MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z Nivo - pomocy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31745 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | macian1000 [ wt lut 12, 2008 9:53 am ] |
Tytuł: | problem z Nivo - pomocy |
witam mam problem z Nivo.szukalem na forum czytalem i nie moge znalesc podobnego przyupadku.prosze o sugestie moze ktos z forumowiczow podpowie co jest grane. a wiec posiadam W210 Avantgarde 2,9 w Kombi rocznik 97'-przerdzewialy mi rurki doprowadzajace ZHM do tylnego zawieszenia.mam je juz wymienione,uklad zalany ZHM-em,odpowietrzony,z tego co widze to nie ma zadnych wyciekow-jednak tyl nie unosi sie pod ciezarem.mechanik do ktorego zwykle odstawiam auta nie spotkal sie jeszcze z takim przypadkiem i nie ma doswiadczenia w naprawie NIVO.moze drodzy forumowicze macie jakis pomysl co moglo nawalic bo nie chcialbym wymieniac wszystkiego po kolei tylko zlokalizowac usterke,usunac i cieszyc sie Gwiazda ![]() moze ktos z Was ma zaprzyjaznionego mechanika ktory moglby to obadac.jestem z Leszna w Wielkopolsce.poznaniacy,wroclawiacy piszcie .... z gory dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam forumowiczow |
Autor: | Sonny [ pt lut 29, 2008 6:11 pm ] |
Tytuł: | |
Jak wymieniałeś rurki czy założyłeś orginały czy miedziane? |
Autor: | Waldi [ pt lut 29, 2008 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
A czy po wymianie plynu odpowietrzyłes układ? |
Autor: | kit [ pt lut 29, 2008 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli jeździłes z niesprawnym nivo jakiś czas (bez oleju) to mogła paść pompa - może nie dawać odpowiedniego ciśnienia. |
Autor: | jachimek [ sob mar 01, 2008 11:57 am ] |
Tytuł: | |
obstawiam za slabe cisnienie na pompie... |
Autor: | macian1000 [ czw mar 06, 2008 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
wiec po kolei 1.zalozone rurki nie sa oryginalne-mechanik dorobil miedziane (ale rozmawialem z mechanikiem ktory naprawia zawieszenia w Citroenach i ponoc powinny byc OK) 2. uklad byl odpowietrzany wieeeeeele razy na regulatorze wzniosu 3.nie wiem czy ktos kiedys nie jezdzil bez oleju ale raczej nie bo pompa jest podwojna (do wspomagania kierownicy i Nivomatu) wiec raczej olej byl caly czas - nie wiem tylko czy ZHM :/ ale czerwony nie byl wiec napewno nie ATF. 4.UWAGA - mam namiar na mechanika ktory jakies tam pojecie ma o hydraulicznych zawieszeniach bo specjalizuje sie w Citroenach ale powiedzial mi ze na poczatek sprawdzilby gruchy czy nie sa do wymiany.ale kurcze na forum nie wyczytalem nigdzie o tym ze przez zuzyte gruchy moze sie autko nie podnosic - czy ma racje ?? napiszcie co sadzicie bo nie chce wymieniac gruch niepotrzebnie (wyczytalem ze gruchy sa do wymiany gdy auto podskakuje - a moje raczej dobrze sie trzyma) moze ktos ma namiar na dobry warsztat w ktorym moze sprawdze np.pompe i ogolnie ktos by mogl obadac ten moj przypadek jestem z Leszna w Wielkopolsce wiec moze cos w Poznaniu,Wroclawiu ,Zielonej Gorze?? pomocy |
Autor: | kit [ pt mar 07, 2008 11:30 am ] |
Tytuł: | |
macian1000 pisze: 3.nie wiem czy ktos kiedys nie jezdzil bez oleju ale raczej nie bo pompa jest podwojna (do wspomagania kierownicy i Nivomatu) wiec raczej olej byl caly czas
Pompa jest podwójna ale tam są dwa niezależne układy (napędzane z jednego wałka). Wspomaganie może być ok. Kolega napisał że rurki przerdzewiały więc pomyślałem że olej z układu nivo mógł wyciec i pompa mogła się zatrzec. W każdym razie stawiam na pompę, ewentualnie regulator. Również uważam, że to raczej nie gruszki. Zakładam, że układ Nivo w okularze jest podobny do tych w w124, w126 i nie ma jakiejś dodatkowej elektroniki. Najlepiej sprawdzić ciśnienie jakie dochodzi do regulatora. powinno być min około 130 barów (w124). |
Autor: | macian1000 [ pt mar 07, 2008 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
kurcze zeby sekcja od Nivo w pompie sie zatarla to w takim razie musialby ktos jezdzic bez wspomagania bo w koncu jest jeden zbiornik od ZHM-u. wlasnie cos mi nie pasuje ze bylyby gruszki uszkodzone bo Gwiazda nie buja jesli chodzi o regulator to mam wlasnie zalozony drugi (uzywany z gieldy wiec zakladam ze sprawny) i nie ma poprawy a czy wie moze ktos jakie powinno byc cisnienie na regulatorze wzniosu w W210?? i najwazniejsze - piszcie jakiego mechanika polecacie w moich okolicach (Leszno Wlkp) lub promieniu +- 100 km tak abym mogl podjechac i sprawdzic co jest grane?? pozdrawiam i prosze o namiary na jakies warsztaty z gory dziekuje za pomoc |
Autor: | Mirmur [ pt mar 07, 2008 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
macian1000 pisze: kurcze zeby sekcja od Nivo w pompie sie zatarla to w takim razie musialby ktos jezdzic bez wspomagania bo w koncu jest jeden zbiornik od ZHM-u.
Wspomaganie nie ma nic wspólnego z obwodem Nivo. Jeśli masz podwójną pompę to wspomaganie ma swój zbiorniczek oleju ATF a Nivo oddzielny zbiorniczek oleju ZH-M. To są dwie pompy olejowe w jednej obudowie. Sprawdź czy sekcja pompy odpowiedzialna za Nivo daje ciśnienie. Pozdrawiam. |
Autor: | Sonny [ sob mar 08, 2008 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli wymieniłeś przewody między regulatorem a gruszką, i nie założyłeś orginalnych z drutem aluminiowym w środku to właśnie może być przyczyna że nie podnosi a dlatego że przewody maja za dużą średnicę i jest wtedy za małe ciśnienie w układzie. Jeśli wymieniłeś inne to jak odkręcałeś odpowietrznik to powinno być ciśnie nie jeśli go nie ma to pompa. |
Autor: | macian1000 [ ndz mar 09, 2008 8:22 am ] |
Tytuł: | |
Wspomaganie nie ma nic wspólnego z obwodem Nivo. Jeśli masz podwójną pompę to wspomaganie ma swój zbiorniczek oleju ATF a Nivo oddzielny zbiorniczek oleju ZH-M. To są dwie pompy olejowe w jednej obudowie. Sprawdź czy sekcja pompy odpowiedzialna za Nivo daje ciśnienie. kurde ja znalazłem jeden zbiorniczek-zresztą gdy przerdzewiała rurka pomiędzy regulatorem a gruchą i wyciekł ZHM to straciłem wspomaganie (minutę wcześniej komputer poinformował mnie o małym poziomie płynu od wspomagania) więc wszystko wskazuje że jest jeden zbiornik - jesteś pewny że w moim egzemplarzu jest jak piszesz?? <br>Dodano po 8 minutach.:<br> do Sonny czy jesteś pewien że gdy pomiędzy regulatorem a gruchą będzie zwykły przewód miedziany zamiast oryginału z drutem to nie będzie się podnosił czy tylko tak Ci się wydaje?? to istotne bo może faktycznie tutaj tkwi problem !!! FORUMOWICZE piszcie czy może ktoś już z Was wymienił te wężyki tak jak ja na miedziane i może mi odpisać czy u niego to działa !!! jeśli tak to czy może ktoś orientuje się ile kosztują takie oryginalne wężyki w ASO albo czy ktoś robi zamienniki?? a może poszukać po giełdzie używek ?? i najważniejsze podajcie namiary kto może sprawdzić tą moją Gwiazdę bo nie mam ani pojęcia ani sprzętu aby zmiarzyć ciśnienie np.na pompie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |