MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 6:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 18, 2008 10:06 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 9:27 am
Posty: 9
Lokalizacja: Gliwice
To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie wszystkich użytkowników aut z gwiazdą.

Zakupiłem jakiś rok temu Okulara 2,9 TD z 97 roku i mam z nim duży problem. Dostał trochę popalić przez ten czas, naciągnął sie lawet i nalatał masę kilometrów. Auto zaczęło mi zamulać i wchodzić w tryb awaryjny. Komp pokazał błąd z regulacją ciśnienia doładowania, ale po sprawdzeniu szczelności wężyków z podciśnieniem żadnych nieprawidłowości nie stwierdziłem- podciśnienie jest i cięgno od zaworu spustowego wciąga zaraz po odpaleniu auta. Sprawdzałem ciśnienie w dolocie na 2.5 tyś obr, ale lipa- nic nie dmucha, więc zakupiłem nową turbiną. Po założeniu zero poprawy- nawet jak trzymam ręką cięgno od zaworu spustowego to ciśnienia w dolocie nia ma żadnego. Jak do tego podejść? Na mój rozum jak zawór upustowy jest zamknięty i spaliny idą na wirnik to turbina dmuchać musi prawda? Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Dodam, że autko oglądało już trzech mechesów- jeden kazał wymienić przepływkę, drugi zawór sterujący blow-offem a trzeci zalecił wymianę turbiny. Przepływke podmieniałem z innego, sprawnego auta, zawór też, ale bez rezultatu. Teraz myślę sobie, że to może katalizator zatkany i spaliny nie napędzają wirnika turbiny... Czy to dobry trop? Proszę o porady bo już nerwy powoli tracę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 6:42 pm
Posty: 12
kolego miałem to samo w tym samym modelu wymiana przepływki nie pomogła komputer wskazał na jeden z zaworów wymieniłem bez poprawy pojechałem do serwisu gdzie komp wskazał ten sam zawór a okazało się że zepsuty był ten drugi ot komputery chodzi jak burza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 11:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 9:27 am
Posty: 9
Lokalizacja: Gliwice
Ten drugi jest od EGR, zamieniałem je nawet miejscami i nie pomogło. Dziś zaślepiłem EGR i też wchodzi w awaryjny. Jedyne co wyszło na plus po zaślepieniu to już nie kopci na czarno. Mam wrażenie, że to katalizator jest zapchany i spaliny nie napędzają wirnika turbawki. Nie daje mi spokoju, że jak ręką trzymam blow-offa i wkręcam go na obroty to nadal nie mam ciśnienia w dolocie. Z tego wynika, że albo nie ma spalin, albo intercooler nieszczelny, albo ta turbina mimo, że po regeneracji to nie dmucha.

_________________
2.9 TD Avantgarde, Sharan 1.9 AFN


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 11:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Powodów może być dużo jak sam już zdiagnozowałeś. Pytanie
jak sprawdzić czy to nie ten kat bo mi się wydaje bardzo prawdopodobny.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 11:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 9:27 am
Posty: 9
Lokalizacja: Gliwice
MercBeginner pisze:
Powodów może być dużo jak sam już zdiagnozowałeś. Pytanie
jak sprawdzić czy to nie ten kat bo mi się wydaje bardzo prawdopodobny.


Myślę, że go po prostu wyszarpię i odpalę bez kata aby spaliny mogły spokojnie iść na dmuchawkę. Jestem tylko ciekawy, czy mój trop co do turbiny jest prawidłowy. Czy ktoś mógłby sprawdzić w swoim aucie jak to jest z tymi twardnącymi przewodami? Jest tak jak w innych autach? W mercu nigdy nie miałm z tym problemów, więc nie testowałem w ten sposób. W sharanie natomiast przy przegazowaniu przewody z intercoolera robią się wyraźnie twarde. Czy w tym okularze też tak powinno być, czy turbina nie będzie pracowała na luzie a dopiero jak silnik będzie obciążony??

_________________
2.9 TD Avantgarde, Sharan 1.9 AFN


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Tylko, nie zrób tak, że rozwalisz kata, a okaże się, że to coś innego...
Żadnych radykalnych rozwiązań [oczko]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 10:27 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 18, 2008 9:27 am
Posty: 9
Lokalizacja: Gliwice
Znalazłem wolną chwilę, więc podzielę się doświadczeniem, może się komuś to przyda. Generalnie trzeba powiedzieć, że mechanicy to po często gęsto głąby niestety. Jak pisałem wyżej padały różne diagnozy, przeważnie obstawiano drogie elementy (przepływka, turbina) a żaden ze speców nie zdiagnozował auta do końca. W końcu sam się za to wziąłem i przyczyna okazała się błacha- rozprutra rura od turbo do intercoolera. Brałem tą opcję pod uwagę, ale sądziłem, że byłoby słychać to uciekające powietrze. Dopiero jak zdemontowałem osłonę pod zderzakiem i zdjąłem rurę to ukazała się moim oczom dziura. Rura od góry rozpruta na długości około 12cm. Zapodałem jakąś inną rurę z ciężarówki (nie mieli w serwisie na już) i auto odzyskało ducha. Dziś wróciłem niemiec, test wypadł pozytywnie. Mam wrażenie, że auto nieco mniej mi pali... być może zaślepienie EGR-a na to wpłynęło.
Podsumowując namawiam do samodzielnego diagnozowania swoich autek bo z tymi mechanikami to różnie bywa. Dziękuje Panowie za podpowiedzi.

_________________
2.9 TD Avantgarde, Sharan 1.9 AFN


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 12:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Tak analizowałem sobie wiedząc już, że to nie była przyczyna, czy rzeczywiście
zatkany kat byłby wstanie zniwelować ciśnienie w kolektorze wydechowym.
Jednak gdyby spaliny byłyby aż tak blokowane to silnik nie byłby w stanie w ogóle pracować.

Nie ma to jak mądrzyć się kiedy już wiadomo co się zepsuło [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl