MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Chwilowy spadek obrotów przy hamowaniu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32405
Strona 1 z 1

Autor:  RobertoCdx [ śr mar 12, 2008 12:33 pm ]
Tytuł:  Chwilowy spadek obrotów przy hamowaniu

Witam wszystkich drogich forumowiczów.
Pomogliście mi w ostatnim problemie, może uda się i teraz mi pomóc :)

Mianowicie problem jest mało uciążliwy ale troche mnie niepokoi, otóż
Gdy hamuje autkiem(zdaża się to najczęściej podczas ostrzejszego hamowania) to gdy juz samochód prawie się ma zatrzymać to jest taki efekt jakby zadławienia, obroty spadną na sekunde może 2 tak do 400 może 450 aż całą budą zatrzęsie a potem wszystko wraca do normy.Czasami prawie już co chciał zgasnąć ale zawsze z takiego "bezdechu" się podniósł z obrotami.
Zaznaczę że autko miesiąc temu miało zmieniany aku, przewody wys. napięcia, regulator napięcia, kołnierz gumowy pod układem wtryskowym, był u elektryka, obroty na jałowym to 730do 760 więc ok. Przekaźnik przepięciowy również 100% sprawny (wszystko sprawdzane w warsztacie elektryki samochodowej).
Autko odpala bez problemu na dotyk, czy to zimny silnik czy ciepły, nie ma falowania obrotów.
Co to może być, jakieś sugestie? na mechanice nie znam się mocno ale nie chciałbym po oddaniu autka na warsztat żeby wymieniali mi pół silnika i "zdzierali z biednego młodzieńca" bo on chce tylko dbać o swoje MB :D
a...jeszcze bym zapomniał, samochód nigdy nie miał instalacji gazowej i raczej jej nie zobaczy :P
Autko jak w podpisie.

Autor:  TReneR [ śr mar 12, 2008 12:40 pm ]
Tytuł: 

Zakladam, ze to na Pb? Czy na postoju przy przegazowaniu obroty tez spadaja za nisko? Jezeli tak to sprawdzilbym wylacznik "biegu jalowego" znajdujacy sie przy przepustnicy (taki efekt tez mozna uzysac jak wycieraczka wejdzie pod pedal gazu). Dodatkowo przelaczniki na przepustnicy tez warto sprawdzic.

Autor:  RobertoCdx [ śr mar 12, 2008 12:46 pm ]
Tytuł: 

no jest cos takiego, ale tylko na rozgrzanym silniku, jak go przygazuje tak na 3500 obr. i puszcze to takie zadławienie też jest.
ten wyłacznik biegu jałowego to reguluje się czy to trza wymienić i jak to wygląda (wiem troche lamerskie ale cały czas się uczę)

Autor:  TReneR [ śr mar 12, 2008 2:48 pm ]
Tytuł: 

Nie reguluje sie - sprawdz omomoerzem czy ma przejscie poprostu. Jak wycieraczka wejdzie pod geja gazu albo linka sie blokuje to ten wylacznik sie nie zalacza wlasnie. Zeby sie do niego dostac trzeba zdjac obudowa filtra powietrza - znajduje sie on przy przepustnicy.
Obrazek

Autor:  RobertoCdx [ śr mar 12, 2008 3:10 pm ]
Tytuł: 

Wzorowo :) nawet zdjęcie. Dzięki za to :) biorę się za sprawdzanie, dzisiaj to moze juz nie (jeszcze w pracy jestem), ale jutro oględziny zrobie. No i zaraz też wycieraczkę sprawdze.

Autor:  BrunoGiamatti [ śr mar 12, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

hmm jak czytałem o takich przypadkach to czesto pomagało przeczyszczenie (przepłukanie dokładne) zaworu powietrza dodatkowego (to co ciagle myli sie wszystkim z silniczkiem krokowym) ... sprobuj .. 15 min roboty a efekt może da.

Autor:  RobertoCdx [ śr mar 12, 2008 4:02 pm ]
Tytuł: 

ok też na to zerknę, ale w pierwszej kolejności sprawdze ten wyłącznik,
wycieraczkę poprawiłem i raczej to nie przez to...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/