MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 23, 2008 3:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Witam!!
Wiec sprawa wygląda tak korzystałem z opcji szukaj, ale mój przypadek wydaje sie być nieco inny...
Pewnego wilgotnego dnia po odpaleniu auta zapaliła sie kontrolka ABS, po przejechaniu jakiegoś dystansu zgasła i znów sie zapaliła. Nie ma reguły...

Kontrolka zapalona- ABS-brak, hamulce normalne
Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu.


- co jest przyczyna?
- z mojej czystej ciekawości czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu auto jest ściągane na stronę prawa ( wiem ze jedna storna hamuje słabiej, ale dlaczego?)
- jeśli będziecie wspominać o czujnikach abs to prosił bym może o jakieś zdjęcie lub dokładny opis, bo na zewnątrz śnieg, garażu brak i tak średnio chce mi sie leżakować dłużej pod autem.
Dziękuje bardzo!!!
Ps. 500 SEL 1 seria
[zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 3:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
PRZEMEK1234 pisze:
co jest przyczyna


Najprawdopodobniej uszkodzony obwod czujnika lub koronka ale w takim zakresie ze komputer nie interpretuje tego jaka blad, dlatego sciaga ci na prawo bo to pewnie czujnik z lewej strony wiec ASB obniza cisbnienie w lewym zacisku uznajac ze kolo jest zablokowane.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 5:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
da sie zidentyfikować który to czujnik po kierunku ściągania? tzn prawo lewo,przód tył....?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 5:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Z tyłu jest tylko 1 czujnik umieszczony w moście, więc nie będzie miał wpływu na ściąganie lewo/prawo. Pozostaje zatem przód idąc kierunkiem rozumowania kolegi roadrunner.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 7:06 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Skoro kontrolka świeci, to ABS nie działa. Jest całkowicie wyłączony i nie może powodować ściągania.
Natomast podchodząc do sprawy odwrotnie - jeżeli któryś hamulec jest słabszy MECHANICZNIE - to działanie ABS-u przy gwałtownym hamowaniu będzie prowadzić do wyrównania sił hamowania po obu stronach pojazdu.
Podejrzewam że proste badanie skuteczności hamulców na rolkach jest w stanie potwierdzić moją teorię.
Natomiast jeżeli chodzi o zapalanie i gaśnięcie kontrolki w czasie jazdy - to takiego objawu nie dają na pewno uszkodzone czujniki. W przypadku uszkodzonego czujnika kontrolka zapala się w czasie jazdy i gaśnie DOPIERO PO WYŁĄCZENIU ZAPŁONU.
Poszukiwania proponuję rozpocząć od srebrnego przekaźnika. Więcej nie będę pisał, bo BYŁO...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gerri czytaj ze zrozumieniem.

PRZEMEK1234 pisze:
Kontrolka zapalona- ABS-brak, hamulce normalne
Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu.


Wystepuja 2 rozne stany uszkodzenia jeden gdy ABS nie dziala (zapalona kontrolka) za to hamulce dzialaja prawidlowo i drugi gdy ABS dziala (kontrolka sie nie zapala) hamulce sciagaja auto w prawo.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:49 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
roadrunner pisze:
Gerri czytaj ze zrozumieniem.



Dobra. Przeczytałem po raz drugi ze zrozumieniem. ;)

Co nie zmienia faktu, że pompa ABS (oraz umieszczone wewnątrz niej elektrozawory) włączają się (przy sprawnym układzie ABS) jedynie w sytuacji grożącej zablokowaniem koła (kół) przy hamowaniu.
Jeżeli układ się załącza jest wyraźnie odczuwalna wibracja hamulca.
Jeżeli tej wibracji nie ma - to pompa jest martwa i nie zmienia w żaden sposób przepływu płynu (czy kontrolka świeci, czy nie).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gerri pisze:
(przy sprawnym układzie ABS)


Jest to raczej kluczowe stwierdzenie. Jak widac system nie dziala prawidlowo. Bo czylnik moze byc uszkodzony i niekoniecznie to uszkodzenie zostanie wykryte przez ECU.
Gerri pisze:
wyraźnie odczuwalna wibracja hamulca.

Nie do konca, wibracja jest odczowalna w zaleznosci od sily nacisku im wieksza siela tym bardziej na stopie czujesz wibracje. Pozatym jesli system oszukuje to zawor moze dzialac powoli -mialem taki przypadek ze u przy dojezdzaniu do swiatel gdy auto sie juz ledwo toczylo zaczynal dzialc ABS zawor potrafil zalaczyc sie z czestotliwoscia 1x/1-2sec tu moze byc podobna sytuacja (winna byla zardzewiala koronka wspolpracujaca z czujnikiem)- ale faktycznie powinno byc czuc dzialanie zaworu i kopanie w stope.
Pytanie do PRZEMEK1234czy przy drugiej opisywanej sutuacji czyli
PRZEMEK1234 pisze:
Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu.
odczuwa chocby minimalne dzialanie ABSu w momencie hamowania.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 11:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Nie zauważyłem jakichkolwiek oznak działania ABS-u przy drugiej sytuacji(kontrolka zgaszona). Tzn nie mam wibracji na pedale, kola sie BLOKUJĄ, a przynajmniej wyczułem blokowanie sie kol po jednej stronie.

ps. nie wiem czy to ma znaczenie ale ruszałem ostatnio wszystkimi przekaźnikami i wszystkimi przewodami przy przednich kolach i wydaje mi sie ze teraz kontrolka ABS pali sie dużo dłużej, tzn pali sie 95% czasu czyli bardzo rzadko gaśnie, wcześniej paliła sie ok 60 % czasu. Ale może to tylko zbieg okoliczności...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl