MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

320 CDI - błędne wskaznia spalania ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32317
Strona 1 z 1

Autor:  ertee [ sob mar 08, 2008 6:08 pm ]
Tytuł:  320 CDI - błędne wskaznia spalania ?

Witam.
Jak w tytule, W210 z silnikiem 320 CDI 2000r. zaraz po odpaleniu komputer pokazuje spalanie na poziomie około 10 L/100km i powoli rośnie osiągając kilkanaście a nawet ponad 20 L/100km, obroty na poziomie okolo 800/min w czym może tkwić problem? uszkodzony jakiś czujnik? Poza tymi dziwnymi wskazaniami silnik pracuje bez zarzutu.

Autor:  piston [ sob mar 08, 2008 6:17 pm ]
Tytuł: 

Hmmmm wydaje mi sie że to całkiem normalne. Komputery w w210 obliczają spalanie na podstawie przejechanych km i zużytego paliwa czyli jak auto stoi w miejscu to spalanie wyświetlane na komputerze rośnie, tak samo jest ze średnią prędkością .

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 08, 2008 7:06 pm ]
Tytuł: 

a jak przejchałes 100-200 km to ile pokazywał?

Autor:  ertee [ sob mar 08, 2008 7:35 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
a jak przejchałes 100-200 km to ile pokazywał?


no właśnie problem w tym że nie jechalem nim na takich dystansach bo przywiozłem go na lawecie i jeszcze nie zarejestrowałem więc mogę zrobić koło domu dystans rzedu 2-3 km

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 08, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

ertee pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
a jak przejchałes 100-200 km to ile pokazywał?


no właśnie problem w tym że nie jechalem nim na takich dystansach bo przywiozłem go na lawecie i jeszcze nie zarejestrowałem więc mogę zrobić koło domu dystans rzedu 2-3 km


no i cały problem-ja jak zresetuje spalanie w BMW 530D to po ruszeniu pokazuje 39 ltr i spada.Co jest wiadomo bzdurą bo nigdy niespali 38 /100 a podczas jazdy np 90 jak sie zresetuje to jest około 3-4 ltr co tez jest bzdurą bo nigdy takie srednie spalanie niebedzie.

Autor:  Radek_3City [ śr mar 12, 2008 4:55 pm ]
Tytuł: 

Nie przejmuj się, ja 2 tygodnie temu kupiłem autko dokładnie z takim samym motorem i jest identycznie. On poprostu liczy spalanie na 100km, więc jak auto stoi zapalone to rośnie. Jak zaczniesz jeździć to grzecznie będzie liczył średnią.
Pozdr.

Autor:  ertee [ sob maja 10, 2008 10:46 pm ]
Tytuł: 

dorzucma do wątku małą radę jako że wskazania komputer odnośnie spalania nie były do końca przesadzone :)
Po kilku pomiarach w mieście spalnie oscylowało mi w granicach 13-16 litrów/100 km natomiast w trasie przy prędkości 130 km/h spalanie w granicach 7 litrów/100 km, w serwisie twierdzili że to nie możliwe i coś musi być nie tak, faktycznie było, wystarczyło wymienić filtr paliwa i powietrza żeby spalanie spadło do 8-9 litrów w mieście przy włączonej klimie :) mam nadzieje że komuś to pomoże bo ja przez to spalanie przejeździłem majątek w ciągu kilku tygodni [zlosnik]

Autor:  blackmilk [ sob maja 10, 2008 11:50 pm ]
Tytuł: 

na pewno byl to filtr paliwa a nie przypadkiem cos wiecej? jakos nawet na chlopski prosty rozum nie widze zwiazku z filtrem a duzym zuzyciem paliwa
rozumiem z mniejszym lub mala moca (no bo moze byc zapchany)

Autor:  Chuck Norris [ pn maja 12, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

chyba bardziej chodziło o filtr powietrza...

Autor:  Gerri [ pn maja 12, 2008 7:26 pm ]
Tytuł: 

Za bardzo tych wskazań nie bierzcie sobie do serca. Auto nie ma przepływomierza na przewodzie paliwowym; to, co się ukazuje to wartość wykalkulowana przez sterownik, przy założeniu określonej kaloryczności paliwa, wielkości wtrysku na suw itp. W pojazdach użytkowych Mercedes jest nawet zastrzeżenie, że ten odczyt nie może służyć do żadnych rozliczeń (np. własciciela z kierowcą) Istota tego wynalazku jest bardziej edukacyjna: ma umożliwić kierowcy rozeznanie na temat jego techniki jazdy i poprawę jej ekonomiki .

Autor:  Radek_3City [ pn maja 12, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Za bardzo tych wskazań nie bierzcie sobie do serca. Auto nie ma przepływomierza na przewodzie paliwowym; to, co się ukazuje to wartość wykalkulowana przez sterownik, przy założeniu określonej kaloryczności paliwa, wielkości wtrysku na suw itp. W pojazdach użytkowych Mercedes jest nawet zastrzeżenie, że ten odczyt nie może służyć do żadnych rozliczeń (np. własciciela z kierowcą) Istota tego wynalazku jest bardziej edukacyjna: ma umożliwić kierowcy rozeznanie na temat jego techniki jazdy i poprawę jej ekonomiki .


Chyba jest dokładnie tak jak piszesz. Mój 320 CDI pokazuje mi średnią 8.2 ( miasto/spokojna jazda ), natomiast po pomiarze "z dystrybutora" wychodzi równiutka "dyszka", co uważam i tak nie jest złym wynikiem jak na tą moc i motor.
Pozdr.

Autor:  Gerri [ pn maja 12, 2008 9:07 pm ]
Tytuł: 

W wielu sterownikach jest dostępna z poziomu komputera serwisowego Star Diagnosis "korekta" wskazań. Mając odczyt ile pokazuje i ile wlewasz do baku można wyliczyć wartość procentową tej korekty i ją wprowadzić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/