MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 18, 2008 7:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Prosze o pomoc, po zdemontowaniu z auta starego alarmu, nie moge odpalić silnika, a mianowicie pompa paliwowa wogóle nie pracuje, po przekręceniu zapłonu nic nie słychać, dodam tylko że tamten alarm miał też odcięcie zapłonu, po wciśnieciu guzika od odcięcia zapalał sie ten duzy trójkąt od ASD, teraz choć połączyłem przewody od cewki zapłonowej tak jak powinny być to ta kontrolka zapala się na ułamek sekundy, reszta kontrolek świeci normalnie, gdzie szukać przyczyny?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 7:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Może został Ci gdzieś jeszcze jeden przekaźnik, który odcinał zasilanie od pompy?

Powodzenia...
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

To ten srebrny mały przekaznik koło akumulatora?
A pompa nie pracuje nawet na chwile po przekręceniu kluczyka.
Jeden przekaznik od odcięcia zapłonu znalazłem, może byc gdzieś drugi?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 8:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ewentualnie otwórz sam przekaźnik i sprawdź ścieżki. Opisywałem na forum moje przeboje z sec i alarmem z odcięciem prądu do pomp paliwa. Zrobiło się zwarcie i przepaliło ścieżkę na przekaźniku.
Dobrze by było spradzić dokładnie przejście na stopkach przekaźnika i na kablach przy pompie. Wtedy się od razu wyjaśni, czy coś rozłącza po drodze i czy ewentualnie nie ma gdzieś zwarcia.
Skoro nie ma syknięcia pompy przy włączeniu na zapłon można też na stopce przekaźnika sprawdzić, czy pojawia się napięcie wzbudzające zamknięcie obwodu pompy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 8:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ten przekaznik ostatnio wymontowałem z ciekawośći i był tam taki drucik nigdzie nie przylutowany:

Obrazek
A mozesz dokładniej opisać jak sprawdzić ten przekaznik?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
mati124 coupe pisze:
A mozesz dokładniej opisać jak sprawdzić ten przekaznik?


Na zdjęciu masz numery stopek przekaźnika, sprawdzasz obwody w następujący sposób. Wyjmujesz najpierw przekaźnik, potem multimetr i mierzysz:
1) najpierw sprawdzasz czy w ogóle dochodzi zasilanie do przekaźnika - powinno być napięcie między złączem 11 (masa) i 8 (+) - do tego nie potrzeba włączać zapłonu
2) jeśli poprzednie ok, wkładasz kawałek przewodu w złącze 8 i 7 - pompa powinna ruszyć, bo "ręcznie" zamknąłeś obwód. W tym momencie wyjdzie, czy coś (jakiś dodatkowy przekaźnik) rozłącz Ci obwód pompy i ewentualnie czy występuje gdzieś zwarcie.
3) prąd wzbudzenia do tej krótkiej pracy pompy po włączeniu zapłonu sprawdzasz między złączem 11(-) a 9(+). Jest on tylko chwilę, więc trzeba położyć multumetr przy szybie i siedząc w aucie włączyć zapłon obserwując wskazania
4) sygnał podtrzymania pracy pompy z układu zapłonowego idzie na złącze 10 (+) więc sprawdzasz to złącze z 11 (-) kręcąc rozrusznikiem - powinno oczywiście iść napięcie w trakcie pracy układu zapłonowego

Obrazek Obrazek

Sam przekaźnik wystarczy obejżeć, przepaloną ścieżkę (są dosyć grube) bez problemu zauważysz.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 9:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ok jutro to sprawdze, dzięki za info.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 10:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
mati124 coupe pisze:
Cytuj:
Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

To ten srebrny mały przekaznik koło akumulatora?


Nie - czarny obok aku - ma napisana liczbe cylindrow i obroty na obudowie

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 6:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
No i dalej nic, sprwdzałem ten przekaznik jak mi kolega ~Mor radził, po zmostkowaniu złącza 8 i 7 nie wystąpiła kompletnie żadna reakcja, prąd dohodzi do przekaznika, normalnie nie mam już siły, co z tym zrobić.
Zaobserwowałem jedną rzecz, nie wiem czy z tym związana, po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu, słychać podwójne pstryknięcie gdzieś z cewki zapłonowej <br>Dodano po 5 minutach.:<br> A i jeszcze po przekręceniu kluczyka to ten trójkącik od asd świeci ułamek sekundy, reszta kontrolek się pali, wczesniej jak było odcięcie zapłonu, to jak wcisnołem guzik aby odblokować odcięcie, to własnie było sygnalizowane zapaleniem się tego trójkąta

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 7:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A sprawdziles wogole czy pompa dziela jak jej podasz prad bezposrednio? W okolicy akumulatora masz tez taka dziwna zlaczke w ksztalcie walca dochodzi do niej przewod w bawelnianym(chyba) oplocie srawdz czy tam masz prad. Ten kabel idzie bezposrednio do pampy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 8:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Pozostaje Ci jedno. Musisz po pierwsze sprawdzić przejście na masę przewodu (-) przy pompie. Po drugie przejście przewodu (+) z pompy do pinu 7 - tego w gnieździe przekaźnika. Chyba 7, bo w 8 jest cały czas zasilanie, albo na odwrót, nie pamiętam w tej chwili w którym jest stałe zasilanie. Prawdopodobnie nie ma przejścia, więc musisz prześledzić cały bieg wiązki elektrycznej do pompy paliwa i dojdziesz, gdzie coś jest nie tak.
Rysunek poglądowy:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 8:22 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 8:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dziwi mnie tylko jedno, dlaczego wszystko siadło po odłączeniu tego cholernego alarmu.
Ale dlaczego teraz mi nie swieci ten trójkąt:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dalej niczego mądrego nie wymyśliłem,
~roadrunner mozesz dokładniej opisać gdzie jest ta złączka, dodam że jest to motor M104 <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Dodam jeszcze pogladowe zdjęcie tej przegrody
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak dla pewnosci - sprawdzasz w podstawce srebrnego czy czarnego przekaznika (bo nz zdjeciu widac rozebrany srebrny)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl