MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skaczące tylne zawieszenie w 200DT '88 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=3288 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Filip [ wt lip 29, 2003 2:51 pm ] |
Tytuł: | Skaczące tylne zawieszenie w 200DT '88 |
Witam! 2 tygodnie temu kupiłem mojej dziewczynie MB 200D T kombi 1988 r. Autko jeździ super, i w ogóle, oprócz jednego mankamentu. Tylne zawieszenie skacze jak piłka na małych nawet nierównościach jezdni. Nie jest za twarde - nic nie wali jak kamień, ale po prostu podskakuje. Dochodzi do tego, że jadąć po miejskich wybojach samochód np. na torowisku lekko zmienia tor jazdy. W pobieżnej rozmowie telefonicznej facet z warsztatu (nie z autoryzowanego serwisu) wspomniał coś o "tylnych akumulatorach ???", wstępnie stwierdził że dwie sztuki to koszt ok 2x300 zł=600 zł + robocizna. Pierwszy raz mam do czynienia z Mercedesem a w szczególności z hydrauliką w zawieszeniu, więc nie wiem jak na to się zapatrywać (sam jeżdżę Toyotą [ups] ![]() |
Autor: | Bukol [ wt lip 29, 2003 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
Raczej awaria NIVO - wszystkie W124 T miały NIVO, a objawy wskazują na awarię amortyzatorów. To może być kosztowne ![]() |
Autor: | Filip [ wt lip 29, 2003 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Doceniam Twoją expresową reakcję ![]() |
Autor: | Bukol [ wt lip 29, 2003 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
Hydropneumatyczne, samopoziomujące tylne zawieszenie. Pomysł polega na tym, że niezależnie czy wieziesz skrzynkę piwa czy pół tony cegieł, to auto zawsze stoi tak samo, niestety polskie drogi i przeładowywanie samochodów mocno dają w kość temu systemowi. Poszperaj trochę na forum, wpisz NIVO do wyszukiwarki, ten temat co chwila się tu pojawia. Powodzenia. |
Autor: | JareG [ sob sie 02, 2003 11:27 am ] |
Tytuł: | |
Filip pisze: Doceniam Twoją expresową reakcję
![]() Jesli poszly Ci amory (ale skoro nie siadl na tylku, to moze jednak sa OK), to koszt jednego = minimum 600-700 zl. Ja kiedys mialem podobna sytuacje do Twojej, gdy poszla mi taka mala dzwignia przy centralce, ktora odpowiada za utrzymanie/regulacje poziomu auta.. dupa mi poszla do gory, i poznalem jakie rowne sa polskie drogi = max 40km/h dalo sie jechac, potem walilem lbem o sufit ![]() ![]() |
Autor: | Andrzej [ ndz sie 03, 2003 12:10 am ] |
Tytuł: | NIVO |
Miałem podobny problem w moim MB, z twojego opisu proponuję sprawdzić "gruszki"(najlepiej założyć inne i odpowietrzyć układ) od NIVO w 80% przypadkach to one zawodzą, amortyzatory są częścią wykonawczą tego układu a " gruchy " odpowiadają za komfort jazdy. Jeśli cały układ jest szczelny stawiam na "gruchy", musisz szukać używanych bo nowe są drogie ( do mojego auta jakieś 1000zł szt servis, nie ma zamienników) warto było, pozdrawiam i powodzenia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |