MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 06, 2008 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Tak się zastanawian ,,co mogło pójść nie tak,,

Przed wczoraj tankowanie na full przejechane 83km i 17l LPG :/
Wczoraj uzupełniłem znowu na full po przejechaniu 132km mieszany cykl i wyszło 28l dolewki

Auto nie prycha nie kicha pali ładnie na cieplym i na zimnym. Jedyne co zauważyłem to że dziwnie syczy przy wolnej jeździe i ma minimalnie wyższą temp. (kawałek podnad 80 z reguły było troche pod) Ale to niby standard. I tak jakby lekko muli przy niskich obrotach.
Na opony winy nie zwalam bo wcześniej takich numerów nie było.

Może mieć z tym coś wspólnego katalizator ???

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Tankowałeś na tej samej stacji? Jak masz poniżej 80 stopni, to chyba troszkę za mało. O ile wiem, to termostat otwiera przy 87. Idzie wiosna. Na stacjach zaczynają lać letni gaz. Jest troszkę mniej kaloryczny. W grę wchodzi też ciśnienie jakie ma dystrybutor LPG na danej stacji. Czasem wychodzi, że da się zatankować więcej. Masz LPG na sondę, czy na śrubę? Może ta rura, która zwykle spada kiedy gaz strzeli lekko się zsunęła, albo rozszczelniła w jakiś inny sposób? To by tłumaczyło mulenie na wolnych. Sugeruję to sprawdzić i wykonać jeszcze jeden tes w warunkach bardziej laboratoryjnych.

Kruszyn. Jak to jest z tym Kruszynem (nie wiem, czy już o to pytałem). Co masz wspólnego z Kruszynem i który to Kruszyn?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 7:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Fajnie piszesz 2 posty na 2 roznych forach i w sumie po opisanych objawach mozesz dostac 2 rozne odpowiedzi. [szalone]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
roadrunner pisze:
Fajnie piszesz 2 posty na 2 roznych forach i w sumie po opisanych objawach mozesz dostac 2 rozne odpowiedzi. [szalone]


Czym więcej źródeł tym lepiej :)

W końcu i tak wyląduję pewnie w warsztacie ale nie lubię jak mi potem mechanicy bajki najróżniejsze opowiadają że to wina wracających bocianów i krzywo padającego deszczu......

a piszę o tym co się dzieje w aucie ... bo nie wiem gdzie najpierw uderzyć do gazownika na analizator czy może mechanika

powiedz mi Strusiu jakie są objawy wywalonego katalizatora ??


Co do Kruszyna albo Kruszynów (bo są ponoć 2) nie mam z nimi nic wspólnego poza tym że czasami przejeżdżałem przez tę miejscowość jadąć do Torunia :)


A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kruszyn pisze:
A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

a to drugie tankowanie było na BP? Ja nie jestem zadowolony z ich gazu i teraz tylko shell'a tankuję...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Janfocus pisze:
kruszyn pisze:
A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

a to drugie tankowanie było na BP? Ja nie jestem zadowolony z ich gazu i teraz tylko shell'a tankuję...


Dokładnie ...
Dotankowałem teraz w shell i zobaczymy jak będzie :) tak czy tak już się dowiedziałem że jeżeli skapuje ,,mazut,, z parownika to trzeba to wyczyścić a syf świadczy o jakości cyklonu.... :) Normalnie chyba się przerzucę na PB huehuehue

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Bp ma średni cyklon. O Shellu nie mogę się wypowiedzieć. Za to Orlen ma całkiem niezły.

No o ten Kruszyn chodziło. Też często przez niego przelatuję. Myślałem, że masz może tam jakąś przystań, czy coś w ten deseń.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Czym więcej źródeł tym lepiej


Pewnie że lepiej tylko tu i tam opisałeś różne objawy. Nie wspomniałeś o wycieku z parownika itp.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
roadrunner pisze:
Cytuj:
Czym więcej źródeł tym lepiej


Pewnie że lepiej tylko tu i tam opisałeś różne objawy. Nie wspomniałeś o wycieku z parownika itp.

Oj tam :P zazdrosny jesteś ?? :P Podpowiedz lepiej gdzie udać się najpierwej :P i co z tym katalizatorem ... jak go sprawdzić bo coś mi się wydaje że może mieć z tym coś wspólnego :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Może rozszczelniła się guma pod wtryskiem?
Dostaje fałszywe powietrze i stąd zbyt wysokie spalanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 12:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Gdyby bral powietrze pod mikserem to przeplyw przez tegoz bylby mniejszy, co zatem idzie silnik dostawal by mniej gazu (mieszanka byla by uboga...
Katalizator i owszem, jezeli jest zatkany ale zauwazylbys spadek mocy.
Ja bym raczej stawial na parownik...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 2:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A jak na PB sie zachowuje?
Co do katalizatora to odczułbyś spadek mocy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Miałem podobną sytuację z gazem w M102 2.3 w 190tce. Okazało się, że sparciała uszczelka przy ... jak to sie nazywa ... (rok człowiek nie ma gazu i sie zapomina) ... to takie okrągłe co jest ogrzewane z układu chłodzenia ... co przez to gaz zapitala ... no nie ważne na pewno wiesz o co chodzi!

ZATEM:
w miejscu gdzie przewód gazowy z pod podwozia dochodził do "tego tego" uchodził gaz. Wystarczyło to dokręcić i było oks! 8)
Powodzenia! 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
- Warto zastanowić się nad powodami zbyt niskiej temperatury pracy silnika - jeżeli masz poniżej 80 stopni - jeździsz niedogrzanym samochodem, a to nie jest specjalnie zdrowe dla silnika,

- Może warto zacząć od prozaicznych spraw - brudny filtr powietrza też spowoduje zwiększone spalanie. Można też zerknąć do filtra gazu....

Pozostaje jeszcze kwestia syczenia, ale na nią nie mam pomysłu....

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 10:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
jest jeszcze jeden mały objaw ... na wolnych obrotach co jakies 40s silnik ma czkawke sekundowa i dalej sobie pyrka cichutko ...

Na PB też niby wszystko ok.

Już umówiłem się do gazownika ma zrobić na dzień dobry porządek z parownikiem i wyczyścić ustrojstwo.
Potem podjadę do mechanika jak znajdę takiego który nie bedzie bał się k-j i zerknie czy z klapą przepływomierza jest wszystko ok.
Zmienie też dla świętego spokoju filtr powietrza i olej bo już by wypadało ...

Jeżeli chodzi o stan zbiornika przejechane mam 63 km (przy jeździe tylko po mieście często na zimnym motorze bez przekraczania 2500 i zrywów) i zgasła jedna z 4 kropeczek (zbiornik 40l do pełna) dojadę do 100 i podjadę dotankować zobaczymy czy coś innego wyjdzie.

Dam znać jak coś wyjdzie

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl