MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Sparciała wiązka przewodów w silniku m104
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32209
Strona 1 z 1

Autor:  thon022 [ pn mar 03, 2008 5:45 pm ]
Tytuł:  Sparciała wiązka przewodów w silniku m104

Witam. W moim w124 320E wiązka przewodów elektrycznych silnika sparciała i posypała się za starości. :cry: Mechanik trochę podłubał, niektóre końcówki porobił, ale mówi że tych do cewek nie da rady zrobić i trzeba "gdzieś szukać"...
Wiem że to typowa przypadłość w silniku m104 - proszę o pomoc gdzie mogę taką wiązkę tanio kupić?

Autor:  MMM [ pn mar 03, 2008 6:53 pm ]
Tytuł:  Re: Sparciała wiązka przewodów w silniku m104

thon022 pisze:
proszę o pomoc gdzie mogę taką wiązkę tanio kupić?


Tanio to można sobie samemu porzeźbić.
Jak chcesz dobrze to cała wiązka z ASO.
W używkach nie masz co patrzeć, bo wszystkie są OK, dopóki nie zaczniesz wyjmować.

Autor:  thon022 [ pn mar 03, 2008 7:34 pm ]
Tytuł: 

Cóż, w ASO wiązka kosztuje 2.700 zł ... netto. :-? Dla mnie to gruba przesada... i raczej się na taki wydatek nie zdecyduję. Największy problem jest z przewodami do cewek, tutaj podobno nic się nie wykombinuje

Autor:  stanleym126 [ pn mar 03, 2008 8:09 pm ]
Tytuł: 

Na forach MB kilkakrotnie czytałem,że można sobie porzeźbić i w miejsce przewodów sparciałych wstawić dobre.Wychodzi sporo taniej.

Autor:  mr_simon [ pn mar 03, 2008 8:17 pm ]
Tytuł: 

Czy taki problem z wiązką istnieje tylko w 320?

Autor:  VALENTINE123 [ pn mar 03, 2008 8:21 pm ]
Tytuł: 

thon022 pisze:
Największy problem jest z przewodami do cewek, tutaj podobno nic się nie wykombinuje

Dlaczego? ,ja wymienialem te kable do cewek ,przeciez tam nie ma wysokiego napięcia (na tych przewodach) .Ja dawałem taki gruby kabel 2 zyłowy w podwójnej izolacji ,taki jak do zelazka i auto smiga po tym zabiegu już 3 lata.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn mar 03, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Czy taki problem z wiązką istnieje tylko w 320?


Nie -jeszcze 280,420,500,600 :lol: wszystko co było w 124,140,129 itp.z tymi silnikami.

Autor:  mr_simon [ pn mar 03, 2008 9:46 pm ]
Tytuł: 

Tak w ogóle to duży i kosztowny jest to problem z jej wymianą i jak często to się robi?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn mar 03, 2008 10:46 pm ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Tak w ogóle to duży i kosztowny jest to problem z jej wymianą i jak często to się robi?

w ASO taka wiązka około 1000E :lol: mozna samemu metodą kabel po kabelku ,lutownicą ,wymienic na zwykłe kable za kilkadziesiat zł i bedzie ok

Autor:  thon022 [ wt mar 04, 2008 5:09 pm ]
Tytuł: 

Największy problem jest z końcówkami (wtyczkami) do cewek, bo też sparciały a takich "luzem" nie kupi podobno :-? Same kable to chyba nie jest taki problem, jak pisze Mercedes 4 Ever.

Na razie auto stoi rozbebeszone, a pojawił sie następny temat: wg mechaników sterownik silnika "podaje za niskie ciśnienie na wtryskiwacze" (pisze to co mi powiedzieli) i jest do wymiany.
Typ: 013 545 15 32 (00) - koszt nowego - 8.300,- zł ! :o Nie wiem już, czy problem był w tej sparciałej wiązce, sterowniku , czy tu i tu - ale nie było aż tak źle, auto jechało w miarę normalnie, były tylko lekkie drgania na wolnych i czasami popierdywał przy wkręcaniu na obroty. :-?

Idzie się pochlastać albo auto na kołki i polować na używki (może i parę miesięcy). Powiedziałem żeby poskręcali (jak się uda), żeby można jeździć było "na razie" , a potem zobaczę, co z tymi częściami.

Autor:  kuba124 [ wt mar 04, 2008 5:51 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
w ASO taka wiązka około 1000E mozna samemu metodą kabel po kabelku ,lutownicą ,wymienic na zwykłe kable za kilkadziesiat zł i bedzie ok

Eeee taka droga to ona nie jest. [zlosnik]

Autor:  thon022 [ wt mar 04, 2008 6:36 pm ]
Tytuł: 

kuba124 pisze:
Eeee taka droga to ona nie jest. [zlosnik]


Mnie zaśpiewali już cenę : 2.700 zł NETTO :roll:

Autor:  Mor [ wt mar 04, 2008 7:29 pm ]
Tytuł: 

thon022 pisze:
a takich "luzem" nie kupi podobno

eeeeeeeee., sama prawda, tylko prawda, a poważnie g... prawda.

Tu masz rysunek: Obrazek
170 i 175 i 180 to kompletna wtyczka cewki.
170 - A2025406081
175 - A0025459926
180 - A0045450926

Kupowałem te bajery, jak lutowałem swoją wiązkę. Jeden długi wieczór w garażu, a auto lata jak nówka.

A co do sterownika, to on nie podaje żadnego ciśnienia, najwyżej mechanior ma za duże ciśnienie, ale to do kardiologa.
W tym układzie wtryskiwacze sa sterowane elektrycznie, więc sterownik decyduje o czasie otwarcia wtryskiwaczy. Jeśli masz sparciałą wiążkę, to mogą być zwarcia po drodze i wtryskiwacze chodzą jak chcą. Njpierw wymiana kabli, ew. ich izolacja aż do samych poszczególnych wtyczek i dopiero można coś powiedzieć. Słyszałem od Krzyśka w Jetronic we Wrocku, że zdarza się, iż skopana wiązka popali coś w kompie przez zwarcia. Ale nie jest to częste. Z reguły wystarczy powymieniać/poizolować kabelki i wszystko chodzi jak z fabryki.

Autor:  thon022 [ wt mar 04, 2008 8:26 pm ]
Tytuł: 

>Mor

DZIĘKI! [poklon] Przywracasz mi nadzieję. :P Jak wtyczki cewek są do kupienia, to z resztą nie będzie już problemu. Dziwne że o tym nie wiedzieli, bo warsztat jest ze sklepem i mają podgląd na wszystkie schematy i części... no cóż. Jutro ich uświadomię. A z tym sterownikiem to też mi się jakieś to dziwne wydawało (robiłem w ciągu ostatnich paru m-cy 3 X diagnostykę komputera i nie było żadnych błędów). Myślę że jakby się tam coś popaliło to chyba jakieś gorsze rzeczy by się działy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/