MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Anty-blocking Sysyem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=31996 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PRZEMEK1234 [ sob lut 23, 2008 3:08 pm ] |
Tytuł: | Anty-blocking Sysyem |
Witam!! Wiec sprawa wygląda tak korzystałem z opcji szukaj, ale mój przypadek wydaje sie być nieco inny... Pewnego wilgotnego dnia po odpaleniu auta zapaliła sie kontrolka ABS, po przejechaniu jakiegoś dystansu zgasła i znów sie zapaliła. Nie ma reguły... Kontrolka zapalona- ABS-brak, hamulce normalne Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu. - co jest przyczyna? - z mojej czystej ciekawości czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu auto jest ściągane na stronę prawa ( wiem ze jedna storna hamuje słabiej, ale dlaczego?) - jeśli będziecie wspominać o czujnikach abs to prosił bym może o jakieś zdjęcie lub dokładny opis, bo na zewnątrz śnieg, garażu brak i tak średnio chce mi sie leżakować dłużej pod autem. Dziękuje bardzo!!! Ps. 500 SEL 1 seria ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob lut 23, 2008 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
PRZEMEK1234 pisze: co jest przyczyna
Najprawdopodobniej uszkodzony obwod czujnika lub koronka ale w takim zakresie ze komputer nie interpretuje tego jaka blad, dlatego sciaga ci na prawo bo to pewnie czujnik z lewej strony wiec ASB obniza cisbnienie w lewym zacisku uznajac ze kolo jest zablokowane. |
Autor: | PRZEMEK1234 [ sob lut 23, 2008 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
da sie zidentyfikować który to czujnik po kierunku ściągania? tzn prawo lewo,przód tył....? |
Autor: | Mor [ sob lut 23, 2008 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
Z tyłu jest tylko 1 czujnik umieszczony w moście, więc nie będzie miał wpływu na ściąganie lewo/prawo. Pozostaje zatem przód idąc kierunkiem rozumowania kolegi roadrunner. |
Autor: | Gerri [ sob lut 23, 2008 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro kontrolka świeci, to ABS nie działa. Jest całkowicie wyłączony i nie może powodować ściągania. Natomast podchodząc do sprawy odwrotnie - jeżeli któryś hamulec jest słabszy MECHANICZNIE - to działanie ABS-u przy gwałtownym hamowaniu będzie prowadzić do wyrównania sił hamowania po obu stronach pojazdu. Podejrzewam że proste badanie skuteczności hamulców na rolkach jest w stanie potwierdzić moją teorię. Natomiast jeżeli chodzi o zapalanie i gaśnięcie kontrolki w czasie jazdy - to takiego objawu nie dają na pewno uszkodzone czujniki. W przypadku uszkodzonego czujnika kontrolka zapala się w czasie jazdy i gaśnie DOPIERO PO WYŁĄCZENIU ZAPŁONU. Poszukiwania proponuję rozpocząć od srebrnego przekaźnika. Więcej nie będę pisał, bo BYŁO... |
Autor: | roadrunner [ sob lut 23, 2008 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri czytaj ze zrozumieniem. PRZEMEK1234 pisze: Kontrolka zapalona- ABS-brak, hamulce normalne
Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu. Wystepuja 2 rozne stany uszkodzenia jeden gdy ABS nie dziala (zapalona kontrolka) za to hamulce dzialaja prawidlowo i drugi gdy ABS dziala (kontrolka sie nie zapala) hamulce sciagaja auto w prawo. |
Autor: | Gerri [ sob lut 23, 2008 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Gerri czytaj ze zrozumieniem.
Dobra. Przeczytałem po raz drugi ze zrozumieniem. ![]() Co nie zmienia faktu, że pompa ABS (oraz umieszczone wewnątrz niej elektrozawory) włączają się (przy sprawnym układzie ABS) jedynie w sytuacji grożącej zablokowaniem koła (kół) przy hamowaniu. Jeżeli układ się załącza jest wyraźnie odczuwalna wibracja hamulca. Jeżeli tej wibracji nie ma - to pompa jest martwa i nie zmienia w żaden sposób przepływu płynu (czy kontrolka świeci, czy nie). |
Autor: | roadrunner [ sob lut 23, 2008 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: (przy sprawnym układzie ABS) Jest to raczej kluczowe stwierdzenie. Jak widac system nie dziala prawidlowo. Bo czylnik moze byc uszkodzony i niekoniecznie to uszkodzenie zostanie wykryte przez ECU. Gerri pisze: wyraźnie odczuwalna wibracja hamulca. Nie do konca, wibracja jest odczowalna w zaleznosci od sily nacisku im wieksza siela tym bardziej na stopie czujesz wibracje. Pozatym jesli system oszukuje to zawor moze dzialac powoli -mialem taki przypadek ze u przy dojezdzaniu do swiatel gdy auto sie juz ledwo toczylo zaczynal dzialc ABS zawor potrafil zalaczyc sie z czestotliwoscia 1x/1-2sec tu moze byc podobna sytuacja (winna byla zardzewiala koronka wspolpracujaca z czujnikiem)- ale faktycznie powinno byc czuc dzialanie zaworu i kopanie w stope. Pytanie do PRZEMEK1234czy przy drugiej opisywanej sutuacji czyli PRZEMEK1234 pisze: Kontrolka zgaszona- ABS-brak hamulce tępe, ściąga auto na prawo przy hamowaniu. odczuwa chocby minimalne dzialanie ABSu w momencie hamowania.
|
Autor: | PRZEMEK1234 [ pn lut 25, 2008 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Nie zauważyłem jakichkolwiek oznak działania ABS-u przy drugiej sytuacji(kontrolka zgaszona). Tzn nie mam wibracji na pedale, kola sie BLOKUJĄ, a przynajmniej wyczułem blokowanie sie kol po jednej stronie. ps. nie wiem czy to ma znaczenie ale ruszałem ostatnio wszystkimi przekaźnikami i wszystkimi przewodami przy przednich kolach i wydaje mi sie ze teraz kontrolka ABS pali sie dużo dłużej, tzn pali sie 95% czasu czyli bardzo rzadko gaśnie, wcześniej paliła sie ok 60 % czasu. Ale może to tylko zbieg okoliczności... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |