MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M103 niedomagania na ciepłym silniku https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32153 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | PawelRall [ pt lut 29, 2008 10:55 pm ] |
Tytuł: | M103 niedomagania na ciepłym silniku |
Witam! Własnie zakupiłem wymarzone W124 Coupe z silnikiem M103.983. Auto ma przejechane zaledwie 160tyś km (oryginał), nigdy nie widziało gazu. Niestety silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Po odpaleniu na zimno trzyma lekko podniesione obroty praktycznie idealnie, a po upływie kilku minut (i nagrzaniu) nieregularnie jakby wypadają zapłony. Być może temat został już poruszony, ale szukam od wczoraj i nic nie znalazłem. |
Autor: | kielbik [ ndz mar 02, 2008 1:19 am ] |
Tytuł: | |
Mam to samo, problem szczegolnie nasila gdy skrzynia biegow jest w polozeniu D. Swiece, kopulka, palec przewody nowe. Co jest? ![]() |
Autor: | Grzegi [ ndz mar 02, 2008 1:25 am ] |
Tytuł: | |
Może być, dla przykładu zużyty wałek rozrządu. |
Autor: | kielbik [ ndz mar 02, 2008 1:30 am ] |
Tytuł: | |
Jak wymienialem uszczelke pokrywy to sie walkowi przyjrzalem, nie ma oznak zuzycia. |
Autor: | PawelRall [ ndz mar 02, 2008 9:13 am ] |
Tytuł: | |
Ja również wykluczam zużycie wałka rozrządu. Nie w silniku z tak małym przebiegiem. No chyba, że jakiś twardziel nie zmieniał oleju;/ - wykluczam. Podejrzewam problemy w układzie zasilania ![]() |
Autor: | stanleym126 [ ndz mar 02, 2008 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Ja podejrzewam regulator biegu jałowego i/lub któryś czujnik w głowicy |
Autor: | PawelRall [ ndz mar 02, 2008 9:55 am ] |
Tytuł: | |
hmm. Szczerze, całkowicie nie znam tego silnika (jeszcze ![]() |
Autor: | Jurand [ ndz mar 02, 2008 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Proponuje na na rozgrzanym silniku wyjąc bezpiecznik z przekaźnika antyprzepięciowego (taki srebrny), pozwoli to zdiagnozować czy usterka jest po stronie elektroniki KE (bez zasilania nie działa) czy tez układu zasilania paliwem (rozdzielacz) lub WN. |
Autor: | kielbik [ ndz mar 02, 2008 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
Nie kapuje, jezeli elektronika KE bez zasilania nie dziala to po wyjeciu bezpiecznika silnik po prostu stanie. A moze znow zle zrozumialem? |
Autor: | Mor [ ndz mar 02, 2008 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Nie kapuje, jezeli elektronika KE bez zasilania nie dziala to po wyjeciu bezpiecznika silnik po prostu stanie. A moze znow zle zrozumialem?
Nie stanie. Będzie chodziła tylko mechaniczna część wtrysku, bez wspomagania elektroniki. Da się tak nawet spokojnie jechać, ale zużycie paliwa rośnie dramatycznie. No i wolne obroty są spore, bo regulator jest wyłączony, czyli powietrze leci całą tą szparą, jaką ma on po wyjęciu. Wyjąć bezpiecznik proponuję jak się silnik nagrzeje, bo nie działa wtedy (po wyjęciu bezpiecznika) wzbogacanie mieszanki w fazie rozgrzewania. |
Autor: | kielbik [ ndz mar 02, 2008 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie wolne obroty sa normalne (ok. 650 obr/min w polozeniu P i N oraz 550 obr/min w pozostalych) wiec chyba to wyjmowanie bezpiecznika moge sobie darowac, tak? A z drugiej strony zuzycie paliwa jest dramatyczne: - 13-15 l/100 km w miescie, - ok. 12 l/100 km przy jezdzie ~120 km/h, - ok. 13 l/100 km na trasie przy 140-180 km/h, - ponad 17 l/100 km przy ciaglej jezdzie ponad 200 km/h. Ponizej 12 l/100 km jezszcze mi sie tym autem nie udalo zjechac mimo, ze kilka razy bardzo sie staralem. To czy klima jest wlaczona czy nie praktycznie nie ma wplywu na zuzycie paliwa. Zdaje sobie sprawe z tego, ze 300 TE nie bedzie palil tyle co Cinquecento ale to co podalem to chyba troche za duzo. Moze to wysokie spalanie bedzie jakas wskazowka? |
Autor: | Mor [ ndz mar 02, 2008 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: 13-15 l/100 km w miescie Moja kupejka 320 też tak pali, więc myślę, że norma kielbik pisze: - ok. 12 l/100 km przy jezdzie ~120 km/h,
A jaki są dane fabryczne, może warto porównać. Nie wiem czy to tak dużo, jak na 3 litry na KE. W silniku 3.2 na Motronic, który niby ma być oszczędniejszy, przy takiej prędkości (bez szaleństwa z wyprzedzaniem non stop) spalanie 9,5-10l benzyny. Zaglądnąłem TU. Aż tak strasznie nie odbiegasz. A przyczyn dużego spalanie może być wiele. Jak zmieniłem na nówki wtryskiwacze w moim W126C to zszedłem w mieście do 17-18l ![]() |
Autor: | PawelRall [ ndz mar 02, 2008 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
Może w moim przypadku przyczyną jest zbyt uboga mieszanka. Spalanie M103.983 w moim przypadku na trasie to ok 9l przy 120km/h . W mieście przy normalnej jeździe 12l. Te dane wydają mi się troche szalenie niewiarygodne, ale sam nie mogłem uwierzyć ! <br>Dodano po 1 minutach.:<br> miało być "być może" zbyt uboga. |
Autor: | kielbik [ ndz mar 02, 2008 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Roznica miedzy 9,5-10 a 12 l/100 km to az 20%. Jednak K- i KE-Jetronic to najwieksza pasc jaka mozna sobie wyobrazic a twierdzenie, ze silniki M104 sa duzo oszczedniejsze niz M103 jest jak najbardziej uzasadnione (M104 sa w dodatku mocniejsze). Podobnie M102 wypadaja baldo w porownaniu z M111. W zimie jechalem w nocy z Katowic do Lublina, warunki byly kiepskie ale droga pusta wiec jechalem ze stala predkoscia ~90 km/h, w porywach 110 km/h. Juz myslalem, ze pobije rekord w niskim zuzyciu paliwa ale jednak wyszlo ponad 11,5 l/100 km ![]() Po przejrzeniu tabeli stwierdzam, ze moj woz pali 15-25% wiecej niz dane katalogowe. Oczywiscie nie nalezy sie tych danych trzymac kurczowo, tym bardziej, ze generalnie mam "ciezka noge" ale takie odstepstwo daje do myslenia. Z drugiej strony samochod PawlaRall pali "za malo" a ma ten sam problem z praca silnika. PawelRall, jaka masz skrzynie biegow? |
Autor: | PawelRall [ ndz mar 02, 2008 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
W moim jest automacik 722.358 . Problemem silników ze zuborzoną mieszanka jest to, że rośnie temp.(nie ma wystarczającego chłodzenia mieszanką) U mnie temp trzyma się idealnie. Nie znam niestety budowy mechanicznego wtrysku, domysły prowadzą do niego. No, ale problemem są nadal obroty jałowe na cieplutkim silniku ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |