MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
regeneracja zacisku i jego budowa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32931 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Huzar [ sob kwie 05, 2008 8:04 pm ] |
Tytuł: | regeneracja zacisku i jego budowa |
witam, Dzis postranowilem naprawic przednie hamulce, wymieniajac tarcze klocki i regenerujac prawy przedni zacisk. Powiedzmy ze dobrze nie poszlo. Problem wystapil przy zakladaniu gumki przeciwkurzowej, nie chce wejsc. Na wcisnietym do konca tloczku musialem dopychac srubokretem, godzina zabawy i nadal nie cala weszla, nie mam jak siegnac kawalka. Czy jest na zakladanie tego jakis patent? A moze tloczek mam jakis lewy, za dlugi czy cos, poniewaz mam 300D z tarczami wentylowanymi, prawdopodobnie ktos kiedys dolozyl. Wydaje mi sie ze z drugiej strony tloczek wchodzil glebiej w zacisk i nowe klocki na nowych terczach ledwo, ale jednak, sie miescily. Juz nie sprawdzilem jak to jest po prawej, czy tez taki zestaw wejdzie. Czy wie ktos jak to jest z tymi zaciskami? |
Autor: | GEORGE P. [ sob kwie 05, 2008 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: regeneracja zacisku i jego budowa |
Huzar pisze: Problem wystapil przy zakladaniu gumki
![]() Czy kupiłeś odpowiednie gumki do tej średnicy tłoczka? |
Autor: | Huzar [ sob kwie 05, 2008 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, srednica jest taka sama, budowa taka sama, na tloczek pasuje tylko nie wiem jak wsadzic rant, ktory powinien byc zaczepiony wewnatrz cylindra. Taka mysl mnie teraz w tyl czaszki ukula, ze moze tloczek powinien wejsc nieco glebiej i wtedy rowek na tloczku pozwolilby wprowadzic ta krawedz gladko w rowek w cylinderku, a po wysunieci tloczka wszystko by dzialalo. |
Autor: | miś89 [ sob kwie 05, 2008 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
[bmam 300D z tarczami wentylowanymi, prawdopodobnie ktos kiedys dolozyl.[/b] Ja tez mam tarcze wentylowane w 124 ale nie jest to wymysl jakiegos wiejskiego tunera tylko standard przewidziany w tym rodzaju wozu. Nie wiem jak jest w mniejszych wersjach silnikowych ale w tych wiekszych silnikach napewno tarcze wentylowane byly w standardzie. ![]() |
Autor: | ukaniu [ sob kwie 05, 2008 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Spróbuj naciągnać gumę ochronną na tłoczek od tyłu tak aby strona wchodząca w rant obudowy jeszcze nie naszła na tłok. Potem wsadź w rowek gumę osłaniającą i dopiero wciśnij tłok. Jak już tłoczek wejdzie to gumka osłaniające się przesunię do początku tłoczka i wskoczy na swoje miejsce od dtrony klocka. |
Autor: | Huzar [ sob kwie 05, 2008 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
@mis89 EPC i katalog intercars pokazuja, ze 300D mialo tylko tarcze pelne. Wentylowane mialy 300DT i duze benzynowe. Tak wiec to ze ktos mi przeszczepil hamulce jest pewne, kwiestia czy zrobil to dobrze, czy polaczyc zacisk i tloczek z roznych modeli i teraz mam jakis cud. @ukaniu tez tak probowalem ale jest tam dosc malo miejsca do manewru i tloczek dosc ciasno wchodzi, a do tego istnieje ryzyko, ze gumka zaczepi sie nie za ten rowek przy krawedzi a za pierscien uszczelniajacy, ktory jest zaraz za nim. Ale bede dalej probowal |
Autor: | miś89 [ sob kwie 05, 2008 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
Huzar Wentylowane mialy 300DT i duze benzynowe. Hmm bardzo mozliwe ja mam akurat kombii wiec moze w kombii byly w standardzie wentylowane z uwagi na nieco wieksza mase pojazdu. |
Autor: | mercisto [ ndz kwie 06, 2008 12:18 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Jeżeli ktoś przeszczepił tarcze wentylowane to musiał pszeszczepić i zaciski, bo nie da się wcisnąć tarczy wentylowanej do... hm "niewentylowanego":) zacisku. Co do oslonki przeciwkurzowej to tylko taką droga jak radzi kolega Ukaniu. Pozdrawiam. |
Autor: | mercedes124_1987 [ ndz kwie 06, 2008 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
http://kruszyn.pac.pl/124/ ściągnij sobie kruszyn udostępnił sam naprawiam do 124 tam jest rozrysowany zacisk i są chyba podane wszystkie jego wymiary |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |