MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wytopione gniazdo bezpiecznika dmuchawy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31991 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gizmo [ sob lut 23, 2008 6:12 am ] |
Tytuł: | Wytopione gniazdo bezpiecznika dmuchawy |
Użyłem szukajki, ale niestety nic konkretnego nie znalazlem. Otoz jak w temacie, wytopilo sie gniazdo, tymczasowo zaradzilem problemowi podkladajac "cos tam" i robiac dystans eliminujacy te przerwe, ale jak rozwiazac problem na stałe? Jak ewentualnie przerzucic obwód w miejsce "puste" w skrzynce, albo jak wyprowadzic bezpiecznik poza skrzynke i zalozyc gniazdo na plytkowy? Ktoś to przerabiał? Jakies pomysły? |
Autor: | Gerri [ sob lut 23, 2008 8:14 am ] |
Tytuł: | |
Czasami jest wolne miejsce bezpośrednio obok (chyba "11") Jest to w zasadzie jedyne miejsce, które się do tego nadaje (mówię o skrzynce głównej - nie o dołożonej listwie), gdyż nie jest połączone wewnętrznymi zworami z innymi gniazdami. |
Autor: | czyzu69 [ sob lut 23, 2008 9:06 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Czasami jest wolne miejsce bezpośrednio obok (chyba "11")
Jest to w zasadzie jedyne miejsce, które się do tego nadaje (mówię o skrzynce głównej - nie o dołożonej listwie), gdyż nie jest połączone wewnętrznymi zworami z innymi gniazdami. kolega gerri ma racje przełuż to obok w nieużywane gniazdo o ile oczywiście znalazłeś juz przyczyne wytopienia tego gniazda bo kumplowi wyjarało pół bezpieczników zanim doszedł do tego ze ma poprzepalane kable pod konsolą a przyczyną tego był za dużo amperowy aku |
Autor: | MMM [ sob lut 23, 2008 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
czyzu69 pisze: o ile oczywiście znalazłeś juz przyczyne wytopienia tego gniazda
Przyczyną wytopienia tego gniazda jest zużycie łożysk (czy tam tulelejek) wiatraka. Wiatrak dostaje większy opór, a tym samym potrzebuje więcej A do pracy i albo pali się bezpiecznik, albo wytapia się gniazdo. |
Autor: | Gerri [ sob lut 23, 2008 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
MMM pisze: Przyczyną wytopienia tego gniazda jest zużycie łożysk (czy tam tulelejek) wiatraka.
Wiatrak dostaje większy opór, a tym samym potrzebuje więcej A do pracy i albo pali się bezpiecznik, albo wytapia się gniazdo. Nie do końca prawda. Jeżeli w miejsce bezpiecznika wsadzisz porządny gwóźdź - to gniazdo powinno przenieść nawet kilkadziesiąt amper bez szkody. Tutaj główną przyczyną (oprócz wysokiego prądu) jest zły styk końcówek bezpiecznika z gniazdem. Po prostu te końcówki z czasem śniedzieją, jakość styku się pogarsza - a jak wiadomo wiąże się to z wydzielaniem znacznej temperatury która jest bezpośrednią przyczyną wytapiania. |
Autor: | gizmo [ ndz lut 24, 2008 5:33 am ] |
Tytuł: | |
Dobrze, przenioslem bezpiecznik w czysciutkie gniazdo nr 11. Poki co wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Tylko teraz pytania dwa. Jesli sie wytopi to czy zalozenie bezpiecznika plytkowego z gniazdem i na odpowiednim przewodzie rozwiaze sprawe? Czy w obwodzie bezpiecznik dmuchawa regulator jest jakis przekaznik? |
Autor: | Gerri [ ndz lut 24, 2008 10:46 am ] |
Tytuł: | |
Pilnuj żeby bezpiecznik nie był zaśniedziały i żeby górny styk dobrze sprężynował. Z uwagi na duży prąd dobre przewodnictwo tego styku jest konieczne. Nie, przekaźnika nie ma. Jest po drodze tylko regulator - przy ogrzewaniu i klimie ręcznej jest to opornica, przy klimie automatycznej regulator półprzewodnikowy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |