MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 15, 2008 5:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Witam Panowie.

Nawiązując do tematu olejowego - zmieniam olej na mineralny, a nie chcę wywołać żadnej burzy - chcę po prostu wymienić olej. Jednostka to 2,2 16V M111.960 - 150 KM. Chodzi mi po głowie olej jak w temacie. Czy ktoś się orientuje czy olej ten ma rekomendację mercedesa i czy mogę go stosować w mojej jednostce ?

(dla dociekliwych - nie powiem co było wcześniej ;) )

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 6:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nie bardzo wiem po co zmieniasz rodzaj oleju, ale to Twoja sprawa. Wiem natomiast że temat dotyczący wymienionego oleju marki Shell już jest na forum, polecam opcję szukaj...

Skuszony niską ceną tego oleju w jednym z marketów zalałem nim swoją W126. Ciężko powiedzieć jak olej ten wpłynął na moje auto, bo zrobiłem może z 600km od wymiany. Zmniejszyło mi się ciśnienie pokazywane na wskaźniku (co mnie zdziwiło), ale trudno jednoznacznie stwierdzić czy to przez olej czy zbyt niskie obroty po regulacji silnika.

Nie wiem czy ten olej ma rekomendację, ale wiem że ma ją chyba najtańszy Lotos, więc to chyba nie jest akurat wyznacznik jakości...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 7:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
a kupiłeś High Mileage ?

Lotos ma rekomendację - ludzie leją i sobie chwalą :)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 7:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
WojtekW pisze:
a kupiłeś High Mileage ?

Tak, kupiłem 15w50...

voytas pisze:
Skuszony niską ceną tego oleju w jednym z marketów zalałem nim swoją W126.

Czy ja piszę niewyraźnie?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
dla dociekliwych - nie powiem co było wcześniej

Uszczelkę sobie napraw, a nie gęstszy olej lejesz ;p

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 11:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
No... po zalaniu syntetykiem delikatnie się spocił.

Pytałem kilku mechaników, potem jednego rzeczoznawcę i wszyscy odradzają taki manewr z co najmniej kilku powodów:
- silnik jest obecnie skręcony fabrycznie, żaden mechanik nie zapewni silnikowi takiej sprawności po rozmontowaniu i złożeniu na nowo (ciśnienie na tym syntetyku jest idealne, po włączeniu silnika 3 bar, w czasie jazdy 3 bar, na luzie 3 bar, jedynie jak stoję w korku (skrzynia na D, wciśnięty hamulec), to opada do 2,0-2,3 - po przygazowaniu, w okolicach 1500 rpm ciśnienie skacze z powrotem do 3 - wg mnie jest w naprawdę dobrym stanie - więc po co poprawiać fabrykę?
- wlany jest rzadki syntetyk (midland bodajże 5W50) - nie ubyło go w przeciągu 13 500 km od ostatniej wymiany

pomyślałem o gęstszym oleju - dlatego zapytałem o radę. Dostałem odpowiedź z shella, że olej Helix High Mileage 15W-50 nie posiada aprobaty 229.1 - więc dam sobie spokój. Zaleję go olejem Fuchs stosowanym przy pierwszym zalaniu w mercedesach, porshe audi itd - te oleje nawet mineralne mają aprobatę MB

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 11:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
silnik jest obecnie skręcony fabrycznie, żaden mechanik nie zapewni silnikowi takiej sprawności po rozmontowaniu i złożeniu na nowo (ciśnienie na tym syntetyku jest idealne, po włączeniu silnika 3 bar, w czasie jazdy 3 bar, na luzie 3 bar, jedynie jak stoję w korku (skrzynia na D, wciśnięty hamulec), to opada do 2,0-2,3 - po przygazowaniu, w okolicach 1500 rpm ciśnienie skacze z powrotem do 3 - wg mnie jest w naprawdę dobrym stanie - więc po co poprawiać fabrykę?

A kto mówi o poprawianiu fabryki? Ty masz uszczelkę pod głowicą wymienić, która Ci cieknie, a nie fabrykę poprawiać :D
Uszczelka pod głowicą ma z ciśnieniem oleju, tym z tablicy związek, ogólnie mówiąc, radziecki.
Albo wymień sobie na ten olej mineralny, jak uważasz, tylko czy warto katować takim olejem silnik z przebiegiem 160 tys?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 11:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
holyfido pisze:
A kto mówi o poprawianiu fabryki? Ty masz uszczelkę pod głowicą wymienić, która Ci cieknie, a nie fabrykę poprawiać :D


Planowanie głowicy, rozkręcanie i skręcanie przez nie wiadomo jakiego mecha i z jakim skutkiem (albo w jakim nastroju, czy stanie trzeźwości) - zamiana dobrego na lepsze. Oleju nie dolewam między wymianami - więc chyba się nie leje czy też nie cieknie spod tej uszczelki. To, że się poci na razie wg 4 różnych mechaników oraz 1 rzeczoznawcy, którzy oglądali auto, nie kwalifikuje na razie tej uszczelki do wymiany (no ... może oni się nie znają ;) )

holyfido pisze:
Albo wymień sobie na ten olej mineralny, jak uważasz, tylko czy warto katować takim olejem silnik z przebiegiem 160 tys?


Chcę po prostu sprawdzić jak się będzie zachowywał na mineralnym. Na razie mam sprawne auto - często się zdarza, że po wyjeździe od mechanika auta są w gorszym stanie niż przed ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 11:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 06, 2006 8:02 pm
Posty: 100
ja leje mineralny 15w40 Elf Sporti od kiedy pamietam. Silnik ma nakulane 280 tyś i ciśnienie trzyma na 3 cały czas, wymiana oleju co 15 tyś km. wszystko chodzi jak należy ;) uważam że zmiana na mineralny nie jest głupim pomysłem.

pozdrawiam

_________________
Mercedes 126 BEZ LPG KUPIĘ

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 12:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
To, że się poci na razie wg 4 różnych mechaników oraz 1 rzeczoznawcy, którzy oglądali auto, nie kwalifikuje na razie tej uszczelki do wymiany

No to nie rozumiem tu czegoś.
Oleju nie ubywa, ciśnienie w normie, nic się nie dzieje...
To po co chcesz zmieniać olej?
Za dużo diengów? ;p

Swoja drogą ciekawi ci rzeczoznawcy i mechanicy, skoro wyciek, delikatny bo delikatny, ale jest, nie kwalifikuje uszczelki do wymiany, no ale to ja się nie znam :P

Planowanie głowicy, rozkręcanie i skręcanie przez nie wiadomo jakiego mecha i z jakim skutkiem (albo w jakim nastroju, czy stanie trzeźwości) - zamiana dobrego na lepsze.

Te zabiegi nijak się mają do ciśnienia oleju :] Poza tym uszczelka, to część eksploatacyjna, ją się po prostu wymienia gdy zachodzi taka potrzeba. I nie przesadzaj z tą dokładnością, W124 to wyrób masowy, zdziwiłbyś się jakie buble potrafią wychodzić z fabryki silników i jak "dokładnie" potrafią być pozkręcane silniki.
W124 to nie Bentley ;p

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Opony, tez najlepsze fabryczne - takie wymieniane to juz nie to... a moze by tak nie wymieniac oleju i caly czas na fabrycznym jezdzic ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 4:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Tu nie chodzi o wymianę starych opon na nowe, lecz o sprawność auta - nie mam gwarancji, że:
- szlif chłopaki zrobią dobrze
- dobrze facet poskłada mi silnik

teraz się poci, potem się będzie lało - na razie dziękuję za taką przyjemność ;) Jak już wspomniałem - olej ani nie kapie ani nie robią się plamy, od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli ...

za dużo jeżdżę samochodem i za dużo już różnych widziałem "mechaników" aby wywalać kasę ryzykując to, że oddam auto sprawne a dostanę w gorszym stanie (kilka razy się mi to przytrafiło). Wiem wiem - zawsze można iść do sądu

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 10:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
To oddaj auto do sprawdzonego mechanika,a nie wziętego z łapanki pod budka z browarem.Mało masz chociażby na tym forum opinii?
Chcesz mieć 100% gwarancje to kup NOWY silnik i masz z głowy.Zero ryzyka.Każda naprawa to ryzyko,nie?
Mi sie leje olej,dolewam 1 litr na 1500 km (Castrol mineral) i mam to gdzies.
Chwalony tu p.Leszek powiedział żebym to olał do momentu jak mi biały dym z rury buchnie.Wtedy wiadomo,uszczelka do wymiany.Może mi to zrobic jak mnie swędzi nadmiar kasy.Nie swędzi....I jeżdzę tak juz 3 lata.....
Jakieś sztuczne problemy wynajdujesz.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 11:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WojtekW pisze:
teraz się poci, potem się będzie lało - na razie dziękuję za taką przyjemność ;) Jak już wspomniałem - olej ani nie kapie ani nie robią się plamy, od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli ...


Po co wiec zmieniac olej na gorszy, skoro wszystko jest ok?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 11:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Bo mam wrażenie, że wcześniej był mineralny, a na nim się nie pocił :)

może dlatego ?

agaj666 pisze:
To oddaj auto do sprawdzonego mechanika,a nie wziętego z łapanki pod budka z browarem.Mało masz chociażby na tym forum opinii?


Byłem już kilka razy u różnych mechaników polecanych na forach MB - za każdym razem coś nie do końca tak. Może jestem przewrażliwiony, a może po prostu jak przyjeżdżam z autem i zostawiam pieniążki to chciałbym mieć auto naprawione dobrze.

agaj666 pisze:
Chcesz mieć 100% gwarancje to kup NOWY silnik i masz z głowy.Zero ryzyka.Każda naprawa to ryzyko,nie?


Nowy silnik to też ryzyko.

Panowie - dyskusja nie tyczyła konieczności wymiany uszczelki (bo wg mechaników - tych polecanych na tym forum także) ... takiej konieczności nie ma. Martwiło mnie że się poci - więc zapytałem o mineral. Shell Helix nie ma aprobaty MB - ale są inne które mają, np Lotos.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl