jachimek pisze:
a jak spuszczałeś olej to było to "Mleko"??? Podejrzewam Ze to jednak Będzie uszczelka;/
Po 5 minutach jazdy "na rozgrzewkę" przed wymianą, olej w trakcie spuszczania już się gotował i widać było, że... no to nie był sam olej. Taki jakby z wodą. Inna kwestia, że samochód dużo stał przez ostanie pół roku.
ALPAq pisze:
ale to na Pb czy na LPG ?? bo jak na LPG to całkiem normalna sprawa
I na tym, i na tym.

ALPAq pisze:
a gdzie fotki i vin sprzetu? pochwal się coś
Jak będę miał możliwość, to zrobię jakieś fotki.

witek-sec pisze:
Szukać.
Jeszcze ze szczegółów, to lampy świecą na normalną wysokość, ale przy próbie obniżenia snopu światła nic się nie dzieje, tylko cały czas słychać syczenie przy regulatorze.
kielbik pisze:
Cisnienie ok. 1 bar (a nawet nieco ponizej) na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach jest jak najbardziej prawidlowe. Jezeli u ciebie wynosi troche wiecej to tym lepiej.

kielbik pisze:
Woda, jak wiadomo, nie rozpuszcza sie w oleju a jedynie tworzy z nim emulsje, ktora wyglada jak maslo. Wodnisty olej to raczej wynik paliwa rozpuszczonego w oleju. Jezeli samochod dlugo stal i byl tylko od czasu do czasu uruchamiany lub jezeli jezdzil czesto na krotkich trasach to nadmiar niespalonego paliwa, ktory zawsze powstaje podczas rozgrzewania silnika przedostal sie do oleju i go rozcienczyl.
Podjadę do warsztatu niedługo i pomęczę znajomego, żeby ocenił kondycję obecnego oleju, tzn. czy wszystko ok. Tak na wszelki wypadek. Bo ja to jestem przyzwyczajony do czarnej smoły w dieslu, tak więc trudno mi ocenić olej w benzyniaku.

kielbik pisze:
Kleby pary z wydechu, nawet gdy silnik jest rozgrzany to w tych samochodach zjawisko normalne, i to zarowno na gazie jak i na benzynie. Potrzeba naprawde porzadnie przegonic auto zeby rozgrzac caly wydech i zapobiec kondensacji pary zawartej w spalinach.

kielbik pisze:
To co cieknie to najprawdopodobniej gorna czesc pokrywy lancucha rozrzadu albo uszczelka pod pokrywa zaworow.
Szumek pisze:
sumujmy: czy uszczelka pod głowicą może powodować spadki ciśnienia oleju, czy ciśnienie jest jeszcze w normie dla silnika M103?
Gdyby tak bylo to olej sikal by strumieniami. Moim zdaniem u ciebie z uszczelka pod glowica jest wszystko w porzadku, z cisnieniem oleju rowniez.
Tzn. zastanawiałem się nad przedostawaniem się płynu chłodzącego i rozrzedzaniem oleju, ale... to już chyba tylko czas pokaże, czy wszystko ok.

kielbik pisze:
Szumek pisze:
2. Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, tzn. falują mu obroty o jakieś 50-100 na biegu jałowym i co jakiś czas jakby wypadały zapłony, za to po dodaniu gazu nie czuć nic dziwnego. Nie działa regulacja reflektorów. Szukać przyczyny w układach podciśnieniowych, czy wtrysk jest do regulacji?
Witamy w klubie:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 277#286277
Właśnie dlatego lubię diesle, tam nie było takich skomplikowanych problemów. Ale nie da się ukryć, że benzynką (tą benzynką

) fajnie się jeździ.
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Gdyby tylko była trochę oszczędniejsza.
