V8 i V12 nie ma w manualnej skrzyni - jaka skrzynia (samochód osobowy, produkowany seryjnie, i jeszcze do tego cicha i długowieczna) wytrzyma niefortunne puszczenie sprzęgła w silniku średnioobrotowym o takim momencie ? dodaj jeszcze do tego obroty na poziomie 3000-4000 obr/min i masz odpowiedz.
Kolejnym problemem jest sprzęgło, można zastosować sprzęgło zdolne do przeniesienia takiego Nm, jednak pomyśl jaka musi być mocna sprezyna centralna, aby uniknąc poslizgu, oraz tak ją dobrać aby się uślizgiwała tarcza przy przeciążeniach. - i teraz chyba potrzeba domontowac serwo do pomki wysprzeglika
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
aby to wysprzęglić

Teraz dodaj do tego, że takim samochodem jeżdzą kobiety.... tylko ASB.
półosie też nieżle dostają po przegubach...
W R6 sypią się skrzynia maualne, a co dopiero w V8
największa pojemność z jaką się spotkałem i analogową skrzynią to silnik 3,6L AMG często spotykane w w202 , nawet jest kilka z GB na np.allegro. Więc kup takiego anglika, bude W124 z padniętym M103 (M104), kilka dni roboty, i masz W124 E36 . Chociaż kiedyś widziałem na jakimś portatu aukcyjnym podobno fabryczne W124 z takim silnikiem...
a jak kupować to może 500E , lub W140: 5L V8 vs. 6L V12 - jak szaleć to szaleć
