MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
obroty silnika - ssanie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31982 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | czyzu69 [ pt lut 22, 2008 8:01 pm ] |
Tytuł: | obroty silnika - ssanie |
dziwna rzecz się dzieje bo tak gdy jest zimny silnik odpalam włącza sie ssanie i zaczyna się .... wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej niczym praca betoniarki na budowie jest to wahanie obrotów na ssaniu od 800-700obr\min do 1000-1100obr\min potem ustaje wszystko i chodzi jak trzeba gdy tylko obr spadają do 700. Co to jest?? przypuszczam że membrana albo regulacja pompy jakiś czujnik bo mówią mi że to silniczek krokowy ale skąd on sie by wziął w 300D JAK TAK TO GDZIE ON. Dodam że dźwignie STOP podwiesiłem na delikatnej sprężynce i letko ustały wariować obroty silnika na ssaniu lecz nie tak ma to chodzić wiec pomóżcie proszę jak możecie pozdrawiam!! |
Autor: | czyzu69 [ ndz lut 24, 2008 9:05 am ] |
Tytuł: | |
czyzu69 pisze: dziwna rzecz się dzieje bo tak gdy jest zimny silnik odpalam włącza sie ssanie i zaczyna się .... wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej niczym praca betoniarki na budowie jest to wahanie obrotów na ssaniu od 800-700obr\min do 1000-1100obr\min potem ustaje wszystko i chodzi jak trzeba gdy tylko obr spadają do 700. Co to jest?? przypuszczam że membrana albo regulacja pompy jakiś czujnik bo mówią mi że to silniczek krokowy ale skąd on sie by wziął w 300D JAK TAK TO GDZIE ON. Dodam że dźwignie STOP podwiesiłem na delikatnej sprężynce i letko ustały wariować obroty silnika na ssaniu lecz nie tak ma to chodzić wiec pomóżcie proszę jak możecie
pozdrawiam!! tzn ze nikt takich objawów niemiał i niewie co to jest ![]() |
Autor: | Cremek [ ndz lut 24, 2008 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Mialem u siebie takie objawy wahania obrotow jak silnik byl zimny to pierwsze dwie trzy minuty obroty falowaly od 500 do 1500, potem wszystko sie normowalo i pracowalo pieknie - nie mam pojecia czy ma to jakis zwiazek ale u mnie objawy calkowicie ustaly po wymianie regulatora napiecia i lozysk w alternatorze - zapewne w ON jest to inaczej rozwiazane ale moze naprowadzi Cie na jakis trop... |
Autor: | Gerri [ ndz lut 24, 2008 10:41 am ] |
Tytuł: | |
Nie napisałeś, jaki masz rodzaj ssania: podciśnieniowy czy elektroniczny? (chociaż podejrzewam, że elektroniczny) Od tego zależy dalsza diagnoza. |
Autor: | czyzu69 [ ndz lut 24, 2008 11:25 am ] |
Tytuł: | |
no raczej podciśnieniowy wsumie w 300D chyba tylko takie są a tak na marginesie to jak to zdiagnozować??? |
Autor: | Gerri [ ndz lut 24, 2008 11:42 am ] |
Tytuł: | |
Na końcu pompy wtryskowej jest taka puszka w kształcie talerza. Albo jest do niej podłączony dwużyłowy kabel elektryczny albo rurka z podciśnieniem. Masz obrotomierz? |
Autor: | czyzu69 [ ndz lut 24, 2008 11:57 am ] |
Tytuł: | |
mam obrotomierz i jest tam chyba kabel 2 żyłowy taki z wtyczką |
Autor: | Gerri [ ndz lut 24, 2008 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: obroty silnika - ssanie |
No to zdejm tą wtyczkę i zobacz, czy obroty się ustalą. Nie będą wtedy regulowane, ale powinny być stabilne. czyzu69 pisze: wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej
To już świadczy, że coś próbuje tą wajhę opuścić i stąd wahania obrotów (chwilowe próby zdławienia motoru) Zdejm przewód podciśnieniowy prowadzący do zdychawki. Dowiemy się wtedy, czy nacisk pochodzi od membrany siłownika gaszenia, czy z wnętrza pompy. Najlepiej by było podłączyć do ściągniętego przewodu wakuometr, żeby sprawdzić podciśnienie. W czasie pracy silnika na tym przewodzie (fabrycznie jest to brązowy z niebieskim paskiem) NIE POWINNO BYĆ ŻADNEGO PODCIŚNIENIA cdn. |
Autor: | czyzu69 [ ndz lut 24, 2008 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
a wiec po sciągnieciu przewodu (wtyczki) obrotomierz przestaje pracować a obroty minimalnie spadają ale nadal pracuje nierówno sprawdze jeszcze ten przewód z podciśnieniem moze faktycznie membrana czy coś tam i dam znać bo o tej membranie juz słyszałem ze to może być ona ale po za tym nic mądrego sprawdze i dam znać a jakieś moze INNE POMYSłY COś SPRAWDZIć zdjąc założyć?? |
Autor: | Gerri [ ndz lut 24, 2008 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
czyzu69 pisze: a wiec po sciągnieciu przewodu (wtyczki) obrotomierz przestaje pracować a obroty minimalnie spadają
To chyba nie tą wtyczkę ściągasz. Na końcu pompy jest siłownik wykonawczy przesuwający listwę, i nie ma on nic wspólnego z pracą obrotomierza. |
Autor: | czyzu69 [ pn lut 25, 2008 6:37 pm ] |
Tytuł: | |
no sciągałem taką wtyczke tak jak mówiłeś i obrotomierz przestał działac tą pierwszą od strony kierowcy przy pompietaką z 2 bolcami innej niemam tam to jest 87 rok i jest tylko 1 od 88 były tam 2 , a przewód z podciśnieniem niebardzo mam jak sprawdzić czy jest tam jakieś podciśnienie ale dam znać jak coś wymyśle pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |