MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 03, 2008 5:45 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 03, 2008 5:19 pm
Posty: 7
Witam. W moim w124 320E wiązka przewodów elektrycznych silnika sparciała i posypała się za starości. :cry: Mechanik trochę podłubał, niektóre końcówki porobił, ale mówi że tych do cewek nie da rady zrobić i trzeba "gdzieś szukać"...
Wiem że to typowa przypadłość w silniku m104 - proszę o pomoc gdzie mogę taką wiązkę tanio kupić?


Na górę
Post: pn mar 03, 2008 6:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
thon022 pisze:
proszę o pomoc gdzie mogę taką wiązkę tanio kupić?


Tanio to można sobie samemu porzeźbić.
Jak chcesz dobrze to cała wiązka z ASO.
W używkach nie masz co patrzeć, bo wszystkie są OK, dopóki nie zaczniesz wyjmować.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 7:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 03, 2008 5:19 pm
Posty: 7
Cóż, w ASO wiązka kosztuje 2.700 zł ... netto. :-? Dla mnie to gruba przesada... i raczej się na taki wydatek nie zdecyduję. Największy problem jest z przewodami do cewek, tutaj podobno nic się nie wykombinuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 8:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Na forach MB kilkakrotnie czytałem,że można sobie porzeźbić i w miejsce przewodów sparciałych wstawić dobre.Wychodzi sporo taniej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 8:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Czy taki problem z wiązką istnieje tylko w 320?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
thon022 pisze:
Największy problem jest z przewodami do cewek, tutaj podobno nic się nie wykombinuje

Dlaczego? ,ja wymienialem te kable do cewek ,przeciez tam nie ma wysokiego napięcia (na tych przewodach) .Ja dawałem taki gruby kabel 2 zyłowy w podwójnej izolacji ,taki jak do zelazka i auto smiga po tym zabiegu już 3 lata.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 9:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
mr_simon pisze:
Czy taki problem z wiązką istnieje tylko w 320?


Nie -jeszcze 280,420,500,600 :lol: wszystko co było w 124,140,129 itp.z tymi silnikami.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 9:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Tak w ogóle to duży i kosztowny jest to problem z jej wymianą i jak często to się robi?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 10:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
mr_simon pisze:
Tak w ogóle to duży i kosztowny jest to problem z jej wymianą i jak często to się robi?

w ASO taka wiązka około 1000E :lol: mozna samemu metodą kabel po kabelku ,lutownicą ,wymienic na zwykłe kable za kilkadziesiat zł i bedzie ok

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 5:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 03, 2008 5:19 pm
Posty: 7
Największy problem jest z końcówkami (wtyczkami) do cewek, bo też sparciały a takich "luzem" nie kupi podobno :-? Same kable to chyba nie jest taki problem, jak pisze Mercedes 4 Ever.

Na razie auto stoi rozbebeszone, a pojawił sie następny temat: wg mechaników sterownik silnika "podaje za niskie ciśnienie na wtryskiwacze" (pisze to co mi powiedzieli) i jest do wymiany.
Typ: 013 545 15 32 (00) - koszt nowego - 8.300,- zł ! :o Nie wiem już, czy problem był w tej sparciałej wiązce, sterowniku , czy tu i tu - ale nie było aż tak źle, auto jechało w miarę normalnie, były tylko lekkie drgania na wolnych i czasami popierdywał przy wkręcaniu na obroty. :-?

Idzie się pochlastać albo auto na kołki i polować na używki (może i parę miesięcy). Powiedziałem żeby poskręcali (jak się uda), żeby można jeździć było "na razie" , a potem zobaczę, co z tymi częściami.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 5:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
MERCEDES 4 EVER pisze:
w ASO taka wiązka około 1000E mozna samemu metodą kabel po kabelku ,lutownicą ,wymienic na zwykłe kable za kilkadziesiat zł i bedzie ok

Eeee taka droga to ona nie jest. [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 6:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 03, 2008 5:19 pm
Posty: 7
kuba124 pisze:
Eeee taka droga to ona nie jest. [zlosnik]


Mnie zaśpiewali już cenę : 2.700 zł NETTO :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 7:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
thon022 pisze:
a takich "luzem" nie kupi podobno

eeeeeeeee., sama prawda, tylko prawda, a poważnie g... prawda.

Tu masz rysunek: Obrazek
170 i 175 i 180 to kompletna wtyczka cewki.
170 - A2025406081
175 - A0025459926
180 - A0045450926

Kupowałem te bajery, jak lutowałem swoją wiązkę. Jeden długi wieczór w garażu, a auto lata jak nówka.

A co do sterownika, to on nie podaje żadnego ciśnienia, najwyżej mechanior ma za duże ciśnienie, ale to do kardiologa.
W tym układzie wtryskiwacze sa sterowane elektrycznie, więc sterownik decyduje o czasie otwarcia wtryskiwaczy. Jeśli masz sparciałą wiążkę, to mogą być zwarcia po drodze i wtryskiwacze chodzą jak chcą. Njpierw wymiana kabli, ew. ich izolacja aż do samych poszczególnych wtyczek i dopiero można coś powiedzieć. Słyszałem od Krzyśka w Jetronic we Wrocku, że zdarza się, iż skopana wiązka popali coś w kompie przez zwarcia. Ale nie jest to częste. Z reguły wystarczy powymieniać/poizolować kabelki i wszystko chodzi jak z fabryki.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 8:26 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 03, 2008 5:19 pm
Posty: 7
>Mor

DZIĘKI! [poklon] Przywracasz mi nadzieję. :P Jak wtyczki cewek są do kupienia, to z resztą nie będzie już problemu. Dziwne że o tym nie wiedzieli, bo warsztat jest ze sklepem i mają podgląd na wszystkie schematy i części... no cóż. Jutro ich uświadomię. A z tym sterownikiem to też mi się jakieś to dziwne wydawało (robiłem w ciągu ostatnich paru m-cy 3 X diagnostykę komputera i nie było żadnych błędów). Myślę że jakby się tam coś popaliło to chyba jakieś gorsze rzeczy by się działy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl