MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
220 CDI - Zakup i wyłączające się turbo. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32938 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | czeladnik [ ndz kwie 06, 2008 2:12 am ] |
Tytuł: | 220 CDI - Zakup i wyłączające się turbo. |
Witam, w końcu zostałem właścicielem swojej pierwszej gwiazdy ale do rzeczy wybraliśmy się z rodzinką ostatnio na zachód po samochody. Szwagier odbierał z Bremerhaven Dodge Voyager 2003 z USA, tata zakupił W210 `98 E290 Turbodiesel kombi a ja przy okazji stałem się posiadaczem beżowej taksówki W210 `99 E220 CDI. Trochę się nasłuchałem o usterkowości 220 CDI ale mimo to zdecydowałem się na zakup bo pieniądze były niezbyt wielkie. Na trasie z Bremen do Polski spaliło to 6.5 litra na 100km przy prędkościach 120-150 na autostradzie. Równo chodzi i nie dymi wiec wydaje mi się, że CDI żyje. Gorzej bo na autostradzie mniej więcej po 350 km zaobserwowałem nieciekawy objaw. Przy prędkościach 110 - 120 w górę brakuje turbo co skutkuje spadkiem mocy, ograniczeniem max prędkości obrotowej do niecałych 4000 obr/min i max prędkością 140km/h. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika turbo znów działa, wciska w fotel, huczy aż miło i silnik kręci się żwawo ale po osiągnięciu ww prędkości turbo znów znika. Tutaj http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=32744 znalazłem chyba identyczną przypadłość, która była skutkiem zaworu (czujnika?) EGR, wspominano też coś o zaworze czujniku?) sterowania turbiny. W innym temacie ktoś wspomniał o konieczności wyczyszczenia kolektora dolotowego ponieważ w CDI zbiera się tam "szlam". Ktoś coś wie na temat sterowania turbiną? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |