MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

E500 / 500E wibracje na wolnych obrotach
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31815
Strona 1 z 1

Autor:  gienkas [ czw lut 14, 2008 11:10 pm ]
Tytuł:  E500 / 500E wibracje na wolnych obrotach

Witam,

przedstawię mój przypadek.

Od jakiegoś czasu silnik zaczął wibrować na wolnych obrotach, np. kiedy stałem na światłach. Po dodaniu gazu silnik się dławił i w pewnym momencie następował powrót do normalnej/równej pracy silnika i nagły wzrost mocy(praca na wszystkich cylindrach). Zapewne kilka cylindrów wypadało.

Kupiłem 2 cewki, 2 rozdzielacze,2 palce rozdzielaczy, komplet przewodów zapłonowych i świece.
Pomogło. Teraz 500-ta chodzi jak brzytwa, równo pracuje.

Ze starych elementów które wjąłem jeden rozdzielacz był zużyty oraz 2 przewody od cewek zapłonowych były sztywne (przyjarane w środku zapewne).

Może ktoś uzna za pomocne.

Kolejny etap to będzie wymiana wiązki elektrycznej silnika, ale to straszny koszt...(wymiana ze względu na wiek auta oraz bezpieczeństwo/żywotność silnika).

Pozdrawiam

Autor:  zegarek [ pt lut 15, 2008 11:30 am ]
Tytuł: 

A w jakim stanie jest wiązka? Bo chyba od tego powinieneś uzależnić wymiane. Może ktoś już ją kiedyś wymienił?

Wiązka górna kosztuje cos ok. 2kPLN(i ciągle drożeje) + ze 2 godziny roboty DIY

na pocieszenie

Autor:  Wit [ pt lut 15, 2008 11:41 am ]
Tytuł: 

O w mordę [totalszok] [totalszok] [totalszok] ktoś tam kwasu wlał? wyciągałem już 30-letnie wiązki z MB i nawet jeden kabelek nie był pęknięty :o

Autor:  zegarek [ pt lut 15, 2008 12:16 pm ]
Tytuł: 

Wit pisze:
wyciągałem już 30-letnie wiązki z MB i nawet jeden kabelek nie był pęknięty :o


Zgadza się. To jest niestety przypadłość silników m104(2.8 i 3.2), m119 i m120

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt lut 15, 2008 1:32 pm ]
Tytuł: 

Jedz do Antoniego to Ci takie wiazki zrobi za kilka stowek i po sprawie-i beda chodzic nastepne kilka lat 8) one sie kruszą bo sa pod plastikami na głowicy-10-15 lat i po izolacji...ja tam sie niedziwie...

Autor:  georem [ pt lut 15, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Zgadza się. To jest niestety przypadłość silników m104(2.8 i 3.2), m119 i m120


W audi A8 jest to samo, jak wyciągnęłem czujnik prędkosci obrotowej wału to rozpad się w rękach, podejrzewam że dlatego się uszkodził. Ale na szczęście A8 ma nowego szczęśliwego właściciela.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/