,z tego co widze to nie ma zadnych wyciekow-jednak tyl nie unosi sie pod ciezarem.mechanik do ktorego zwykle odstawiam auta nie spotkal sie jeszcze z takim przypadkiem i nie ma doswiadczenia w naprawie NIVO.moze drodzy forumowicze macie jakis pomysl co moglo nawalic bo nie chcialbym wymieniac wszystkiego po kolei tylko zlokalizowac usterke,usunac i cieszyc sie Gwiazda ;)) wyglada to tak ze niby wszystko dziala ale pod obciazeniem nie podnosi sie.
moze ktos z Was ma zaprzyjaznionego mechanika ktory moglby to obadac.jestem z Leszna w Wielkopolsce.poznaniacy,wroclawiacy piszcie ....
z gory dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam forumowiczow

_________________
W210 2,9 TD Avantgarde 97' KOMBI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 6:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Jak wymieniałeś rurki czy założyłeś orginały czy miedziane?

_________________
S124 230TE 1988; S124 200E 1994


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
A czy po wymianie plynu odpowietrzyłes układ?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 10:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jeśli jeździłes z niesprawnym nivo jakiś czas (bez oleju) to mogła paść pompa - może nie dawać odpowiedniego ciśnienia.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 11:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
obstawiam za slabe cisnienie na pompie...

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 06, 2008 8:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 05, 2007 8:13 am
Posty: 10
wiec po kolei
1.zalozone rurki nie sa oryginalne-mechanik dorobil miedziane (ale rozmawialem z mechanikiem ktory naprawia zawieszenia w Citroenach i ponoc powinny byc OK)
2. uklad byl odpowietrzany wieeeeeele razy na regulatorze wzniosu
3.nie wiem czy ktos kiedys nie jezdzil bez oleju ale raczej nie bo pompa jest podwojna (do wspomagania kierownicy i Nivomatu) wiec raczej olej byl caly czas - nie wiem tylko czy ZHM :/ ale czerwony nie byl wiec napewno nie ATF.
4.UWAGA - mam namiar na mechanika ktory jakies tam pojecie ma o hydraulicznych zawieszeniach bo specjalizuje sie w Citroenach ale powiedzial mi ze na poczatek sprawdzilby gruchy czy nie sa do wymiany.ale kurcze na forum nie wyczytalem nigdzie o tym ze przez zuzyte gruchy moze sie autko nie podnosic - czy ma racje ?? napiszcie co sadzicie bo nie chce wymieniac gruch niepotrzebnie (wyczytalem ze gruchy sa do wymiany gdy auto podskakuje - a moje raczej dobrze sie trzyma)
moze ktos ma namiar na dobry warsztat w ktorym moze sprawdze np.pompe i ogolnie ktos by mogl obadac ten moj przypadek
jestem z Leszna w Wielkopolsce wiec moze cos w Poznaniu,Wroclawiu ,Zielonej Gorze??
pomocy

_________________
W210 2,9 TD Avantgarde 97' KOMBI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
macian1000 pisze:
3.nie wiem czy ktos kiedys nie jezdzil bez oleju ale raczej nie bo pompa jest podwojna (do wspomagania kierownicy i Nivomatu) wiec raczej olej byl caly czas


Pompa jest podwójna ale tam są dwa niezależne układy (napędzane z jednego wałka). Wspomaganie może być ok. Kolega napisał że rurki przerdzewiały więc pomyślałem że olej z układu nivo mógł wyciec i pompa mogła się zatrzec. W każdym razie stawiam na pompę, ewentualnie regulator. Również uważam, że to raczej nie gruszki.

Zakładam, że układ Nivo w okularze jest podobny do tych w w124, w126 i nie ma jakiejś dodatkowej elektroniki.

Najlepiej sprawdzić ciśnienie jakie dochodzi do regulatora. powinno być min około 130 barów (w124).

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 3:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 05, 2007 8:13 am
Posty: 10
kurcze zeby sekcja od Nivo w pompie sie zatarla to w takim razie musialby ktos jezdzic bez wspomagania bo w koncu jest jeden zbiornik od ZHM-u.
wlasnie cos mi nie pasuje ze bylyby gruszki uszkodzone bo Gwiazda nie buja
jesli chodzi o regulator to mam wlasnie zalozony drugi (uzywany z gieldy wiec zakladam ze sprawny) i nie ma poprawy
a czy wie moze ktos jakie powinno byc cisnienie na regulatorze wzniosu w W210??
i najwazniejsze - piszcie jakiego mechanika polecacie w moich okolicach (Leszno Wlkp) lub promieniu +- 100 km tak abym mogl podjechac i sprawdzic co jest grane??
pozdrawiam i prosze o namiary na jakies warsztaty
z gory dziekuje za pomoc

_________________
W210 2,9 TD Avantgarde 97' KOMBI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 5:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
macian1000 pisze:
kurcze zeby sekcja od Nivo w pompie sie zatarla to w takim razie musialby ktos jezdzic bez wspomagania bo w koncu jest jeden zbiornik od ZHM-u.


Wspomaganie nie ma nic wspólnego z obwodem Nivo. Jeśli masz podwójną pompę to wspomaganie ma swój zbiorniczek oleju ATF a Nivo oddzielny zbiorniczek oleju ZH-M. To są dwie pompy olejowe w jednej obudowie. Sprawdź czy sekcja pompy odpowiedzialna za Nivo daje ciśnienie.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Jeżeli wymieniłeś przewody między regulatorem a gruszką, i nie założyłeś orginalnych z drutem aluminiowym w środku to właśnie może być przyczyna że nie podnosi a dlatego że przewody maja za dużą średnicę i jest wtedy za małe ciśnienie w układzie. Jeśli wymieniłeś inne to jak odkręcałeś odpowietrznik to powinno być ciśnie nie jeśli go nie ma to pompa.

_________________
S124 230TE 1988; S124 200E 1994


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 8:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 05, 2007 8:13 am
Posty: 10
Wspomaganie nie ma nic wspólnego z obwodem Nivo. Jeśli masz podwójną pompę to wspomaganie ma swój zbiorniczek oleju ATF a Nivo oddzielny zbiorniczek oleju ZH-M. To są dwie pompy olejowe w jednej obudowie. Sprawdź czy sekcja pompy odpowiedzialna za Nivo daje ciśnienie.

kurde ja znalazłem jeden zbiorniczek-zresztą gdy przerdzewiała rurka pomiędzy regulatorem a gruchą i wyciekł ZHM to straciłem wspomaganie (minutę wcześniej komputer poinformował mnie o małym poziomie płynu od wspomagania) więc wszystko wskazuje że jest jeden zbiornik - jesteś pewny że w moim egzemplarzu jest jak piszesz?? <br>Dodano po 8 minutach.:<br> do Sonny

czy jesteś pewien że gdy pomiędzy regulatorem a gruchą będzie zwykły przewód miedziany zamiast oryginału z drutem to nie będzie się podnosił czy tylko tak Ci się wydaje?? to istotne bo może faktycznie tutaj tkwi problem !!!
FORUMOWICZE piszcie czy może ktoś już z Was wymienił te wężyki tak jak ja na miedziane i może mi odpisać czy u niego to działa !!!
jeśli tak to czy może ktoś orientuje się ile kosztują takie oryginalne wężyki w ASO albo czy ktoś robi zamienniki?? a może poszukać po giełdzie używek ??
i najważniejsze podajcie namiary kto może sprawdzić tą moją Gwiazdę bo nie mam ani pojęcia ani sprzętu aby zmiarzyć ciśnienie np.na pompie

_________________
W210 2,9 TD Avantgarde 97' KOMBI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl