MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 07, 2008 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Jak w temacie. .. jest jakaś różnica między tym od 260-300 a 230 ??
I ewentualnie jakiś numer jeżeli posiadacie.
Inna sprawa czy dam radę wymienić to sam czy lepiej umawiać się do mechanika?? bo trochę mi dzwoni .. :/

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A6012000970 - ta jest przy Twoim silniku

A1032000570 - ta jest przy silniku M103.940 (2.6) i przy M103.980 (3.0)

Wymiana jak najbardziej samemu wchodzi w rachubę. Nie jest to zbytnio skomplikowane. Zdejmujesz taką środkową plastikową zaślepkę z rolnki i w środku jest śrubka na imbus, chyba 6, ale głowy nie dam, bo już nie pamiętam. Nie spuszczając na razie napięcia paska odkręcasz tą śrubkę. Dzięki temu pasek będzie Ci trzymał całą kiwaczkę i nie będzie latać całe ramię. Odkręca się normalnie, żadnego lewego gwintu. Jak śrubka puści, spuszczasz pasek, nie trzeba go ściągać tylko popuszczasz napinacz, aby móc wyjąć tą rolkę i podłożyć w jej miejsce nową. Potem wkręcasz śrubkę i naciągasz pasek. Dociąga się znów najlepiej na napiętym. Moment 30Nm.
Rys. poglądowy:
Obrazek

Popuszczenie napinacza paska: popuszczasz tą dużą śrubę (klucz 19) wkręconą w środek napinacza na dole ramienia. Następnie na górze, zaraz za zbiornikiem pompy wspomagania masz taką podłużną tulejkę na końcu której jest możliwość założenia klucza 13. Tą tulejką wykręcając ją popuszczasz napinacz, wkręcając dokręcasz. Tylko nie przesadź! Prawidłowe napięcie paska:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 10:56 am przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a takie dzwonienie przy przygazowaniu chwilowym to może być przyczyna rolki ?? (nie została wymieniona razem z paskiem i w sumie od tamtego momentu dzwoni coś sobie coraz bardziej przy ruszaniu czy dosyć mocno słyszalne przy rannym odpalaniu)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Mi się tak porobiło przy E320, choć tam jest inny napinacz. Ale też z rolką na łożysku. Zmieniłem nawet pasek na nowy, ale nawala dalej, właściwie tak świszcze. Muszę się wziąć, kupić rolkę i wymienić. Podejrzewam, że będzie po kłopocie.
No i oczywiście pomoże wymiana rolki tylko o ile nie jest cała kiwaczka trzepnięta na tej dużej tulei gumowo-metalowej.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Dzięki wielki za instrukcję obsługi :)
Wymienię rolkę na początek i zobaczymy... w sumie ,,kiwaczek,, nie jest drogi także może warto od razu to zrobić i będzie na dłużej spokój :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kruszyn pisze:
w sumie ,,kiwaczek,, nie jest drogi

Taaaak? Hmmm..... No to nie wiem, gdzie widziałeś tani i jakiej firmy. Ja kupiłem do W201 (chyba jest taki sam) z Hans Preis za 230zł. Nawet chodził ale przez 1000km. Potem się rozleciała tuleja i trzeba było znów wymienić. Z Lemfordera ponad coś pod 400zł. Febi trochę tańszy, w granicach 300. Oryginał 700zł po rabacie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 3:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no masz rację pomyliłem części :P ja znalazłem w zestawie z kołem z rolką 360zł :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 10:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
dobra rolka wymieniona ale dalej sobie brzęczy :P .. mechanik mi mówi że on tam nic nie słyszy i że tak powinno być ... ale mi to nie pasuje i spać po nocach nie mogę :P:P ( chyba jestem przeczulony po Kijku chociaż to zupełnie inny i mniej brutalny odgłos :P ) Musze to jakoś nagrać...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
U mnie cos brzeczy podczas przygazowania rano na zimnym silniku, po kilku minutach jest ok, na obrotach wyzszych niz 1500 tez nic nie slychac - czy to tez moze byc sprawa rolki, pasek niedawno wymienialem ale rolek nie a na ucho ciezko zdiagnozowac bo sie rozchodzi pieknie po calej komorze :-? - a dzwiek jest wlasnie taki jakby cos bylo luzne...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przy M104 zalecają wymienić w takich sytuacjach (jak dalej szaleje po wymianie rolki napinacza) koło od pompy wody na późniejszą wersję - nielakierowaną. A w M102 cisza, nic nie ma na ten temat...
Może łożyska pompy wody się kończą... Albo w innym agregacie napędzanym paskiem??

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Mor pisze:
Przy M104 zalecają wymienić w takich sytuacjach (jak dalej szaleje po wymianie rolki napinacza) koło od pompy wody na późniejszą wersję - nielakierowaną. A w M102 cisza, nic nie ma na ten temat...
Może łożyska pompy wody się kończą... Albo w innym agregacie napędzanym paskiem??


Właśnie też tak się zastanawiam ... brzęczenie słychać przy lekkim przygazowaniu po wkręceniu lub równomiernym przyśpieszaniu nie ma tego efektu.
U mnie najlepiej jest to słyszalne stojąc (kucając :P) z przodu auta na wysokości wiatraka od chłodnicy.

I jak napisał Cremek mocno brzęczy z rana <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Cremek pisze:
U mnie cos brzeczy podczas przygazowania rano na zimnym silniku, po kilku minutach jest ok, na obrotach wyzszych niz 1500 tez nic nie slychac - czy to tez moze byc sprawa rolki, pasek niedawno wymienialem ale rolek nie a na ucho ciezko zdiagnozowac bo sie rozchodzi pieknie po calej komorze :-? - a dzwiek jest wlasnie taki jakby cos bylo luzne...


rolka odpada wczoraj zmieniłem i nic się nie zmieniło szkoda kasę wywalać.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 1:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Szkoda czekac az sie cos rozsypie i wtedy wymieniac ale z drugiej strony zostawic auto u mechanika na caly dzien do diagnostyki tez mi sie nie usmiecha bo mam kawalek do pracy...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Wracajac do tematu u mnie dzwonienie okazalo sie zuzytym amortyzatorem drgan paska - szykuje sie do wymiany w przyszlym tygodniu.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 10:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Cremek pisze:
Wracajac do tematu u mnie dzwonienie okazalo sie zuzytym amortyzatorem drgan paska - szykuje sie do wymiany w przyszlym tygodniu.


ciekawy jestem czy u mnie siedzi to samo :)
Będę zmieniał olej to przy okazji chyba zmienię i to :) chociaż nie chciał bym znowu w ciemno :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 8:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
No wiec jestem po wymianie amorka i potwierdzam ze to byla przyczyna wszelkiego rzegotania w komorze - teraz jest cichutko tak jak powinno byc - ale za to co sie namordowalem z kumplem zeby zalozyc pasek to masakra [zlosnik] - trzeba tez zwrocic uwage na rodzaj amorka sa dwa jeden z gwintem dluzszy drugi bez krotszy - bez wymontowania nie do odroznienia. Przy okazji zapytam czy ktos moze mi podac orientacyjna cene napinacza paska bo jak zauwazylem moj niedlugo bedzie sie kwalifikowal do wymiany a na razie jedyna cena jaka uzyskalem lokalnie to ok. 560 PLN :o - jakas masakra...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl