MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASD - szto eto?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32054
Strona 1 z 2

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 5:19 pm ]
Tytuł:  ASD - szto eto?

Witam!

Nigdy nie miałem styczności z MB wyposażonym w ASD, więc mam parę pytań...

1) Jak to jest zbudowane? Jak działa? Gdzie są poszczególne elementy?
2) Kiedy się przydaje?
3) Jak wygląda jego bieżąca obsługa?
4) Czy warto kupić samochód z ASD?

Przeglądałem forum szukając czegoś o ASD, ale znalazłem głównie posty o problemach z tymże układem. :(

Autor:  zuzelek [ pn lut 25, 2008 6:10 pm ]
Tytuł: 

tu masz opisaną zasadę działania.

http://www.mb.org.pl/?II=faq&I=maintenance&part=7

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 6:48 pm ]
Tytuł: 

zuzelek pisze:
tu masz opisaną zasadę działania.

http://www.mb.org.pl/?II=faq&I=maintenance&part=7


OK, dzięki. :)

Co steruje blokadą mostu?
Tzn. co wykonuje polecenia elektroniki?
Hydraulika?

Autor:  Mirmur [ pn lut 25, 2008 6:48 pm ]
Tytuł: 

Głównymi elementami układu ASD są pompa hydrauliczna, zawór, sterownik i most napędowy. ASD jest elektronicznie powiązany z układem ABS. Przydaje się głównie zimą oraz podczas jazdy na polskich bagiennych drogach. Obsługa jest prosta i polega na dbałości o stan oleju ZH-M + okresowa jego wymiana. Uważam, że warto mieć MB z ASD. Zasadę działania masz w linku podanym przez zuzelka.

Pozdrawiam.

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 7:03 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Głównymi elementami układu ASD są pompa hydrauliczna, zawór, sterownik i most napędowy.


Pompa jest przy silniku?

Bo jestem ciekaw jak ma się ASD np. do przekładki silnika?

Autor:  roadrunner [ pn lut 25, 2008 7:07 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
Pompa jest przy silniku?


Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje.

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 7:17 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje.


Czyli w przypadku zamiany benzyny na diesla da się to jakoś ogarnąć?
Tzn. np. przełożyć pompę? Np. zamiana silnika w W126 300SE na silnik z W124 300D/300D Turbodiesel.

Jeszcze tylko jedna kwestia, jak z trwałością tego układu? Bo to dość rzadko spotykany dodatek w starszych MB, jak pytałem się mechaników, co o tym sądzą, to robili :o , bo nigdy się nie zetknęli z ASD.

Autor:  roadrunner [ pn lut 25, 2008 7:34 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
Czyli w przypadku zamiany benzyny na diesla da się to jakoś ogarnąć?


Oczywiscie ta sama pompa obsluguje tez nivo i 4matica wiec bez problemu dostaniesz taka pompe.
Szumek pisze:
jak pytałem się mechaników, co o tym sądzą, to robili


Nie kazdy musi sie znac na mercedesach, ASD to dosc popularny uklad sadzac po autach jakie przyjezdzaja do mnie ma je ok. 20% MB[zlosnik]

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 7:58 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję wszystkim za pomoc. :)

Autor:  bary123ce [ pn lut 25, 2008 8:27 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje.

Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...

Autor:  Gerri [ pn lut 25, 2008 8:58 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...


Przy dieselach jest to osobna pompa na przedniej stronie górnej części silnika napędzana od wałka rozrządu, a w benzyniakach jest to właśnie druga sekcja na wałku pompy wspomagania (są całkowicie rozdzielone hydraulicznie)

Autor:  MMM [ pn lut 25, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
bary123ce pisze:
Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...


Przy dieselach jest to osobna pompa na przedniej stronie górnej części silnika napędzana od wałka rozrządu, a w benzyniakach jest to właśnie druga sekcja na wałku pompy wspomagania (są całkowicie rozdzielone hydraulicznie)


Tym razem Gerri to nie do końca prawda [oczko]
Tak się składa, że osobna pompa występowała i w dieselach i w benzynach.
Miałem 230TE i 300D w których pompa była na przodzie silnika, miałem także 300TDT i ileś tam M111 i M104 w których pompa była zintegrowana z pompą wspomagania.

Autor:  Mirmur [ pn lut 25, 2008 9:37 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...


Mówisz i masz [zlosnikz].

Obrazek.

Podwójna pompa - wspomaganie / ASD + Nivo.

Pozdrawiam.

Autor:  Gerri [ pn lut 25, 2008 10:00 pm ]
Tytuł: 

MMM pisze:
Tym razem Gerri to nie do końca prawda [oczko]
Tak się składa, że osobna pompa występowała i w dieselach i w benzynach.


Wiedziałem, że nie powinienem się wypowiadać na tematy nieelektryczne... [szalone]

Ale jednak coś gdzieś dzwoniło: są jednak dwa rodzaje pomp 8)

Autor:  Szumek [ pn lut 25, 2008 10:50 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Mówisz i masz [zlosnikz].

Podwójna pompa - wspomaganie / ASD + Nivo.


Jaki to silniczek? :) 300D czy 300D Turbo?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/