richie pisze:
Sam motor 320CDI jest fajny bardzo dynamiczny ale jak wiadomo padają skrzynie.
Pogadaj z kimś z ASO to Ci powie dlaczego padają skrzynie

Jak ktoś nie wymienia oleju co 80 tys bo myśli, że ta skrzynia tego nie potrzebuje albo wymienia na własną rękę i nie spuszcza całego oleju ze skrzyni lub leje jakiś shit do środka to pada hydraulika a zaraz za nią elektronika. Bądź co bądź to bardzo skomplikowana skrzynia. Za używaną trzeba zapłacić w granicach 4 tys zł. a naprawa takiej uszkodzonej skrzyni to wydatek minimum około 2 tys zł. Inna sprawa to chip'owanie silnika, po zwiększeniu mocy skrzynia nie wytrzymuje, najprostrzy przykład w W220 400CDI, tam przez większą moc silnika skrzynie dość często ulegają awarii.
Miałem okazję kupić W210 z taką uszkodzoną skrzynią ale sobie odpuściłem po zorientowaniu się w temacie i kosztach i kupiłem sprawny egzemplarz
Z opinii użytkowników wynika, że 320CDI to najmniej awaryjny model silnika z gamy CDI, pod warunkiem oczywiście że leje się dobre paliwo (shell V-power, BP Ultimate) na innych różnie bywa - padają wtryskiwacze. Zresztą nie od dziś wiadomo, że polskie paliwa pozostawiają wiele do życzenia
Co do spalania to w moim jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ale od ludzi którzy użytkują ten silnik w W210 i W220 wiem, że przy normalnej codziennej jeździe mieści się w 8 litrach, ale jak się wrzuci tryb sport i troche poprzyciska to jest w stanie zjeść około 12 litrów
