MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Brak mocy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32744
Strona 1 z 2

Autor:  Marcin18 [ śr mar 26, 2008 4:21 pm ]
Tytuł:  Brak mocy

Witam, Mercedes w210,300TD 97r. Problem polega na tym, iż auto powyżej ok.120kmh, nie daje sie dalej rozpędzić. Do tej prędkości jest wszystko dobrze, auto ciągnie jak należy, dopiero po przekroczeniu tej prędkości jest problem. Po przekroczeniu tej prędkości, gdy zahamuje do 0kmh (np.stojąc na światłach) nie gasząc silnika, jest problem z przyspieszeniem i ogólnie mocą, silnik ma dziwnie mało mocy, dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko jest dobrze, oczywiście do czasu przekroczenia 120kmh. Nie wiem czy opisałem to dośc jasno i czy zrozumiecie o co mi chodzi:) Za wszystkie sugestie z góry dzięki.

Autor:  bogdan11 [ śr mar 26, 2008 8:03 pm ]
Tytuł: 

Zapewne obrotomierz nie pokazuje więcej niż 3 000 obrotów. Jeśli tak to znaczy że motor pracuje w trybie awaryjnym i trzeba podłączyć się do kompa :(

Autor:  Marcin18 [ pt mar 28, 2008 7:06 pm ]
Tytuł: 

Pod kompa, był już podłączony i niby nic nie wykazało, troche słabe parametry ma przepływomierz, który w następnym tygodniu bedzie wymieniony. Jakieś inne sugestie??

Autor:  BrunoGiamatti [ pt mar 28, 2008 7:48 pm ]
Tytuł: 

Marcin18 pisze:
troche słabe parametry ma przepływomierz

a co oznacza "troche słabe" ??

Autor:  Marcin18 [ pt mar 28, 2008 8:06 pm ]
Tytuł: 

Sory za niesprecyzowaną odpowiedź: mój przepływomierz łapie ok 150g/powietrza, a powinien ok.350g. Przynajmniej tak stwierdzili w serwisie.

Autor:  blackmilk [ pt mar 28, 2008 8:12 pm ]
Tytuł: 

przewody paliwowe nie lapia jakiegos lewego powietrza ?
teraz mialem taki przypadek w c klasie 2,5d
wszystko git tylko ze 120 i szarpala lub gasla
okazaloo sie (ale to juz po wymianie oringow ktore niby zdjagnozowalem) ze zatkany byl przy filtrze przewod paliwowy i tak sie dzialo

ale objaw byl identyczny jak u Ciebie

Autor:  Marcin18 [ pt mar 28, 2008 9:45 pm ]
Tytuł: 

Oringi wymienione 2 dni temu, filtr paliwa też. W poniedziałek jade jeszcze na sprawdzenie wszystkich podciśnień.

Autor:  BrunoGiamatti [ pt mar 28, 2008 9:52 pm ]
Tytuł: 

Marcin18 pisze:
mój przepływomierz łapie ok 150g/powietrza, a powinien ok.350g. Przynajmniej tak stwierdzili w serwisie.

nie wiem do końca jak to wygląda w tej konstrukcji .. ale skoro przepływomierz daje względnie ponad 2 razy za mało powietrza .. to 2 razy za mało paliwa idzie = samochod jest mocno zduszony??

Autor:  Marcin18 [ pt mar 28, 2008 10:30 pm ]
Tytuł: 

Do prędkości 120kmh zbiera się dobrze, osiągając tę prędkość samochód prawie wogóle nie przyspiesza, dopiero ponowne uruchomienie silnika sprawia, że wszystko wraca do normy tzn. do 120 zbiera się dobrze. Do tej prędkości samochód nie jest ani zduszony, ani słaby, dopiero po jej przekroczeniu, traci moc.

Autor:  Jarek_W [ sob mar 29, 2008 8:24 am ]
Tytuł: 

Marcin18 pisze:
Do prędkości 120kmh zbiera się dobrze, osiągając tę prędkość samochód prawie wogóle nie przyspiesza,.

Opis twój chyba wprowadza pewne zamieszanie. Z powyżej to ja rozumiem to tak:
Masz 0 km/h i dajesz gaz w podłogę.
Auto rusza, siedzisz wciśnięty w fotel (oczy lekko na wierzchu :) ),
Obrotomierz jedzie prawie do 5 kobr i zmienia się bieg na wyższy i znowu obroty jadą prawie do 5 k.
Prędkość dochodzi do 120 - auto zostaje na 4 biegu i jedziesz już statecznie bez przyspieszania. Jak odpuścisz pedał gazu bieg zmienia się na 5 i auto praktycznie nie przyspiesza dalej.
Opisz jak to dokładnie się dzieje - ze zwróceniem uwagi na obroty przy których biegi się przełączają. Spróbuj zaobserwować i wyczuć czy turbina jest odpowiednio sterowana.
Przepływ masowy powietrza będzie inny (mniejszy) kiedy turbina nie będzie odpowiednio ładować.

Autor:  Marcin18 [ sob mar 29, 2008 4:11 pm ]
Tytuł: 

Jest dokładnie tak jak opisałeś, do 120kmh wkręca się dobrze, osiągając tę prędkość, auto staje na ok. 120 i wtedy słabo przyspiesza, prawie wcale, powiedzmy do 140 musze go kulać prawie kilometr [zlosnikz] Obroty do tej prędkości wkręcają się normalnie tzn prawie do 5tys, na ostatnim biegu, jak już jest coś nie tak (ponad 120) obroty są ok. 2,5 do 3. Dziś byłem u innego mechanika i jego komp wykazał, ze błędnie pracuje ten zaworek od sterowania turbiną. W poniedziałek jestem umówiony na jego wymianę, a dokładniej podmianę na inny sprawny, mam nadzieję że to pomoże.

Autor:  Jarek_W [ sob mar 29, 2008 4:52 pm ]
Tytuł: 

Marcin18 pisze:
Jest dokładnie tak jak opisałeś, do 120kmh wkręca się dobrze,

Wybacz. ale nie wierzę ci. Auto z tym motorem do setki ma przyspieszać w 8,9 s. Założę się że przy gazie w podłogę i przyspieszaniu do 100 km/h możesz spokojnie oglądać widoki za oknem. Po prostu nie masz mocy i kiedy osiągniesz swoje magiczne 120 to opory równoważą się z mocą wytwarzaną przez reaktor. Przyczyna - jedziesz bez prawidłowo sterowanej turbiny. A czy jechałeś kiedyś innym modelem z takim reaktorem? On potragi przy 50 km/h na mokrym asfalcie zerwać przyczepność przy przyspieszaniu :P
Marcin18 pisze:
Dziś byłem u innego mechanika i jego komp wykazał, ze błędnie pracuje ten zaworek od sterowania turbiną. W poniedziałek jestem umówiony na jego wymianę, a dokładniej podmianę na inny sprawny, mam nadzieję że to pomoże.

To coś trochę już bliżej. Ja bym nie czekał do poniedziałku. Po lewej stronie komory silnika masz zawór do sterowania klapą EGR. Dla ułatwienia podam numer - 000 545 04 27. Zobacz, że ten do sterowania turbiną jest identyczny. Ja bym je zamienił miejscami i zobaczył czy jest jakaś zmiana.

Autor:  Marcin18 [ czw kwie 03, 2008 6:04 pm ]
Tytuł: 

Problem rozwiązany, dokładnie nie wiem który element to robił, mechanik mówił, że to coś od EGR-a sie nie domykało do końca i tam łapał lewe powietrze, pozatym uszczelnił dokładnie układ paliwowy i przestawił zapłon na pompie. Za wszystkie podpowiedzi dziękuje i pozdrawiam.

Autor:  czeladnik [ ndz kwie 06, 2008 2:15 am ]
Tytuł: 

Temat świeży a mam podobną, jeśli nie identyczną przypadłość w 220 CDI.
Jakie były koszty:
- podłączania pod komputer (jako że kupiliśmy dwa merce to chce kupić interfejs diagnostyczny)
- zaworu (czujnika)
- robocizny

Pozdrawiam

Autor:  Marcin18 [ ndz kwie 06, 2008 4:04 pm ]
Tytuł: 

Podłączenie do kompa było powiedzmy za darmo:) na pewno wliczone w koszt całej roboty, a pozatym za oczyszczenie tego zaworu od EGR-a 150zł, i za zapłon 100zł, czyli razem 250zł. Żaden zawór nie był wymieniany.
Dodam jeszcze, że od czasu tej naprawy silnik już raz wpadł w tryb awaryjny i objawy były takie jak przedtem, wyłączyłem silnik, odpaliłem ponownie i było już wszystko ok. Mam nadzieję, że był to już ostatni raz [zlosnikz] Czeladnik jak uporasz się z tym problemem napisz co u Ciebie wykryli lub wymienili.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/