MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 7:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 05, 2005 1:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Mam problem co wybrac...

Obie 124 sa z lat 89/90 ,obie w automacie, w takim samym wyposarzeniu,wiec dylemat to silnik....
I tu pytanie do znawcow tematu
Jak to jest z turbina w takim 300D ?
po jakim przebiegu mniej wiecej nalezalo by ja wymienic i czy wogole trzeba jesli jest prawdilowo eksploatowana ?
I jak z niezawodnoscia obu silnikow ?

dziekuje bardzo za konkretne odpowiedzi

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 1:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Mialem 300TDT z 88 roku, silnik chodzil super, az nie padl uklad chlodzacy i tego nie przypilnowalem. Turbina nawet przy 500kkm chodzila bez zarzutu.

Jedyna rada z mojej strony, to pilnuj ukladu chlodzenia, niestety te silniki mialy problem z chlodzeniem 6 cylindra i wlasnie tam u mnie silnik szlag trafil...

Tyle wiem z doswiadczenia.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 1:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
turbo....a zwykly ma ten sam problem?

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 1:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Moi rodzice mają 124 300D (turbo) i 124 250D bez turbiny. W/g mnie wzioł bym bez turbiny. W 300 turbo jużraz była przez turbine głowica wymieniana.
Ale turbo kusi [zlosnik]

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 2:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Witam!

Odradzam ten model z turbo. Dużo bezpieczniej (dla portfela) jest wybrać 300D bez turbodoładowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 2:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Kubitus pisze:
turbo....a zwykly ma ten sam problem?


Jezeli pytasz o moja historie, to wg mnie tak. Bo te silniki sa w gruncie rzeczy te same. roznice wytlumacza ci orly biegle w technice, musisz tylko ciut poczekac.

Po tym jak mi sie to stalo, bylem u znajomego mechanika, ktory ma 300D bez turba i wlasnie wrocil z jakiejs wojarzy z laweta. Dzien zaczal od rozebrania silnika i wywiazienia glowicy naprawy, bo jak stwierdzil, silnik mu sie "zgrzal"...

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 2:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik z turbo a bez to dwa rozne silniki-ale w tych z turbo to czesto padaja głowice... oj czesto.Czemu? nie wiem ale ciezko o uzywke a ceny uzywek to około 1000-2000 zł...Wolnossacy to muł roboczy nie do zajechania-tam nie pekaja i ten silnik to raczej jest bezawaryjny.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 2:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
MERCEDES 4 EVER pisze:
Silnik z turbo a bez to dwa rozne silniki


no coz, mowilem, to co slyszalem o niby specjalistow...

mi padla glowica, w cylindrze zrobila sie gleboka na 1mm duza na opuszek kciuka "wyrwa".

zmienilem na 250D i bylem bardzo zadowolony. Ten silnik moge polecic kazdemu!!!

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 3:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
z turbo to czesto padaja g³owice... oj czest


i to chcialem uslyszec:)

dziekuje bardzo :-)

wiec do poki nie znajde jakiejs wady tego egzemplaza z 300D to przy nim zostaje, a teraz prosze ,powiedzcie mi ile spala takie 300D ?:)

Czy 140 -150 km/h to bezpieczne predkosci dla tego silnika? i ile wtedy pali?
i raczej tylko spalanie w trasie mnie interesuje,bo w miescie to znajde w bazie :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Myślę , że 140-150 to bardzo bezpieczna prędkość dla tego silnika .
Znajomemu przywoziłem 250tke (92rok) i przy prędkościach rzędu 140-160 spaliła mi 7,5 L (na niemieckiej autobahnie) a maxymalnie poszedł licznikowe 190 - bardzo mnie wtedy zaskoczył .
A mój 123 3,0D na trasie w Polsce 8,5 L , OT tak btw [zlosnik]

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 4:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
BamBam pisze:
Jedyna rada z mojej strony, to pilnuj ukladu chlodzenia, niestety te silniki mialy problem z chlodzeniem 6 cylindra i wlasnie tam u mnie silnik szlag trafil...


o!akurat tak sie sklada ze w moim ex-W124 300D problem byl podobny! [totalszok] silnik sie przegrzal i silnik(glowice) szlag trafil!!! tak ze widze ze nie jest to wyjatek a raczej regula bo wtedy to myslalem ze ja mam pecha bo przeciez silnikow tych nie "mozna zajechac" :roll: jak to niektorzy twierdza.a od tamtej pory spoptkalem sie juz z wieloma opiniami na wlasnie podobny temat.
jak napisam bambam uklad chlodniczy (jesli nie jest juz najsprawniejszy) nie wydala i silniki sie przegrzewaja i to dlugiej 6 cylindrowej i aluminiowej glowicy dobrze nie wrozy! :(
a turbo to byl tym bardziej odradzil! poprzez wiekszy moment i wieksza moc sa nadmiernie eksploatowane co poprzez niektorych ktorzy myslac ze maja blisko 150KM moga robic z autkiem co chca.
choc jak mialbym sie decydowac to wolalbym juz zwyklego 300D ale trzeba dobrze sprawdzic czy glowica jest cala.bo oprocz tego problemu to jest to dobry, mocny i ekonomiczny motor, ktory przy odpowiedniej eksploatacji dlugo pojezdzi.

pozdrawiam

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 4:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Kubitus pisze:
Czy 140 -150 km/h to bezpieczne predkosci dla tego silnika? i ile wtedy pali?
i raczej tylko spalanie w trasie mnie interesuje,bo w miescie to znajde w bazie



predkosci podane przez ciebie sa jak najbarziej bezpieczne i spokojnie sie przy niech podrozuje! spalanie przy nich to ja mialem ok.8-8-5l/100km w manualu 5 -biegowym!
najmniej udalo mi sie osiagnac 6,3l a najwiecej to ok.10-11l no ale to wlasnie sie wtedy mi przegzal i mialem to na com zasluzyl :oops: [totalszok]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 4:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Każdy silnik klęknie, jak się go przegrzeje. Oczywiście wszystkie R6 z aluminiowymi głowicami są szczególnie podatne na przegrzanie, głowice tracą swoją geometrię i potrafią nawet pęknąć. Trzeba po prostu dbać o układ chłodzenia. Przy zakupie dobrze przyjrzeć się głowicy i zachowaniu wskaźnika temperatury, popatrzeć i podotykać przewody układu chłodzenia (jak są zbyt twarde w trakcie pracy, to może oznaczać kłopoty z głowicą). Ja uważam, że większość awarii jest spowodowana brakiem fachowego serwisu i zaniedbaniami, bo: "Panie, to jest Mercedes, tego nie da się zajechać". A guzik - da się!!!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 4:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
Ja uważam, że większość awarii jest spowodowana brakiem fachowego serwisu i zaniedbaniami, bo: "Panie, to jest Mercedes, tego nie da się zajechać". A guzik - da się!!!



dokladnie!
u mnie problem byl z chlodnica, ktora poprostu byla juz na tyle zapchana ze nie odprowadzala nadmiaru ciepla z silnika i stalo sie to co kiedys uwazalem za niemozliwe [totalszok]
od tamtej pory jestem madrzejszy i uwazniejszy.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 7:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Miki pisze:
A mój 123 3,0D na trasie w Polsce 8,5 L , OT tak btw

hmmm, mi takie spalanie wychodzi przy predkosciach okolo 90 km/h :D

przy 110 lekko ponizej 10.. a przy 130 okolo 10,5.

ale ja mam ten silnik w 126 wsadzony,wiec chyba moze wiecej wciagnac...

a co do tematu....coraz dalej mi do Turbo [oczko]

_________________
Kubitus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl