MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 07, 2008 12:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Zawsze chorowałem na r129, mimo że na codzień poruszam sie BeeMkami to właśnie Mercedes r129 nie pozwalał mi zasnąć. Od dziecka prgnąłem go posiadać. W końcu znalazłem swój wymarzony egzemplarz. Jest to r129 300-24 z 1992r. Właścicielką auta była Niemka która nomen omen użytkowała auto we Włoszech, gdzie posiada letni dom. Auto ma książke serwisową której ostatni wpis jest przy 158.000 z datą 25.10.2007, serwisowane od początku w tym samym serwisie Ferrari :o w Mediolanie od 1992r na dzień dzisiejszy auto ma 162.000 przebiegu. Co do wyposażenia jest w miare kompletne, dwa fotele w elektryce z pamięcią, elektryczna reg kierownicy, elektryczna reg lusterka wstecznego .... nie ma np. podgrzewanych siedzeń, na co była właścicielka odpowiedziała mi że jej było to niepotrzebne bo tym autem w zime sie nie jeździ :) Generlnie jedynym problemem jaki miałem,to pęknięta szybka tylnia w miękkim dachu, który był wymieniany dwa lata temu, (mam na ten zabieg fakture) i to z mojej winy bo chciałem oejrzeć przed kupnem miękki dach i podczas temperatury oscylującej w granicach 0stC szbka podczas składania dachu po prostu pękła. Ale usterka została już naprawiona. Mam do Was jako do miłośnikuw i fascynatów marki pytanie na co w szczególności zwracać uwage podczas użytkowania tego auta, jakie są główne problemy z tym silnikiem, oraz konkretnie z tym modelem r129, na co być przygotowanym użytkując tak piękny model. Dodam że nie jest to dla mnie samochód do codziennej jazdy (na codzień poruszam sie BMW e60) i od stycznia zrobiłem nim całe 700km :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 1:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
foty, foty, foty please [jezyk]

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:54 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Poznan
przemek_r129 w gwiazdach nie ma na co zwracać szczególnej uwagi sprawdzać to co w każdym aucie i jechać dalej :) zapodaj jakieś fotki bo jest się czym chwalić :) a w twoim to raczej żadnych problemów nie powinno być bo nie jeździsz nim prawie 700km od stycznia to żaden wynik na gwiazdę :)

_________________
W 124 CE 2.3 M102 1988
www.mercedes-poznan.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
aha zapomniałem dodać pewnych szczegółów auto ma lampy z tyłu całe czerwone po lifcie i z przodu białe zamiast pomarańczowych kierunków .... oryginały dostałem w pudełeczku od poprzedniej właścicielki :), i jest faktura za okresową wymiane poduszek powietrznych ..... szok :) <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Obrazek

Obrazek <br>Dodano po 28 sekundach.:<br> to tak poglądowo :) <br>Dodano po 1 godzinach. 22 minutach.:<br> i troche fotek za dnia, jeszcze na zimowych felgach, teraz auto stoi na felgach RH 17" i 10j szerokości :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 6:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Piękny samochód, ja też mam chrapkę na 129... może, może.
Jedną ma tylko wadę. Taki ciężki pocisk to nie z 3l silniczkiem :-|
Tam się prosi 8 albo 12 cylindrów. Ciekawe kiedy będziesz chciał zmienić, wszyscy jakich znam zmienili :]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 6:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
już wiem że jest za ciężki i że 3l silnik to mało ... ale do latania mam BMW a Mercedes jest do jazdy bulwarowej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 6:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Piękny samochodzik :) ... mmm jeden z tych MB o ktorych sporo myśle ;)
a jak sie sprawuje silniczek 300-24?? niema zadnych problemów :)?? ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 6:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
no silnik narazie sprawuje sie bez zarzutu, jest świeżo po wymianie oleju i filtrów. Zrobiłem nim jak narazie ok 700km więc nie zbyt wiele moge powiedzieć i szczerze mówiąc liczyłem na Wasze opinie o tym silniku, tzn. czego sie moge po nim spodziewać, jedyne co mi narazie przeszkadza w układzie napędowym to cztero-biegowa skrzynia automatyczna, ale za to podobno jest nie do zarżnięcia ....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no tak to już z mesiem jest... i nie tylko z nim hehhe... im większy silnik tym coraz trudniej o manual... tu jeszcze mozesz powybrzydzac bo były... ale jakbys miał taką 500-tke czy 600-tkę?? po prostu nikt nie pomyślał żeby manuala do takiego silnika kłaść... i bardzo dobrze bo byłoby to auto dorównujące koncernowi GM czy innemu francuskiemu czy angielskiemu pod względem awaryjności...
a tak???? do dzisiaj bezawaryjne... jak to ktoś tu powiedział?: skrzynia aytomatyczna szanuje silnik i kierowcę... nic dodać nic ująć

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
automat - rozumiem ale ten 4-biegowy jest poprostu strasznie zmulony, ospały, szkoda że nie mam 5 - biegowego, manuala bym nie chciał w takim aucie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 9:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ja mam manual w takim silniku i czasami troszke cierpie z tego powodu ;)
a o samym silniku to słyszałem ze lubi mieć wycieki (ano ja mam ;) jeden mały) pozatym jak to KE Jetronic .. lubi czasami nawalać z czasem...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
KE Jetronic czyli?? to jakiś rodzaj wtrysku??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
tak jesto to mechaniczny wtrysk (jak niektorzy mowią pół mechaniczny :P bo wsparty elektroniką) .. takie dość oporne dziwadło .. 1 na 40 mechaników bierze sie za to ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
aha a co najczęściej "pada" przy takim rodzaju wtrysku?? <br>Dodano po 8 minutach.:<br> aha i jak to jest z tym ciśnieniem oleju?? Czy to jest jakiś wyznacznik w jakim stanie jest silnik?? Ciśnienie oleju u mnie: na zimnym 3 około 80st 2 a jak jest w pełni rozgrzany około 1.7. Jakby nie wiem jak był rozgrzany po rzekroczeniu 2000 obr ciśnienie idzie na 3. czy to jest ok??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
cisnienie masz ok :) ważne zeby na na maxa rozgrzanym silniku było tak minimum 0,5 (a dopuszczalne chyba 0,2) .. a skoro przy wdepnięciu gazu od razu maszeruje na 3 to powinno być ok ;)
A co do wtrysku to zazwyczaj pada na LPG :P ale normalnie też potrafi się zzużywać .. Ciężko jest dość o części do 300-24 (mowie tu o potencjometrze, klapie spiętrzajacej itp) ... bo dość zadko są spotykane a jak juz sie spotka npna allegro to od razu znika bo to bardzo chodliwy towar jak juz mowilem ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl