MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 17, 2008 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Mam pytanie, czy miał ktoś już podobny problem i jakoś go rozwiązał. Poniżej zamieszczam rysunek i będę się do niego odnosił. Chodzi mi mianowicie o sterowanie klapami nadmuchu powietrza na nogi pasażera w moim W124 E320. Dla krótkiego wyjaśnienia, jest to już nowsza wersja z jednym siłownikiem podciśnieniowym, co niestety komplikuje sprawę. A problem w tym, że dzisiaj przestała mi działać klapa nawiewu na nogi od strony pasażera. Ręką da się zmienić jej położenie, z automatu ani się nie zamyka ani nie otwiera. Od strony kierowcy działa prawidłowo, można więc wykluczyć sterowanie i sam siłownik. W związku z tym przestała działać w jakiś sposób linka/cięgno (nie wiem co tam siedzi) zaznaczone zieloną strzałką. Musiało się wypiąć w miejscu oznaczonym jednym z czerwonych kółek. Czy ktoś się tam już dostawał i to w jakiś sposób naprawiał? Może można to próbować naprawiać zdejmując same wyloty powietrza z nagrzewnicy - te boczne na nogi z przodu? Ewentualnie czy ktoś demontował osłonę nagrzewnicy oznaczoną żółtą strzałką i wie, czy można się do niej dostać od dołu, tzn. po zdjęciu tej bocznej osłony tunelu, czy tylko poprzez wyjęcie licznika, co by mnie nie za bardzo urządzało w razie W i nieudanej próby naprawy przez wyloty. Mam nadzieję, że ktoś coś w sprawie wniesie. Z góry dzięki.
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 8:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Mi to wygląda podobnie do tej nagrzewnicy z klima AUTO
Obrazek
na pewno za licznikiem nic nie znajdziesz, jutro jak będę miał czas po pracy to zrobie foty nagrzewnicy (zn tego co z niej zostało ;) )
przynajmniej będziesz miał poglądowe foto co i jak :)

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tak, to ta cholera z klimą AUTO. Z przodu jest ten siłownik, steruje klapami nawiewu na nogi. Muszę jakoś dojść jak to w środku wygląda i jak tam się najlepiej dostać nie rozbebeszając całego auta. Nie uśmiecha mi się wywalanie nagrzewnicy przez taką pierdę, ale z drugiej strony grzebanie ręką żeby otworzyć/zamknąć nawiew pasażera też wkurzające.

Jak byś jeszcze mógł fotki z drugiej strony zrobić i sprawdzić jak się tą klapkę wyciąga, tą koło siłownika, widać tam jakąś jasną uszczelkę w około.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 12:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Udało mi się to w końcu naprawić:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W środku jest ten pręt sterujący prawą klapką:
Obrazek
Na niego nakręca się ten podłużny element, który się odłamał od tego okrągłego siedzącego w zatrzasku klapki:
Obrazek
Obrazek
Całość połączona za pomocą Poxiliny:
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 3:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
oj ta poxilina w połączeniu z plastikiem nie wiem czy ci długo potrzyma...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 5:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Chuck Norris pisze:
oj ta poxilina w połączeniu z plastikiem nie wiem czy ci długo potrzyma...

Już przerobiłem ostatecznie na inny patent. Zastosowałem podgiętą mosiężną tylejkę i zamiast tego dzyndzelka plastikowego (okrągłego) zastosowałem śrubkę. Teraz nic się nie rozklei ani nie ułamie. Chodzi ok.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl