MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Regulacja sterowania przepustnicą w m116 z ASR https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32343 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | CZUWOJ [ ndz mar 09, 2008 8:19 pm ] |
Tytuł: | Regulacja sterowania przepustnicą w m116 z ASR |
Sprawdzałem dziś czujnik położenia przepustnicy zauważyłem, że przy pełnym wciśnięciu pedału przysp. otwiera się ona zaledwie w około 2/3 pełnego otwarcia. Próbowałem to poustawiać ale nie ma takiej możliwości oby uzyskać pełne otwarcie przy zachowanym luzie na amortyzatorku gazu. A może tak ma byc że tylko częściowo się otwiera? To jest wersja z ASR i tempomatem. Sterownik tempomatu otwiera przepustnicę całkowicie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. PS Faktycznie w czasie jazdy na tempomacie np pod górę ma się wrażenie że ma więcej mocy niż przy jeździe bez tempomatu. |
Autor: | Mor [ pn mar 10, 2008 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Trudno powiedzieć jednoznacznie zza monitora, ale biorąc pod uwagę, że tempomat daje radę do końca, możesz spokojnie wykluczyć cały odcinek cięgien aż do tego siłownika od ASO który jest z tyłu silnika pod grodzią (przy prawej głowicy). Pozostaje regulacja na samym wyjściu z grodzi albo na tym cięgnie, które łączy - obrazowo to ujmując- lewą głowicę z prawą. Chodzi mi o ten element, który łączy wyjście z grodz z takim śmiesznym elementem przy siłowniku ASR. |
Autor: | CZUWOJ [ pn mar 10, 2008 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
Problem polega na tym, że przy odłączeniu tych cięgien poprzecznych z tyłu przy grodzi i tego przedniego od siłownika ASR i tempomatu (czyli zostaje tylko to cięgno-amortyzatorek i cięgno do przepustnicy) można ustawić tak aby otwierała się przepustnica do końca, ale zakres takiej regulacji powoduje w zasadzie brak tego wstępnego oporu na cięgnie-amortyzatorku co powoduje po złożeniu całości i uruchomieniu silnika zbyt twardy pedał gazu. Ale skomplikowałem ![]() |
Autor: | Mor [ wt mar 11, 2008 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
CZUWOJ pisze: Ale skomplikowałem
Powiem tak. Nie widząc tego na żywo nie bardzo coś wymyślę. Może się jeszcze ktoś wypowie. |
Autor: | CZUWOJ [ wt mar 11, 2008 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
Problem rozwiązany. Kolego Mor dziękuję za zaangażowanie - faktycznie raz, że ten układ jest całkiem rozbudowany a dwa, że moje określenia poszczególnych elementów mogą być niekonkretne - to może powodować zamieszanie. Do rzeczy. Zorientowałem się, ze siłownik ASR i tempomatu wspomaga pracę układu cięgieł w efekcie czego przy wyłączonym zapłonie i całkowicie wciśniętym gazie przepustnica nie otwiera sie do końca a przy włączonym zapłonie siłownik powoduje dociągnięcie przepustnicy do końca. U mnie wystarczyło wyregulować cięgno między siłownikem(ten z przodu silnika)a wspornikiem cięgieł na środku silnika przy przepustnicy. Dodatkowo trochę skróciłem cięgno sterujące linką do ASB tak aby skompensować powstałe z biegiem lat luzy w układzie. W efekcie silnik ciągnie jak trzeba. PS Trzeba tak ustawić cięgno-amortyzatorek od wspornika przy przepustnicy do wspornika przy grodzi aby miał on wystarczający luz(chodzi mi o ten wstępny, mały opór), który jest potrzebny bo w przeciwnym razie siłownik w momencie kiedy będzie zamykał przepustnicę (np jazda na śliskiej nawierzchni) może powyginać układ cięgieł. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |