MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

spalanie leeka wzwyżka :P
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32953
Strona 1 z 2

Autor:  kruszyn [ ndz kwie 06, 2008 11:49 pm ]
Tytuł:  spalanie leeka wzwyżka :P

Tak się zastanawian ,,co mogło pójść nie tak,,

Przed wczoraj tankowanie na full przejechane 83km i 17l LPG :/
Wczoraj uzupełniłem znowu na full po przejechaniu 132km mieszany cykl i wyszło 28l dolewki

Auto nie prycha nie kicha pali ładnie na cieplym i na zimnym. Jedyne co zauważyłem to że dziwnie syczy przy wolnej jeździe i ma minimalnie wyższą temp. (kawałek podnad 80 z reguły było troche pod) Ale to niby standard. I tak jakby lekko muli przy niskich obrotach.
Na opony winy nie zwalam bo wcześniej takich numerów nie było.

Może mieć z tym coś wspólnego katalizator ???

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 07, 2008 12:13 am ]
Tytuł: 

Tankowałeś na tej samej stacji? Jak masz poniżej 80 stopni, to chyba troszkę za mało. O ile wiem, to termostat otwiera przy 87. Idzie wiosna. Na stacjach zaczynają lać letni gaz. Jest troszkę mniej kaloryczny. W grę wchodzi też ciśnienie jakie ma dystrybutor LPG na danej stacji. Czasem wychodzi, że da się zatankować więcej. Masz LPG na sondę, czy na śrubę? Może ta rura, która zwykle spada kiedy gaz strzeli lekko się zsunęła, albo rozszczelniła w jakiś inny sposób? To by tłumaczyło mulenie na wolnych. Sugeruję to sprawdzić i wykonać jeszcze jeden tes w warunkach bardziej laboratoryjnych.

Kruszyn. Jak to jest z tym Kruszynem (nie wiem, czy już o to pytałem). Co masz wspólnego z Kruszynem i który to Kruszyn?

Autor:  roadrunner [ pn kwie 07, 2008 7:50 am ]
Tytuł: 

Fajnie piszesz 2 posty na 2 roznych forach i w sumie po opisanych objawach mozesz dostac 2 rozne odpowiedzi. [szalone]

Autor:  kruszyn [ pn kwie 07, 2008 8:45 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Fajnie piszesz 2 posty na 2 roznych forach i w sumie po opisanych objawach mozesz dostac 2 rozne odpowiedzi. [szalone]


Czym więcej źródeł tym lepiej :)

W końcu i tak wyląduję pewnie w warsztacie ale nie lubię jak mi potem mechanicy bajki najróżniejsze opowiadają że to wina wracających bocianów i krzywo padającego deszczu......

a piszę o tym co się dzieje w aucie ... bo nie wiem gdzie najpierw uderzyć do gazownika na analizator czy może mechanika

powiedz mi Strusiu jakie są objawy wywalonego katalizatora ??


Co do Kruszyna albo Kruszynów (bo są ponoć 2) nie mam z nimi nic wspólnego poza tym że czasami przejeżdżałem przez tę miejscowość jadąć do Torunia :)


A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

Autor:  Janfocus [ pn kwie 07, 2008 10:33 am ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

a to drugie tankowanie było na BP? Ja nie jestem zadowolony z ich gazu i teraz tylko shell'a tankuję...

Autor:  kruszyn [ pn kwie 07, 2008 10:39 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
kruszyn pisze:
A i jeszcze tankuję BP albo Shell w zależności gdzie mam bliżej.

a to drugie tankowanie było na BP? Ja nie jestem zadowolony z ich gazu i teraz tylko shell'a tankuję...


Dokładnie ...
Dotankowałem teraz w shell i zobaczymy jak będzie :) tak czy tak już się dowiedziałem że jeżeli skapuje ,,mazut,, z parownika to trzeba to wyczyścić a syf świadczy o jakości cyklonu.... :) Normalnie chyba się przerzucę na PB huehuehue

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 07, 2008 10:51 am ]
Tytuł: 

Bp ma średni cyklon. O Shellu nie mogę się wypowiedzieć. Za to Orlen ma całkiem niezły.

No o ten Kruszyn chodziło. Też często przez niego przelatuję. Myślałem, że masz może tam jakąś przystań, czy coś w ten deseń.

Autor:  roadrunner [ pn kwie 07, 2008 11:55 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czym więcej źródeł tym lepiej


Pewnie że lepiej tylko tu i tam opisałeś różne objawy. Nie wspomniałeś o wycieku z parownika itp.

Autor:  kruszyn [ pn kwie 07, 2008 11:58 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Cytuj:
Czym więcej źródeł tym lepiej


Pewnie że lepiej tylko tu i tam opisałeś różne objawy. Nie wspomniałeś o wycieku z parownika itp.

Oj tam :P zazdrosny jesteś ?? :P Podpowiedz lepiej gdzie udać się najpierwej :P i co z tym katalizatorem ... jak go sprawdzić bo coś mi się wydaje że może mieć z tym coś wspólnego :P

Autor:  Waciak [ pn kwie 07, 2008 12:13 pm ]
Tytuł: 

Może rozszczelniła się guma pod wtryskiem?
Dostaje fałszywe powietrze i stąd zbyt wysokie spalanie.

Autor:  TReneR [ pn kwie 07, 2008 12:35 pm ]
Tytuł: 

Gdyby bral powietrze pod mikserem to przeplyw przez tegoz bylby mniejszy, co zatem idzie silnik dostawal by mniej gazu (mieszanka byla by uboga...
Katalizator i owszem, jezeli jest zatkany ale zauwazylbys spadek mocy.
Ja bym raczej stawial na parownik...

Autor:  roadrunner [ pn kwie 07, 2008 2:54 pm ]
Tytuł: 

A jak na PB sie zachowuje?
Co do katalizatora to odczułbyś spadek mocy.

Autor:  broneq [ wt kwie 08, 2008 8:45 pm ]
Tytuł: 

Miałem podobną sytuację z gazem w M102 2.3 w 190tce. Okazało się, że sparciała uszczelka przy ... jak to sie nazywa ... (rok człowiek nie ma gazu i sie zapomina) ... to takie okrągłe co jest ogrzewane z układu chłodzenia ... co przez to gaz zapitala ... no nie ważne na pewno wiesz o co chodzi!

ZATEM:
w miejscu gdzie przewód gazowy z pod podwozia dochodził do "tego tego" uchodził gaz. Wystarczyło to dokręcić i było oks! 8)
Powodzenia! 8)

Autor:  MarcinMer [ śr kwie 09, 2008 9:21 am ]
Tytuł: 

- Warto zastanowić się nad powodami zbyt niskiej temperatury pracy silnika - jeżeli masz poniżej 80 stopni - jeździsz niedogrzanym samochodem, a to nie jest specjalnie zdrowe dla silnika,

- Może warto zacząć od prozaicznych spraw - brudny filtr powietrza też spowoduje zwiększone spalanie. Można też zerknąć do filtra gazu....

Pozostaje jeszcze kwestia syczenia, ale na nią nie mam pomysłu....

Autor:  kruszyn [ śr kwie 09, 2008 10:56 am ]
Tytuł: 

jest jeszcze jeden mały objaw ... na wolnych obrotach co jakies 40s silnik ma czkawke sekundowa i dalej sobie pyrka cichutko ...

Na PB też niby wszystko ok.

Już umówiłem się do gazownika ma zrobić na dzień dobry porządek z parownikiem i wyczyścić ustrojstwo.
Potem podjadę do mechanika jak znajdę takiego który nie bedzie bał się k-j i zerknie czy z klapą przepływomierza jest wszystko ok.
Zmienie też dla świętego spokoju filtr powietrza i olej bo już by wypadało ...

Jeżeli chodzi o stan zbiornika przejechane mam 63 km (przy jeździe tylko po mieście często na zimnym motorze bez przekraczania 2500 i zrywów) i zgasła jedna z 4 kropeczek (zbiornik 40l do pełna) dojadę do 100 i podjadę dotankować zobaczymy czy coś innego wyjdzie.

Dam znać jak coś wyjdzie

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/