MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 03, 2008 3:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Panowie,

mam pytanie o nagrzewanie się silnika (związane z termostatem). Ile to powinno trwać. Przy dzisiejszej pogodzie (temp zewn 7-9 C), po długim postoju przejeżdżam jakieś 2 km zanim silnik będzie ciepły na tyle aby się przełączył na zasilanie LPG (przełączanie mam ustawione na 30C i właśnie trwa to jakieś 2 km zanim się przełączy)?

Czy nie jest to zbyt wolne ? Może jakaś prosta metoda diagnozy termostatu ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 4:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
akurat takiego silnika w łapach nie miałem, ale jeśli Ci się dogrzewa powyżej 85st C i nie zajmuje to więcej niż 6km, to znaczy że wszystko gra (wszystko czym jeździłem mieściło się w tym dystansie nawet przy mrozach, oczywiście V8 robi to znacznie szybciej...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 4:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Dogrzewa się do 82-85 C (wskazówka tak 2-3 mm powyżej 80C i utrzymuje się na stałym poziomie). Nagrzanie do tej temp trwa w jakieś 3-4 km.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
No u mnie troche dluzej ale to pewnie dlatego ze mam non stop ustawiony nadmuch na kabine na jakies 22 stopnie (co prawda na I stopien ale zawsze) :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 8:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Moim zdaniem wszystko jest OK. Możesz sprawdzić jedynie czy wiskoza jest OK. Wentylator przy wyłączonym silniku powinien być swobodnie obracany ręką. Jeśli tak jest, to musisz się jedynie przyzwyczaić, lub zakupić grzałkę do bloku silnika czy webasto;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 9:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Sprawdziłem termostat - jest OK. Wisco jest OK. Jutro przy okazji wizyty u gazownika, poproszę o obniżenie temperatury przełączania na LPG

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 9:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
WojtekW pisze:
Sprawdziłem termostat - jest OK. Wisco jest OK. Jutro przy okazji wizyty u gazownika, poproszę o obniżenie temperatury przełączania na LPG


Czy aby warto?

Im bardziej rozgrzany silnik, tym lepiej w przypadku przełączania na gaz.
Dużo na tym nie zaoszczędzisz, a tylko skrócisz żywotność silnika i instalacji.
Silnik powinien mieć min. 70 stopni, aby przełączyć go na gaz.

PS. Ja swojego 300SE przełączam przy 80 stopniach.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 10:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wybacz ale napiszę Ci Szumek tak - mylisz się.
Gaz nie zmywa filmu olejowego z cylindrów to wielka zaleta w porównaniu do zmniego silnika podlewanego dużą iloscią benzyny. Dosłownie mytego przez nią w środku (co widać po tym jak w ekstremalnych przypadkach następuje nawet rozcieńczanie benzyną oleju). Nie pozbawiajmy się tych cennych zalet! Przełączajmy na gaz jak najwcześniej. W instalacji z mikserem parownik wcale bardziej nie cierpi: Memebrana główna chodzi tak czy siak - co więcej w przypadku pracy z właczonym LPG jej wychylenia są mniejsze (działa kompensacja). Jeśli tylko po przełączeniu an gaz silnik pracuje stabilnie szkoda przepałacać za NoPB oraz tracić zalety z zasilania LPG.
Ja przełączam po może minucie jazdy niezależnie od temperatury - silnik pracuje OK. Ojciec odpala z gazu do jakichś -10. A na LPG w rodzinie jeździmy od początku lat 90. Zużycia parowników zwiększonego nei zauważyłem - tak czy siak raz na 3 lata trzeba wymieniać membrany za 80zł a dużo więcej zaoszczędzam przełączając wcześniej na gaz przez jedną zimę :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 11:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
A uwzględniłeś, że gaz ma dużo niższą temperaturę niż benzyna?

Wg. mnie odpalanie auta na LPG przy ujemnych temperaturach to po prostu... głupota.
Zetknąłem się już z przypadkami, że przy takim odpalaniu "zamroziło" silnik i nie dało się go odpalić przez pół godziny.

Piszesz tak, jak gdyby zasilanie LPG było lepsze od benzyny, a nie oszukujmy się - instalację zakłada się dla oszczędności, a nie ze względu na to, że LPG jest lepsze. Gdyby benzyna była tańsza, to nawet mając już instalację jeździłbym zawsze na benzynie.

Co z tego, że benzyna zmywa film olejowy? Jak się trochę jeździ samochodem, a nie pierdu-pierdu po 2-3 km, to nie jest żaden problem.

Silniki zaprojektowano do benzyny, a nie LPG, i najlepiej, jak mają możliwość pracy na benzynie, przynajmniej do momentu nagrzania, a jak częściej, to tym lepiej.

Ale może skończymy już ten temat, bo wyjdzie dyskusja benzyna vs. LPG.

Ja w każdym razie radzę nie obniżać temperatury przełączenia, a nawet ją trochę podnieść. Niech kolega WojtekW zrobi, jak uważa.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 11:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
LPG nie niszczy silnika. Wystarczy poczytać fachową literaturę np. "Silniki Spalinowe" Dobrzański, Bernhardt, Loth.
Wszelkie parametry LPG predystynują go jako doskonałe paliwo silnikowe. Ma wyższą liczbę oktanową, jeśli mieszanka jest poprawna nie występuje zwiększenie temperatury spalania. Jest suchy - nie zmywa filmu olejowego. Wydziela mniej sadzy i nagarów. Silniki zaprojektwane do pracy z paliwami bezołowiowymi tolerują go jako normalne paliwo. Ale dość dywagacji teoretycznych - jeśli ktoś jest ciekawy polecam fachową literaturę a nie zabobon. Największe szkody (jeśli wystapią) z zasilania LPG - pojawią się podczas pracy gorącego silnika z dużym obciążeniem i z za ubogą mieszanką.
Co do zamaraznia parownika - jeśli silnik tłoczy ciecz poprzez parownik to zjawisko nie występuje. A jeśli występuje to znaczy, że parownik jest źle zainstalowany.
Jeśli mamy oszczędzać - czym piszesz, to właśnie bez sensu jest dorabiać filozofię do rozgrzewania silnika na benzyznie. Nieekonomiczne szkodliwe dla silnika i nieelekologiczne (jeśli to ma dla kogoś jakieś znaczenie).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 12:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Szumek pisze:
A uwzględniłeś, że gaz ma dużo niższą temperaturę niż benzyna?

Zetknąłem się już z przypadkami, że przy takim odpalaniu "zamroziło" silnik i nie dało się go odpalić przez pół godziny.


Litości... Zamrozić i owszem, może się reduktor, ale nie silnik. To jest kwestia ilości energii jaką pobiera z otoczenia odparowujący gaz.

Trudności z powtórnym odpaleniem zimnego silnika na gazie (gdy silnik uruchomiliśmy na gazie, ale po chwili zgasł) biorą się z tego, że silnik się tym gazem po prostu zalał. Zimny reduktor daje bardzo wzbogaconą mieszankę (bo gaz nie w pełni odparowuje na pierwszym stopniu reduktora). Wystarczy powąchać spaliny na zimnym silniku... Wyraźnie czuć nie spalony gaz, mimo że silnik pracuje równo.

Szumek pisze:
Co z tego, że benzyna zmywa film olejowy? Jak się trochę jeździ samochodem, a nie pierdu-pierdu po 2-3 km, to nie jest żaden problem.


Nic. Oprócz tego, że pierścienie, zwłaszcza górny pracują praktycznie na sucho. Czy jedziesz 2km czy 20km to zjawisko występuje zawsze po uruchomieniu zimnego silnika.



Merca odpalam na benzynie na zimno tylko dlatego, że raz mi strzelił na gazie właśnie podczas odpalania. Niby zniszczeń nie było, ale od tamtej pory na zimno odpalam wyłącznie na benie, na ciepło tylko gaz.
W porszu przez przeszło rok w ogóle nie miałem benzyny, chodził tylko na gazie i nic mu się nie stało, a jeżdżę nim codziennie nawet po gazetę, bo nie chce mi się chodzić... Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem.

Myślę, że nie ma się co emocjonować zgubnym wpływem gazu na wszystko co w samochodzie, lepiej cieszyć się zbawiennym wpływem na stan portfela i tym, że nie dajemy zarobić "tym na górze", którzy i tak każde pieniądze zmarnują [zlosnik]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 12:38 am przez Junak, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 12:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Junak, proszę popraw post, bo wstawiasz w moje usta nienapisane przeze mnie słowa. ;)

Skoro LPG jest takie super, to czemu jeszcze nie spotkałem auta, które miałoby identyczne/lepsze osiągi pracując na LPG? Skoro:
Cytuj:
Ma wyższą liczbę oktanową, jeśli mieszanka jest poprawna nie występuje zwiększenie temperatury spalania. Jest suchy - nie zmywa filmu olejowego. Wydziela mniej sadzy i nagarów. Silniki zaprojektwane do pracy z paliwami bezołowiowymi tolerują go jako normalne paliwo.


Nawet auta z najnowocześniejszymi instalacjami, które na bieżąco były obsługiwane, odnotowują pogorszenie osiągów.

Może ktoś mi to wyjaśni, chętnie się czegoś nowego dowiem. :)

Diesel rządzi! [zlosnik] ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 1:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to ja wam powiem dlaczego osiąga sie spadek mocy zamiast wzrost... mimo że LPG ma o ile sie nie mylę 105 oktanów a bena 95 lub ta lepsza 98: bnzyna w układzie zasilania jest wtryskiwana i sam wtrysk w porównaniu z np gaźnikiem daje wzrost mocy!!! LPG natomiast jest mieszane z powietrzem które przez kolektor ssący jest zapodawane (nie wtryskiwane!!!) do komory spalania - reasumując nawet nie tyle powietrze ile mieszanka gazu z powietrzem!! w tym wypadku na pewno samego powietrza wchodzi mniej do komory spalania jak i paliwa czyli gazu na 1 cykl spalania. a wiadomo że po to sie stosuje np inetrcoolery żeby powietrze schłodzić bo wtedy go jeszcze wiecej wchodzi na cykl do komory spalania a o turbinach już nie wspomnę... Proste???? Jedynie tzw. sekwencje czyli instalacje z sekwencyjnym wtryskiem gazu nie odnotowują spadku mocy na LPG lub jeśli już to znikomy...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 4:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
A ja wam powiem ze mimo iz benzyna jest po 4.20zl, i jezdze taksowka, i kilometr kosztuje mnie 50gr to i tak gazu nie zaloze :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 7:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Dokladnie !!! [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl