MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ogrzewanie, I seria, auto bez klimy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32022
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ ndz lut 24, 2008 6:09 pm ]
Tytuł:  Ogrzewanie, I seria, auto bez klimy

Witam!

W moim W126 mam problem z ogrzewaniem.

Mianowicie:
1) w przypadku włączenia dmuchawy na bieg powyżej I po 1-3 minutach przepaleniu ulega bezpiecznik w jej obwodzie (25 amperowy),
2) aby zmniejszyć temperaturę nawiewu, muszę najpierw nastawić oczekiwaną temperaturę, a następnie wyłączyć i włączyć dmuchawę,
3) aby włączyć dmuchawę na I bieg, muszę na moment włączyć ją na II, a potem dopiero na I,
4) z "kratek" na desce zawsze leci zimne powietrze,
5) na biegu III i IV dmuchawa pracuje tak samo.

Odnośnie pkt 5.
Przeglądałem forum i w przypadku W124 znalazłem, że trzeba przeczyścić styki w przełączniku. W W126 tak samo?

Miał już ktoś może podobne problemy w W126 lub wie, co z tym zrobić?

Autor:  Wit [ pn lut 25, 2008 9:25 am ]
Tytuł: 

1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić
2) przeczyść pokrętło regulacji
3) przeczyść pokrętło regulacji
4) w mercedesach tak już jest fabrycznie
5) przeczyść pokrętło regulacji

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 5:17 pm ]
Tytuł: 

Wit pisze:
4) w mercedesach tak już jest fabrycznie


Napewno?

W moim śp. W123 ['] przez wszystkie nawiewy leciało powietrze o tej samej temperaturze, w W201 tak samo. Ostatnio jechałem W126 II seria i też "grzało kratkami".

Wit pisze:
1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić


No to nieciekawie. :(

A może dmuchawa jest już do wymiany?

A tak w ogóle to dzięki za pomoc. :)

Autor:  Wit [ pn lut 25, 2008 7:55 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane.
Wzięte z forum:
Chuck Norris pisze:
niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów :)

Autor:  Szumek [ wt lut 26, 2008 10:57 pm ]
Tytuł: 

Wit pisze:
Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane.
Wzięte z forum:
Chuck Norris pisze:
niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów :)


Cytat dotyczy wisko i spięcia go "na stałe" w przypadku usterki (sam to przerabiałem w W201, jak się zepsuło i nie miałem czasu go wymienić) i zachowania układu chłodzenia. Cytat dotyczy prawdopodobnie problemów z przegrzewaniem się silnika...

Ma to się nijak do ogrzewania wnętrza. :(

Autor:  ukaniu [ wt lut 26, 2008 11:09 pm ]
Tytuł: 

W W201 z środkowych kratek leci zimne, taka jest konstrukcja nagrzewnicy. Inaczi se ne da.

Autor:  Szumek [ pn mar 17, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

OK, zgadza się.

W obu moich W126 kratkami leci zimne powietrze. 8)

W W201 tylko środkowymi leciało zimne powietrze.

W W123 (o ile dobrze pamiętam) grzało wszystkimi kratkami... Tzn. w W123 kratki to niezbyt dobre określenie. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/