MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

regeneracja zacisku i jego budowa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32931
Strona 1 z 1

Autor:  Huzar [ sob kwie 05, 2008 8:04 pm ]
Tytuł:  regeneracja zacisku i jego budowa

witam,

Dzis postranowilem naprawic przednie hamulce, wymieniajac tarcze klocki i regenerujac prawy przedni zacisk. Powiedzmy ze dobrze nie poszlo. Problem wystapil przy zakladaniu gumki przeciwkurzowej, nie chce wejsc. Na wcisnietym do konca tloczku musialem dopychac srubokretem, godzina zabawy i nadal nie cala weszla, nie mam jak siegnac kawalka. Czy jest na zakladanie tego jakis patent? A moze tloczek mam jakis lewy, za dlugi czy cos, poniewaz mam 300D z tarczami wentylowanymi, prawdopodobnie ktos kiedys dolozyl. Wydaje mi sie ze z drugiej strony tloczek wchodzil glebiej w zacisk i nowe klocki na nowych terczach ledwo, ale jednak, sie miescily. Juz nie sprawdzilem jak to jest po prawej, czy tez taki zestaw wejdzie.

Czy wie ktos jak to jest z tymi zaciskami?

Autor:  GEORGE P. [ sob kwie 05, 2008 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: regeneracja zacisku i jego budowa

Huzar pisze:
Problem wystapil przy zakladaniu gumki

[zlosnik]

Czy kupiłeś odpowiednie gumki do tej średnicy tłoczka?

Autor:  Huzar [ sob kwie 05, 2008 8:49 pm ]
Tytuł: 

Tak, srednica jest taka sama, budowa taka sama, na tloczek pasuje tylko nie wiem jak wsadzic rant, ktory powinien byc zaczepiony wewnatrz cylindra.

Taka mysl mnie teraz w tyl czaszki ukula, ze moze tloczek powinien wejsc nieco glebiej i wtedy rowek na tloczku pozwolilby wprowadzic ta krawedz gladko w rowek w cylinderku, a po wysunieci tloczka wszystko by dzialalo.

Autor:  miś89 [ sob kwie 05, 2008 10:11 pm ]
Tytuł: 

[bmam 300D z tarczami wentylowanymi, prawdopodobnie ktos kiedys dolozyl.[/b]

Ja tez mam tarcze wentylowane w 124 ale nie jest to wymysl jakiegos wiejskiego tunera tylko standard przewidziany w tym rodzaju wozu. Nie wiem jak jest w mniejszych wersjach silnikowych ale w tych wiekszych silnikach napewno tarcze wentylowane byly w standardzie. ;)

Autor:  ukaniu [ sob kwie 05, 2008 10:50 pm ]
Tytuł: 

Spróbuj naciągnać gumę ochronną na tłoczek od tyłu tak aby strona wchodząca w rant obudowy jeszcze nie naszła na tłok. Potem wsadź w rowek gumę osłaniającą i dopiero wciśnij tłok. Jak już tłoczek wejdzie to gumka osłaniające się przesunię do początku tłoczka i wskoczy na swoje miejsce od dtrony klocka.

Autor:  Huzar [ sob kwie 05, 2008 11:13 pm ]
Tytuł: 

@mis89
EPC i katalog intercars pokazuja, ze 300D mialo tylko tarcze pelne. Wentylowane mialy 300DT i duze benzynowe. Tak wiec to ze ktos mi przeszczepil hamulce jest pewne, kwiestia czy zrobil to dobrze, czy polaczyc zacisk i tloczek z roznych modeli i teraz mam jakis cud.

@ukaniu
tez tak probowalem ale jest tam dosc malo miejsca do manewru i tloczek dosc ciasno wchodzi, a do tego istnieje ryzyko, ze gumka zaczepi sie nie za ten rowek przy krawedzi a za pierscien uszczelniajacy, ktory jest zaraz za nim. Ale bede dalej probowal

Autor:  miś89 [ sob kwie 05, 2008 11:34 pm ]
Tytuł: 

Huzar
Wentylowane mialy 300DT i duze benzynowe.

Hmm bardzo mozliwe ja mam akurat kombii wiec moze w kombii byly w standardzie wentylowane z uwagi na nieco wieksza mase pojazdu.

Autor:  mercisto [ ndz kwie 06, 2008 12:18 am ]
Tytuł: 

Witam.
Jeżeli ktoś przeszczepił tarcze wentylowane to musiał pszeszczepić i zaciski, bo nie da się wcisnąć tarczy wentylowanej do... hm "niewentylowanego":) zacisku. Co do oslonki przeciwkurzowej to tylko taką droga jak radzi kolega Ukaniu.
Pozdrawiam.

Autor:  mercedes124_1987 [ ndz kwie 06, 2008 12:14 pm ]
Tytuł: 

http://kruszyn.pac.pl/124/ ściągnij sobie kruszyn udostępnił sam naprawiam do 124 tam jest rozrysowany zacisk i są chyba podane wszystkie jego wymiary

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/