MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Niepracująca pompa paliwa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31895
Strona 1 z 2

Autor:  butek22 [ pn lut 18, 2008 7:03 pm ]
Tytuł:  Niepracująca pompa paliwa

Prosze o pomoc, po zdemontowaniu z auta starego alarmu, nie moge odpalić silnika, a mianowicie pompa paliwowa wogóle nie pracuje, po przekręceniu zapłonu nic nie słychać, dodam tylko że tamten alarm miał też odcięcie zapłonu, po wciśnieciu guzika od odcięcia zapalał sie ten duzy trójkąt od ASD, teraz choć połączyłem przewody od cewki zapłonowej tak jak powinny być to ta kontrolka zapala się na ułamek sekundy, reszta kontrolek świeci normalnie, gdzie szukać przyczyny?

Autor:  Janfocus [ pn lut 18, 2008 7:13 pm ]
Tytuł: 

Może został Ci gdzieś jeszcze jeden przekaźnik, który odcinał zasilanie od pompy?

Powodzenia...
js

Autor:  TReneR [ pn lut 18, 2008 7:37 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

Autor:  butek22 [ pn lut 18, 2008 8:33 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

To ten srebrny mały przekaznik koło akumulatora?
A pompa nie pracuje nawet na chwile po przekręceniu kluczyka.
Jeden przekaznik od odcięcia zapłonu znalazłem, może byc gdzieś drugi?

Autor:  Mor [ pn lut 18, 2008 8:37 pm ]
Tytuł: 

Ewentualnie otwórz sam przekaźnik i sprawdź ścieżki. Opisywałem na forum moje przeboje z sec i alarmem z odcięciem prądu do pomp paliwa. Zrobiło się zwarcie i przepaliło ścieżkę na przekaźniku.
Dobrze by było spradzić dokładnie przejście na stopkach przekaźnika i na kablach przy pompie. Wtedy się od razu wyjaśni, czy coś rozłącza po drodze i czy ewentualnie nie ma gdzieś zwarcia.
Skoro nie ma syknięcia pompy przy włączeniu na zapłon można też na stopce przekaźnika sprawdzić, czy pojawia się napięcie wzbudzające zamknięcie obwodu pompy.

Autor:  butek22 [ pn lut 18, 2008 8:43 pm ]
Tytuł: 

Ten przekaznik ostatnio wymontowałem z ciekawośći i był tam taki drucik nigdzie nie przylutowany:

Obrazek
A mozesz dokładniej opisać jak sprawdzić ten przekaznik?

Autor:  Mor [ pn lut 18, 2008 9:04 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
A mozesz dokładniej opisać jak sprawdzić ten przekaznik?


Na zdjęciu masz numery stopek przekaźnika, sprawdzasz obwody w następujący sposób. Wyjmujesz najpierw przekaźnik, potem multimetr i mierzysz:
1) najpierw sprawdzasz czy w ogóle dochodzi zasilanie do przekaźnika - powinno być napięcie między złączem 11 (masa) i 8 (+) - do tego nie potrzeba włączać zapłonu
2) jeśli poprzednie ok, wkładasz kawałek przewodu w złącze 8 i 7 - pompa powinna ruszyć, bo "ręcznie" zamknąłeś obwód. W tym momencie wyjdzie, czy coś (jakiś dodatkowy przekaźnik) rozłącz Ci obwód pompy i ewentualnie czy występuje gdzieś zwarcie.
3) prąd wzbudzenia do tej krótkiej pracy pompy po włączeniu zapłonu sprawdzasz między złączem 11(-) a 9(+). Jest on tylko chwilę, więc trzeba położyć multumetr przy szybie i siedząc w aucie włączyć zapłon obserwując wskazania
4) sygnał podtrzymania pracy pompy z układu zapłonowego idzie na złącze 10 (+) więc sprawdzasz to złącze z 11 (-) kręcąc rozrusznikiem - powinno oczywiście iść napięcie w trakcie pracy układu zapłonowego

Obrazek Obrazek

Sam przekaźnik wystarczy obejżeć, przepaloną ścieżkę (są dosyć grube) bez problemu zauważysz.

Autor:  butek22 [ pn lut 18, 2008 9:11 pm ]
Tytuł: 

Ok jutro to sprawdze, dzięki za info.

Autor:  TReneR [ pn lut 18, 2008 10:08 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
Cytuj:
Sprawdz przekaznik pompy - do niego dochodza impulsy zaplonowe - jak ich nie ma to pompa nie zadziala (zadzialal tylko chwile po przekreceniu kluczyka)

To ten srebrny mały przekaznik koło akumulatora?


Nie - czarny obok aku - ma napisana liczbe cylindrow i obroty na obudowie

Autor:  butek22 [ wt lut 19, 2008 6:41 pm ]
Tytuł: 

No i dalej nic, sprwdzałem ten przekaznik jak mi kolega ~Mor radził, po zmostkowaniu złącza 8 i 7 nie wystąpiła kompletnie żadna reakcja, prąd dohodzi do przekaznika, normalnie nie mam już siły, co z tym zrobić.
Zaobserwowałem jedną rzecz, nie wiem czy z tym związana, po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu, słychać podwójne pstryknięcie gdzieś z cewki zapłonowej <br>Dodano po 5 minutach.:<br> A i jeszcze po przekręceniu kluczyka to ten trójkącik od asd świeci ułamek sekundy, reszta kontrolek się pali, wczesniej jak było odcięcie zapłonu, to jak wcisnołem guzik aby odblokować odcięcie, to własnie było sygnalizowane zapaleniem się tego trójkąta

Autor:  roadrunner [ wt lut 19, 2008 7:10 pm ]
Tytuł: 

A sprawdziles wogole czy pompa dziela jak jej podasz prad bezposrednio? W okolicy akumulatora masz tez taka dziwna zlaczke w ksztalcie walca dochodzi do niej przewod w bawelnianym(chyba) oplocie srawdz czy tam masz prad. Ten kabel idzie bezposrednio do pampy.

Autor:  Mor [ wt lut 19, 2008 8:14 pm ]
Tytuł: 

Pozostaje Ci jedno. Musisz po pierwsze sprawdzić przejście na masę przewodu (-) przy pompie. Po drugie przejście przewodu (+) z pompy do pinu 7 - tego w gnieździe przekaźnika. Chyba 7, bo w 8 jest cały czas zasilanie, albo na odwrót, nie pamiętam w tej chwili w którym jest stałe zasilanie. Prawdopodobnie nie ma przejścia, więc musisz prześledzić cały bieg wiązki elektrycznej do pompy paliwa i dojdziesz, gdzie coś jest nie tak.
Rysunek poglądowy:
Obrazek

Autor:  butek22 [ wt lut 19, 2008 8:20 pm ]
Tytuł: 

Dziwi mnie tylko jedno, dlaczego wszystko siadło po odłączeniu tego cholernego alarmu.
Ale dlaczego teraz mi nie swieci ten trójkąt:
Obrazek

Autor:  butek22 [ śr lut 20, 2008 7:26 pm ]
Tytuł: 

Dalej niczego mądrego nie wymyśliłem,
~roadrunner mozesz dokładniej opisać gdzie jest ta złączka, dodam że jest to motor M104 <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Dodam jeszcze pogladowe zdjęcie tej przegrody
Obrazek

Autor:  TReneR [ śr lut 20, 2008 7:30 pm ]
Tytuł: 

Tak dla pewnosci - sprawdzasz w podstawce srebrnego czy czarnego przekaznika (bo nz zdjeciu widac rozebrany srebrny)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/