MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ogrzewanie, I seria, auto bez klimy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32022 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szumek [ ndz lut 24, 2008 6:09 pm ] |
Tytuł: | Ogrzewanie, I seria, auto bez klimy |
Witam! W moim W126 mam problem z ogrzewaniem. Mianowicie: 1) w przypadku włączenia dmuchawy na bieg powyżej I po 1-3 minutach przepaleniu ulega bezpiecznik w jej obwodzie (25 amperowy), 2) aby zmniejszyć temperaturę nawiewu, muszę najpierw nastawić oczekiwaną temperaturę, a następnie wyłączyć i włączyć dmuchawę, 3) aby włączyć dmuchawę na I bieg, muszę na moment włączyć ją na II, a potem dopiero na I, 4) z "kratek" na desce zawsze leci zimne powietrze, 5) na biegu III i IV dmuchawa pracuje tak samo. Odnośnie pkt 5. Przeglądałem forum i w przypadku W124 znalazłem, że trzeba przeczyścić styki w przełączniku. W W126 tak samo? Miał już ktoś może podobne problemy w W126 lub wie, co z tym zrobić? |
Autor: | Wit [ pn lut 25, 2008 9:25 am ] |
Tytuł: | |
1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić 2) przeczyść pokrętło regulacji 3) przeczyść pokrętło regulacji 4) w mercedesach tak już jest fabrycznie 5) przeczyść pokrętło regulacji |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 5:17 pm ] |
Tytuł: | |
Wit pisze: 4) w mercedesach tak już jest fabrycznie Napewno? W moim śp. W123 ['] przez wszystkie nawiewy leciało powietrze o tej samej temperaturze, w W201 tak samo. Ostatnio jechałem W126 II seria i też "grzało kratkami". Wit pisze: 1) gdzieś masz zwarcie - może przy pokrętle regulacji - bezpiecznik jako najsłabze ogniwo instalacji pada pierwszy - i dobrze bo inaczej auto by się mogło zapalić
No to nieciekawie. ![]() A może dmuchawa jest już do wymiany? A tak w ogóle to dzięki za pomoc. ![]() |
Autor: | Wit [ pn lut 25, 2008 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane. Wzięte z forum: Chuck Norris pisze: niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów
![]() |
Autor: | Szumek [ wt lut 26, 2008 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Wit pisze: Jeżeli ze środkowych kratek leci ciepłe powietrze to na pewno coś było przerabiane.
Wzięte z forum: Chuck Norris pisze: niektóre tak miały... jak była awaria wiska to robili "na krótko" a regulował temp wtedy termostat włączając duży-mały obieg... i tez to chodziło bez zarzutu... sam tak miałem w 123 w dieselku i nie miałem ż nim żadnych problemów ![]() Cytat dotyczy wisko i spięcia go "na stałe" w przypadku usterki (sam to przerabiałem w W201, jak się zepsuło i nie miałem czasu go wymienić) i zachowania układu chłodzenia. Cytat dotyczy prawdopodobnie problemów z przegrzewaniem się silnika... Ma to się nijak do ogrzewania wnętrza. ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt lut 26, 2008 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
W W201 z środkowych kratek leci zimne, taka jest konstrukcja nagrzewnicy. Inaczi se ne da. |
Autor: | Szumek [ pn mar 17, 2008 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
OK, zgadza się. W obu moich W126 kratkami leci zimne powietrze. ![]() W W201 tylko środkowymi leciało zimne powietrze. W W123 (o ile dobrze pamiętam) grzało wszystkimi kratkami... Tzn. w W123 kratki to niezbyt dobre określenie. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |