MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 10:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 09, 2007 10:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Witam mam problem z nivo, i w zwiazku z tym mam kilka pytan,
czy cięgło korektora sie rozkreca czy skreca zeby uniesc auto?
jezeli pompa daje cisnienie, gruszki i teleskopy nie ciekna to co jeszcze nalezy sprawdzic??
Czy reakcja na regulacje powinna byc natychmiastowa na wolnych obrotach czy nalezy przegazowac(głupio to brzmi, ale chodzzi mi o nabicie cisnienia przez pompe albo cus w tym rodzaju..)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 4:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Witam w moim poprzednim 123T miałem podobny problem ,wtedy zakończyło się to wymianą amortyzatorów i sprężyn (rezygnacją z nivo matu)-podpuścił mnie mechanik ,ale dziś bym już tego nie zrobił ,podejżewam że masz problem z samym zaworem unoszącym tyłeczek (podnosi gdy zwiększasz długość cięgła przy zaworze).Ale na początek oczyścił bym zawór od zewnątrz i sprawdził czy nie ma wycieku (w moim aucie pękł aluminiowy pancerz zaworu),tył samochodu powinien unieść się po włączeniu silnika na wolnych obrotach ,zwiększenie obrotów powinno przyspieszyć podnoszenie kupra.Napisz czy ubywa ci płynu ? :roll:

_________________
124 95r.250 śliczności
123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 6:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Skracając cięgno przy regulatorze podnosisz tył do góry. Jeśli gruchy czyli akumulatory ciśnienia są zużyte a reszta układu sprawna to reakcja podnoszenia się tyłu będzie dość szybka. Jeśli są sprawne to tył podnosi się wolniej. Silnik podczas tej próby powinien chodzić na wolnych obrotach. To że gruszki nie ciekną nie oznacza, że są sprawne. Sprawne Nivo powinno trzymać wysokość tyłu samochodu po wyłączeniu silnika. Przy odrobinie wiedzy można sprawdzić gruchy nie demontując ich z auta.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 11:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Ja też mam problem z nivo. Tył auta jest miękki i nie reaguje na obciążenie bagażem. Amory suche, gruszki też. Jedyne co zauważyłem to to, że z odpowietrznika przy regulatorze leci piana. Do zbiorniczka oleju poprzez przewód powrotny też trafia piana. Myślę, że problem tkwi w pompie lub połączenie: zbiornik oleju - pompa. Podejżewam że jest gdzieś nieszczelność i zasysa powietrze. Na razie mie mam czasu potwierdzić moich przypuszczeń ale jak coś uda mi się naprawić to się pochwalę na forum.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 26, 2007 11:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jakon ... badz tak dobry i odpisz mi tutaj(wiem ze nie na temat ale PW nie dochodza lub nie obchodza), czy masz te dzwi lewe do qp 123 czy mam szukac gdzie indziej, jesli masz to jaka cena ...podaj na pw nr tel ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Wiele jest tematów o NIVO i niebardzo wiem gdzie opisać swój problem. Część odpowiedzi na moje pytanie jest wyżej ale potrzebuję potwierdzenia. Otóż dokonałem wymiany tzw. gruszek. Tył zaczął pracować i po długim postoju nie opadał (przed wymianą samochód sztywny jak wóz drabiniasty). Po około trzech tygodniach od wymiany akumulatorów ciśnienia tył siada w niedługim czasie po zgaszeniu silnika i szybko podnosi się po jego odpaleniu. Wyżej wyczytałem, że to wina gruszek, bo tył powinien trzymać dłuższy czas po zgaszeniu silnika. Kupiłem gruszki firmowe FEBI i czy to jest możliwe aby siadły po trzech tygodniach ? Może jest tego inna przyczyna ?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
Mam jeszcze pytanie dotyczące poziomu płynu do NIVO tzn. czy kontrolować go podczas pracy silnika, czy przy zgaszonym motorze. Myślę, że przy zgaszonym silniku nawet przy sprawnym NIVO trochę płynu jest wypychana do zbiorniczka. Ale to tylko moja teoria.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl