MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASD - szto eto? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32054 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 5:19 pm ] |
Tytuł: | ASD - szto eto? |
Witam! Nigdy nie miałem styczności z MB wyposażonym w ASD, więc mam parę pytań... 1) Jak to jest zbudowane? Jak działa? Gdzie są poszczególne elementy? 2) Kiedy się przydaje? 3) Jak wygląda jego bieżąca obsługa? 4) Czy warto kupić samochód z ASD? Przeglądałem forum szukając czegoś o ASD, ale znalazłem głównie posty o problemach z tymże układem. ![]() |
Autor: | zuzelek [ pn lut 25, 2008 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
tu masz opisaną zasadę działania. http://www.mb.org.pl/?II=faq&I=maintenance&part=7 |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
zuzelek pisze:
OK, dzięki. ![]() Co steruje blokadą mostu? Tzn. co wykonuje polecenia elektroniki? Hydraulika? |
Autor: | Mirmur [ pn lut 25, 2008 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
Głównymi elementami układu ASD są pompa hydrauliczna, zawór, sterownik i most napędowy. ASD jest elektronicznie powiązany z układem ABS. Przydaje się głównie zimą oraz podczas jazdy na polskich bagiennych drogach. Obsługa jest prosta i polega na dbałości o stan oleju ZH-M + okresowa jego wymiana. Uważam, że warto mieć MB z ASD. Zasadę działania masz w linku podanym przez zuzelka. Pozdrawiam. |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: Głównymi elementami układu ASD są pompa hydrauliczna, zawór, sterownik i most napędowy.
Pompa jest przy silniku? Bo jestem ciekaw jak ma się ASD np. do przekładki silnika? |
Autor: | roadrunner [ pn lut 25, 2008 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Pompa jest przy silniku?
Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje. |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 7:17 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje.
Czyli w przypadku zamiany benzyny na diesla da się to jakoś ogarnąć? Tzn. np. przełożyć pompę? Np. zamiana silnika w W126 300SE na silnik z W124 300D/300D Turbodiesel. Jeszcze tylko jedna kwestia, jak z trwałością tego układu? Bo to dość rzadko spotykany dodatek w starszych MB, jak pytałem się mechaników, co o tym sądzą, to robili ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn lut 25, 2008 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Czyli w przypadku zamiany benzyny na diesla da się to jakoś ogarnąć? Oczywiscie ta sama pompa obsluguje tez nivo i 4matica wiec bez problemu dostaniesz taka pompe. Szumek pisze: jak pytałem się mechaników, co o tym sądzą, to robili
Nie kazdy musi sie znac na mercedesach, ASD to dosc popularny uklad sadzac po autach jakie przyjezdzaja do mnie ma je ok. 20% MB[zlosnik] |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za pomoc. ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn lut 25, 2008 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Tak, zazwyczaj jest to pompa zintegrowana z pompa wspomagania. Pompa wspomagania ma wtedy 2 osobne sekcje.
Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania... |
Autor: | Gerri [ pn lut 25, 2008 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...
Przy dieselach jest to osobna pompa na przedniej stronie górnej części silnika napędzana od wałka rozrządu, a w benzyniakach jest to właśnie druga sekcja na wałku pompy wspomagania (są całkowicie rozdzielone hydraulicznie) |
Autor: | MMM [ pn lut 25, 2008 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: bary123ce pisze: Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania... Przy dieselach jest to osobna pompa na przedniej stronie górnej części silnika napędzana od wałka rozrządu, a w benzyniakach jest to właśnie druga sekcja na wałku pompy wspomagania (są całkowicie rozdzielone hydraulicznie) Tym razem Gerri to nie do końca prawda ![]() Tak się składa, że osobna pompa występowała i w dieselach i w benzynach. Miałem 230TE i 300D w których pompa była na przodzie silnika, miałem także 300TDT i ileś tam M111 i M104 w których pompa była zintegrowana z pompą wspomagania. |
Autor: | Mirmur [ pn lut 25, 2008 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Ma ktoś foto takiej, bo ja myślałem, że ASD działa z pompą NIVO a nie pompą wspomagania...
Mówisz i masz ![]() ![]() Podwójna pompa - wspomaganie / ASD + Nivo. Pozdrawiam. |
Autor: | Gerri [ pn lut 25, 2008 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
MMM pisze: Tym razem Gerri to nie do końca prawda
![]() Tak się składa, że osobna pompa występowała i w dieselach i w benzynach. Wiedziałem, że nie powinienem się wypowiadać na tematy nieelektryczne... ![]() Ale jednak coś gdzieś dzwoniło: są jednak dwa rodzaje pomp ![]() |
Autor: | Szumek [ pn lut 25, 2008 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: Mówisz i masz
![]() Podwójna pompa - wspomaganie / ASD + Nivo. Jaki to silniczek? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |