MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
m117 wymiana uszczelniaczy zaworów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zegarek [ sob mar 15, 2008 5:42 pm ] |
Tytuł: | m117 wymiana uszczelniaczy zaworów |
Muszę wymienić uszczelniacze zaworów w m117 bez ściagania głowicy. Czy moglibyście polecić konkretne narzędzie za pomocą którego łatwo będę mógł ściagnąć i założyc sprężyny zaworowe? W necie dostępne są różne rodzaje, ale mam nadzieje, że na forum mamy kogoś doświadczonego co to już wykonywał i kto mógłby doradzić. |
Autor: | art [ sob mar 15, 2008 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj. Jak wymienialismy uszczelniacze to brat takie urządzenie skonstruował sam wygląda to moze prowizorycznie ale spokojnie spełnia swoje zadanie(wymieniliśmy komplet uszczelniaczy w 560sec). Co do samej wymiany to najlepiej usawic tłok u gory (zrobic sobie jakis cienki prosty pręcik i przy wykreconej swiecy "złapac" tłok w GMP i zaznaczyc sobie tą odległość na pręcie). co do puszczania powietrza przez otwór swiecy zapłonowej w celu podtrzymywania zaworu to uwazałbym bo często kiedy ustawialismy tłok w GMP i kiedy puścililsmy powietrze to silnik lubił się przekręcić i już w GMP nie był także trzeba byc pewnym żeby coś sie czasem z tym powietrzem nie rozłaczyło bo jezeli tłok akurat nie będzie u góry to może być klops i trzeba będzie szukać zaworu także pewniej jest ustawic tłok w GMP i wtedy jest większa pewnosc ze nie stanie się przykra niespodzianka. Urządzenie wygląda tak składa się z 3 częsci jedną opierasz na spręzynie zaworowej, jedną podpierasz o wałek rozrządu a tą 3 z kawałkiem profila przyciągasz do siebie i mozesz wyjmować talerzyki i sciagac spręzyne. ![]() ![]() Jak masz blisko do Częstochowy to jeżeli będziesz chciał to oczywiscie go mogę Ci pożyczyć tego urządzonka. Pozdrawiam |
Autor: | Mor [ ndz mar 16, 2008 9:26 am ] |
Tytuł: | |
Ja mam takie coś: ![]() Nie próbujcie otwierać zamków zaworowych naparzając zaworem po tłoku, ponieważ są pod kątem, a dodatkowo w denku tłoka jest poglębienie. Łatwo pogiąć zawory i będzie klops. Opcja z powietrzem jest najlepsza. Ja wkładałem miękki sznurek do środka podpierając zawór a dopiero potem powietrze, właśnie po to, jakby coś nie tak poszło - zawór w razie czego opierał się na sznurku i nie wylatywał z prowadnicy. Potem odpowiednie szczypce chirurgiczne i sznurek z powrotem na wierzch. Uszczelniacze są praktycznie na wierzchu, więc nie ma potrzeby użycia specjalnych szczypiec czy nabijaków (np. w M104 już się przydają ![]() |
Autor: | zegarek [ ndz mar 16, 2008 2:22 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuje wam za zdjęcia i rady. Pomóżcie mi wybrać narzędzie z listy poniżej, które najbardziej ułatwi prace ze sprężynami ![]() http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPa ... rrency=PLN TU jest narzędzie w stylu tego co ma kolega Mor. O co ewentualnie zapierać ten hak? O wałek? |
Autor: | Mor [ ndz mar 16, 2008 3:48 pm ] |
Tytuł: | |
Mój klucz to ten na rysunku. Dałem tam zdjęcia, jak go używać. Mam też ten magnesik, kosztuje grosze, a jest naprawdę mocny. ![]() |
Autor: | zegarek [ ndz mar 16, 2008 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, już wszystko wiem. Ten klucz w aso ma konkretną cenę 1600PLN ![]() Ma tę zaletę, że ta część która ściska sprężynę, jest wyprofilowana do kształtu wałka. W tamtym narzędziu co dałem linka, jest niestety prosta i nie wiem czy podejdzie. Ale cena kusząca bo 90PLN: ![]() Ten za 180PLN: ![]() Co sądzisz o nich z doświadczenia? Magnesik coś ok. 40PLN |
Autor: | Mor [ pn mar 17, 2008 7:49 am ] |
Tytuł: | |
Jak widzisz na zdjęciu, ten mój klucz jest otwarty z jednej strony. To jest po to, abyś mógł nim wyciągać dźwigienki zaworowe bez szarpaniny. Jeśli będzie normalny zamknięty to już tylko rozbieranie zaworów. Ten drugi ma ten plus, że nie jesteś związany wałkiem, wkręcisz gdzieś śrubę lub zastosujesz jakieś inne mocowanie i tyle (w sumie przy tym pierwszym też można śrubę i poprzeczkę zastosować i wyjdzie na to samo). Tam jest w ogóle kicha przez wałek zmiejscem, ale jak pokombinujesz prostym też dasz radę. Ja pierwszy raz rozbierałem oryginalnym kluczem od starych Nissanów z zamkniętym oczkiem i jakoś poszło, tylko z dźwigienkami była rzeźba, żeby wyszły. Z tym Johneswayem można zaryzykować, bo cena jest znośna, a jak nie podejdzie to można na alle spróbować puścić... |
Autor: | bary123ce [ ndz gru 24, 2017 8:02 pm ] |
Tytuł: | Re: m117 wymiana uszczelniaczy zaworów |
Panowie pomóżcie wymienić uszczelniacze zaworowe w kumpla 560SEC 1990r. Jest gotowy dostarczyć auto pod wskazane miejsce do 300km od Zielonej Góry. Mor zaglądasz na forum? Podejmiesz się ?? ![]() |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn gru 25, 2017 1:29 am ] |
Tytuł: | Re: m117 wymiana uszczelniaczy zaworów |
To dawaj go do wrocławia. Mam znajomy warsztat co sobie z tym poradzi. No chyba, że brak biletów NBP zmusza go do dłubania samemu. |
Autor: | bary123ce [ pn gru 25, 2017 1:35 am ] |
Tytuł: | Re: m117 wymiana uszczelniaczy zaworów |
Kasy to on ma jak lodu, boi się po prostu oddać auto w niepowołane ręce ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |