MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ciśnienie oleju w zależności od przebiegu i jakości oleju https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32934 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pitekantrop [ sob kwie 05, 2008 10:59 pm ] |
Tytuł: | Ciśnienie oleju w zależności od przebiegu i jakości oleju |
Witam na forum. Na początku chciałem zaznaczyć iż jestem fanem MB, zwłaszcza /8 od kilku lat, lecz (niestety?) właścicielem samochodu marki BMW (co się niedługo zmieni może właśnie ze względu na to co opiszę dalej) Otóż ostatnimi czasy na wolnych obrotach w moim pojeździe po dobrym rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju, która gaśnie po minimalnym nawet zwiększeniu obrotów. Ponoć kontrolka zapala się od 0,2 bara w dół. Ale generalnie nie tutaj jest sedno tematu. Piszę na tym forum, bo w Waszych wspaniałych pojazdach ktoś mądry wpadł na pomysł, żeby w każdym egzemplarzu montować dobry wynalazek zwany wskaźnikiem ciśnienia oleju. I chciałbym zapytać, jakie dokładnie zmiany we wskazaniach zauważacie, gdy olej jest świeży, a jakie tuż przed wymianą? Czy np. kiedy wlejecie olej jakiś gorszy, po prostu gorzej marki, jakości, to jak wyglądają wskaznania? Interesują mnie zwłaszcza wskazania po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach, bo właśnie wtedy teorytycznie spada mi ciśnienie do około 0,2 bara i chciałbym wiedzieć, czy może ma związek to z tym, że na oleju przejechałem już 9000 km i olej ten jest to Lotos Mineralny, nie chwalony przez wielu ludzi... Interesują mnie obserwacje z silników benzynowych. |
Autor: | Prezeslaw [ ndz kwie 06, 2008 4:23 am ] |
Tytuł: | |
Witamy serdecznie. Kolego. Jaki masz poziom oleju na bagnecie? W Mercedesach wskaźnik ciśnienia oleju przeważnie nie służy do zweryfikowania ilości oleju w misce. Raczej do skontrolowania sprawniści pompy oleju. |
Autor: | Piątal [ ndz kwie 06, 2008 11:06 am ] |
Tytuł: | |
Ja jeżdżę na jedynym słusznym oleju mineralnym firmy BARDAHL. Silnik 3.0D w średnim stanie. Ciśnienie oleju: -na zimnym 3 -na nagrzanym 2.5-2.7 -na mocno nagrzanym- nie spada poniżej 2.1 na wolnych obrotach. |
Autor: | mercedes124_1987 [ ndz kwie 06, 2008 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
ja bym proponował pomiar mechanicznym zegarem po rozgrzaniu,może czujnik oleju już pada? a jak sie okaże ze silnik padaka szukaj czujnika oleju co pokazuje na od 1,8 bara a nie od 2,0 wkręcaj taki i uciekaj z tym autem do jakiegoś handlarza umnie na zimnym jest 3,0 na rozgrzanym 2,0 po ostrej jezdzie spadnie do 1,7 ale nie wiem ile ma moje auto przejechane bo jakiś maniak wykasował licznik ![]() |
Autor: | Szumek [ ndz kwie 06, 2008 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie na wolnych obrotach na zimnym są 3 bary, na ciepłym silniku jest 1 bar, po przetyraniu potrafi spaść do 0,8. Jak kupowałem auto, to w silniku był stary olej, i na zimno miał 2,5 bar, na ciepłym potrafił spaść do 0,5 bar. Wymień olej, może już jest zasyfiony i wymieszany z benzyną, jeśli nie pomoże sprawdź czujnik, jeśli sprawny, to sprawdź zawór przelewowy w pompie oleju. PS. Podane przeze mnie parametry dotyczą silnika benzynowego. Diesle mają zazwyczaj wyższe ciśnienia, to już inna bajka. ![]() |
Autor: | laudan [ ndz kwie 06, 2008 1:53 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze sprawdz, czy i ile masz tego oleju w silniku, bo przy tych wynikach moze go byc nie zawiele. |
Autor: | pitekantrop [ ndz kwie 06, 2008 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
Poziom mam na maximum, nie wiem czy to pompa, czy panewki, czy zawór zwrotny czy może tylko czujnik, czy olej. Każda naprawa prócz czujnika i oleju jest nieopłacalna w moim przypadku i jedyne co mogę zrobić to wlać motodoktora i iść z nim na komis. Kontrolka zaczęła się świecić dość nagle, a na oleju przejechałem już 10 000 km i jest to olej mineralny Lotos, stąd moje obawy co do oleju. W pon wymienię olej i zobaczę. Chciałem po prostu dowiedzieć się czy zauważacie spadek ciśnienia przy starym oleju w stosunku do świeżego. Pozdrawiam |
Autor: | mic21 [ ndz kwie 06, 2008 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Ja gdzieś wyczytałem że mineralny lotos po 7000km traci swoje właściwości dość nagle to może dlatego tak sie dzieje. |
Autor: | Croolick [ ndz kwie 06, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
pitekantrop pisze: jedyne co mogę zrobić to wlać motodoktora i iść z nim na komis
![]() |
Autor: | pitekantrop [ ndz kwie 06, 2008 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
Czy coś w silniku mogło się poważnie przytrzeć przez te powiedzmy łącznie kilka godzin pracy silnika na wolnych obrotach na pograniczu zapalenia się kontrolki? |
Autor: | Janfocus [ ndz kwie 06, 2008 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
pitekantrop pisze: Chciałem po prostu dowiedzieć się czy zauważacie spadek ciśnienia przy starym oleju w stosunku do świeżego.
nie bardzo... A propos motodoktora, to on nic nie pomoże, może tylko zaszkodzić w tym przypadku... |
Autor: | pitekantrop [ ndz kwie 06, 2008 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ludzie tak narzekają na te Lotosy, ale chyba jednak coś w tym jest. Ten olej jest dziwny. Dlaczego? A no np. dlatego, że gdy olej ten jest rozgrzany, jest na bagnecie prawie przeźroczysty, gdy już trochę postoi w misce, jest prawie czarny. Moim zdaniem ma on coś nie tak z dodatkami dyspergującymi i nie utrzymuje syfu w całej swojej objętości niezależnie od temperatury. Byłem jego zwolennikiem ale to nie jest za dobry olej, wystarczy dołożyć 15 zł i można kupić Mobila mineralnego, który pod warunkiem że oryginalny, jakąś tam jakość i parametry na pewno trzyma i na dłużej starczy. |
Autor: | pummen [ ndz kwie 06, 2008 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie kiedyś w audi 80 miałem taką sytuację, że po wymianie oleju na lotos zapalała sie kontrolka smarowania. Było to zaraz po kupnie samochodu wiec myślałem, że władowałem pieniądze w złom i będę jeszcze musiał władować w remont silnika. Okazało sie, że jednak nie, mój mechanik powiedział żebym więcej nie lał takiego oleju bo to może być przyczyną. Po natychmiastowej wymianie z lotosa na mobil kontrolka już sie nie zapalała. Nie wiem jak to jest ale moje audi nie trawiło tego polskiego oleju tak samo było w przypadku vv mojego kolegi dokładnie takie same dolegliwości miał jego silnik po zalaniu lotosa. Wnioski nigdy więcej lotosu, ale mój tata w oplu stosuje go cały czas i sobie chwali, wiec ja już nie wiem jak to jest. pozdrawiam |
Autor: | pitekantrop [ ndz kwie 06, 2008 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Ten olej ma po prostu niski wskaźnik lepkości, za bardzo się rozrzedza po rozgrzaniu, zwłaszcza jak jest zużyty, jest wtedy rzadszy od porządnego syntetyka, co nie służy staremu silnikowi. Wskaźnik lepkości 130 Już lepiej chyba zalać Orlenem który jest w tej samej cenie i ma wskaźnik 140 (Mobil ma 141) Zaleje Orlenem i dam znać |
Autor: | pitekantrop [ pn kwie 07, 2008 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak myślałem. Po wymianie oleju na Mobil Super M 15W40 kontrolka przestała się zapalać. Przyrżnąłem silnik na Lotosie, już nigdy w życiu nie wleję lotosa, byłem zwolennikiem tego oleju, wbrew powszechnym opiniom, ale teraz widzę że po 8000 km na Lotosie Mineralnym można wyjechać panewki. NIKOMU NIE POLECAM LOTOSA! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |