MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 26, 2008 1:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Chlopaki w najbliższych miesiącach napewno będę myslal o zmianie auta. Na dzień dzisiejszy są to jedynie spekulacje, więc muszę sie najpierw dobrze zorientować co i jak, żeby nie wkopać sie tak jak z Beczką...
Myślem najpierw zeby poszukać jakiejś pieknej 190 w cenie powiedzmy 10tys zl z ostatnich lat produkcji. W międzyczasie stwierdzilem że może dołożyc parę klocków i zapodać sobie C klase w202 w wersji 180. Na allegro tego pelno. Jednakże gdybym mial kupić za 14tys zl Cklase to może lepiej rozejrzeć sie za w124?

Jakie sa za i przeciw jeśli chodzi modele w201 i w202 najchetniej z benzynowymi silnikami, które w zalożeniu maja mniejszy przebieg od diesli? Ewentualnie jak na tle tych samochodów wypada w124 z dieslem . Glownie chodzi mi koszty eksploatacji i niezawodność. Rocznie pokonuje w granicach 12 000km

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 2:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 26, 2008 2:25 pm
Posty: 5
W mercu w201 z benzyną często padają szklanki (charakterystyczne cykanie), mosty lubią huczeć i obroty falować. Do tego rdzewieją przy pedale gazu pod dywanikiem i pod tylną kanapą. w202 z większych problemów to elektryka przy bogatszych wersjach i często pojawia się problem z przekładnią kierowniczą jak ktoś długo jeździł bez kontroli luzu. (tak samo jest w201)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Znajomy ma w202 1.8 w automacie i ten silnik tam to nie porozumienie. Pali około 14, a jedzie słabiej od wersji 2.0 (136KM) która pali mniej. Co do w201 to w benzyniakach ciężko zejść poniżej 10 litrow w mieście przy normalnej jedzie ( w124 to samo ). Przykłady : kolegi w201 1.8 91r 13,5l/100km , moje w124 230te 14,5l/100km. Za 10 tys możesz już znaleźć ładną 201 w dieslu i takiej bym szukał [oczko]

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 6:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
za około 10-14 tys kupisz już C124 ... w sensownym stanie...
Więc o ile podoba ci się .. i chciał byś go żywić ... to nie widze sensu za rozglądaniem się za nubirą (202) czy ... oklepaną 201...
Ale tu w sumie wybór należy do Ciebie... zależy czego chcesz od samochodu... zalezy ile kasy chcesz ladować w paliwo i części i jakich osiagów oczekujesz

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 6:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
piston pisze:
Znajomy ma w202 1.8 w automacie i ten silnik tam to nie porozumienie. Pali około 14, a jedzie słabiej od wersji 2.0 (136KM) która pali mniej.


To ja dla przeciwwagi powiem, że mój w mieście spala 9,5-10,5 i to dwucyfrowy wynik w historii auta miałem kilka razy (tankuję zawsze do pełna).
Aha mam auto na patyku, a to z pewnością ma znaczenie.
Generalnie da się jechać, z pewnością najlepszy będzie 220 (150KM).
Na plus 1,8 to np. OC. Ja płacę przy 60% zniżkach jakieś 3-4 stówy.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 7:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ALPAq pisze:
jakich osiagów oczekujesz

To chyba najważniejsze pytanie :)

Bez sensu proponować mułowatego diesla komuś kto nie ma ochoty skradać się na trasie za polonezem że o TIRze już nie wspomnę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
To ja ci sprzedam W201 2.6 92' [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 9:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Chłopaki jesli chodzi o osiągi to nie są one dla mnie priorytetem- jestem spokojnym kierowcą i nie przepadam za szybka jazdą. W trasie 120km/h to dla mnie maks. Priorytetowe dla mnie są przede wszystkim:
- nie korodujące nadwozie
- dobry stan techniczny i niezawodność
- auto musi byc dość praktyczne
-wyposażenie nie musi byc bogate, aczkolwiek klima mile widziana
No i wiadomo- zuzycie paliwa

Ale ciągle mnie interesuje jedna kwestia: chodzi o porownanie modelu w202 i w124. Czy C klasa bardzo ustepuje jakościa wykonania i komfortem w124??
Mialem okazję jezdzic kilkoma w124(wiadomo klasa sama w sobie), w201(maly ale rowniez mi sie nim dobrze jechalo) ale nigdy nie prowadzilem w202 wiec nie moge sie wypowiedziec na temat tego auta.

Napiszę inaczej. Moje marzenie to limuzyna bądz kombi E klasa(w124) z dieslem 2,5 litra ewentualnie 3,0. Benzynowy raczej odpada bo nie jestem zwolennikiem gazu. Jestem w stanie wydac na takie auto 15- 16tys zl. Ale jak do takiego w124 bedzie miala sie C klasa za podobne pieniadze? Jakość, niezawodnośc, komfort?

Informacja dla Alpaqa: wersje Coupe w124 są dla mnie bardzo piękne, ale praktyczność jest dla mnie bardziej priorytetowa <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Obrazek

A co myslicie o takim Mercedesie? Czy te silniki dobrze znoszą gaz? Ile palą w rzeczywistośći? Czy 7,5 litra to wynik osiagalny czy tylko marzenie sprzedawcy?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 10:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Perzu126 pisze:
Chłopaki jesli chodzi o osiągi to nie są one dla mnie priorytetem- jestem spokojnym kierowcą i nie przepadam za szybka jazdą. W trasie 120km/h to dla mnie maks. Priorytetowe dla mnie są przede wszystkim:
- nie korodujące nadwozie
- dobry stan techniczny i niezawodność
- auto musi byc dość praktyczne
-wyposażenie nie musi byc bogate, aczkolwiek klima mile widziana
No i wiadomo- zuzycie paliwa

Jestem w stanie wydac na takie auto 15- 16tys zl. Ale jak do takiego w124 bedzie miala sie C klasa za podobne pieniadze? Jakość, niezawodnośc, komfort?

za tyle to kup budyniowego okulara z niemieckiej taksówki, lub pozycz jakieś 4tys i kup W210 w dieslu z początku produkcji, np 2,9 turbo diesel w dobrym stanie.
Nie pakuj się w W201 - odpuśc i zapomnij raz na zawsze... chyba że lubisz ocierać ręką o drzwi kręcąc kierownica, a praktyczne jest bardzo - szczególnie miejsce na nogi z tyłu. W124 jest juz na styk, chociaż szkoda że nie jest te kilka cm szersze.
A W124 czy S124 w dobrym stanie ( el szyby przód, klima, szyber, szeroka listwa '91r + pełna dokumentacja od poprzedniego właściciela - poprostu standard) to kwestia 6tys zł, a w dieslu max 7tys i to już w polotach + opłaty. Samochody za ponad 10tys zł sobie odpuść, po co wydawac tyle kasy za odpicowany samochód, dodatkowo przeciez jeśli samochód sprowadzony to "importer" też chce zarobić.

ale każdy kupuje to co mu się podoba ;) - dzięki temu jest ciekawie ;)


Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 10:09 pm przez Marcin S, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 10:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Ja dla odmiany mam... w201 [zlosnik] 2.0 ale gaźnik (ponoc dobre do gazu :roll: ) na trasie 8,5-10 w mieście 10-11 przy normalnej cywilizowanej jeździe [zlosnik] tyle ze to automat wiec troche zawyża [oczko] . 120 km/h w trasie go nie męczy,a oplat rocznie mam cos kolo 600zl. Przy okazji autko jest na alledrogo jak ktos chce looknąc 8)

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
W124... Za okolo 14 tys. kupisz bardzo dobrego w dieslu. Polecam 300D ze względu na osiągi, tzn. bezstresowe wyprzedzanie w porównaniu z 250D i 200D. [zlosnik]

W201... Hmm... Trochę ciasne autko, ale do jazdy w 2 osoby wystarczy. Silnik 2l diesel daje radę (2,5 tym bardziej ;)), tak więc opłaty mniejsze, spalanie także. Za 7-8 tys. już będzie przyzwoity, a resztę można odłożyć na konto. ;)

W202... Za podaną kwotę bym się w to nie pakował... To już nie ta trwałość co W124/W201. Poza tym lubi rdzewieć i ma zawodną elektronikę. Egzemplarze z II serii są lepsze, ale to już nie ten przedział cenowy.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 10:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Co do w202 to ja sie nie wypowiadam .. pałam ogromną niechęcią do tych aut... miałem styczność z kilkoma .. i nigdy więcej... shit
Za podaną kase rozejrzał bym się nad solidnym W124 (wersja nadwozia jak ci pasuje:P) z końcowych lat prosukcji .. z dieselkiem 300DT .. (albo innym jaki by ci przypsaował) Też jestem spokojnym kierowcom .. nie lubie zasuwać i pchać sie ... ale chwilami jakos 300CE 24V przestaje mi wystarczac :D pozatym mocniejszym zawsze bezpieczniej ;)
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Dzieki chlopaki za cenne rady!! [usmiech]

Zdecydowalem już że nabęde w124 z koncowego okresu produkcji czyli juz E klase. Mile widziane diesle... [zlosnikz]

A czy ktos może mi powiedziec jak znoszą instalacje gazowa silniki benzynowe? Np silnik 2.2litra. Caly czas myślę oczywiście o w124. W zalożeniu mozna przypuszczać że benzyniaki maja mniejszy przebieg czyli i auto bedzie w lepszym stanie. Oczywiście w gre wchodzi tylko instalacja sekwencyjna. Czy glowice wytrzymuja gaz?

Teraz musze tylko dozbierać jeszcze parę groszy i myśle że w czerwcu będę mógl szukać... Będę mógl liczyc na wasza pomoc w ewentualnym wyborze? :)

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jezeli sekwencja to tylko silnik 2.2l

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
albo 3.2 :) ... bo tylko one maja elektroniczny wtrysk przez co mozliwy jest montarz sekwencyjnego gazu...
ajj o lpg w MB ciagle krażą mity. nie chce juz o tym gadac bo znowu beda kłutnie. ja jestem zdecydownaie na nie. Jak chcesz oszczendie i dynamicznie to weź E klasse 124 300DT :) bedzie 150KM i znośne spalanie ON

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl