MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

124 coupe-moje drugie auto
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=32972
Strona 1 z 2

Autor:  luki1988 [ pn kwie 07, 2008 10:39 pm ]
Tytuł:  124 coupe-moje drugie auto

Witam, jestem nowy na forum i na początku chciałbym się przywitac :)

Miesiac temu sprzedalem swojego mitshubishi lancera z 89r. i bardzo zainteresowaly mnie mercedesy, mianowicie model 124 w wersji coupe... szczegolnie z silnikiem 2.0-2.3(chce cos w miare oszczednego), a teraz pytania:

1.jak te silniki spisuja sie na gazie?
2.za ile mozna kupic taki model w stanie takim aby nie trzeba bylo do niego zbyt wiele dokładac?
3. myslicie o tym: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4428795
4.le kosztuje w miare dobra instalacja LPG?
5.Prosze o jakies komentarze co do mojego planu :)

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

Autor:  MercBeginner [ pn kwie 07, 2008 10:56 pm ]
Tytuł: 

Oj wyszukiwarka się kłania... było sporo o tym.

Silniki 200E i 220E (M111 E20 i E22) są na elektronicznym wtrysku
więc najlepiej nadają się do LPG sekwencyjnego i wtedy chodzi
naprawdę dobrze.

Najlepiej szukać 220E (150hp) ponieważ spalanie jest porównywalne
do 200E (136hp) a osiągi odczuwalnie lepsze.

Spalanie przy normalnej jeździe (bez startu spod świateł non-stop) myślę,
że powinno wynieść na instalacji sekwencyjnej ok 12-13L/100km
w 200E - 11-12LPG (miasto)


Co do silnika 230E to jest on na mechanicznym wtrysku i gaz w większości
przypadków chodzi ŹLE.
Zdecydowanie odradzam 230E do LPG.

Autor:  kruszyn [ pn kwie 07, 2008 11:37 pm ]
Tytuł: 

a ja mam takiego i nie odradzam :) poza tym osprzęt i wszelakie naprawy szczególnie elektroniki silnika są o niebo droższe przy E :) Nie twierdzę że E jest gorsze bo jednak to nowocześniejsza konstrukcja silnika ale nie przesadzał bym z tym ,,ŹLE,, jeżeli chodzi o LPG
(zaraz rozpęta się wojna a ja tylko pisze co doświadczam od 10.000tyś km) :)

Zanim kupisz.. dowiedz się o numer VIN i dokładnie sprawdź zgodność z nim. Koledzy tutaj z chęcią pomogą w rozkodowaniu.

Ceny... ja swojego do opłat (bez klimy i skóry) zapłaciłem 9800 (w tym był zarobek kolegi który przyprowadził mi go z Niemiec) i chyba tam dobrze było by poszukać. Ja szukałem trochę u nas i ogólnie dużo z tym zabawy i nie do końca zawsze zgadzało się to z opisem i stanem faktycznym.
Szukaj najlepiej dobrze wypasionego (ale sprawdź czy takie sprawy jak klima, elektryka itd działa bo potem dużo z tym zabawy i koszty niepotrzebne) Ogólnie proponuję przed zakupem porządnie przeglądnąć auto ... silnik, zawieszenie itd..

Za instalację BRC zapłaciłem 2400 (jeżeli dobrze pamiętam) ale gdybyś się już decydował w przypadku 230 proponuję BLOS. (mikser na dolocie).
Cena ciut wyższa ale lepiej to chodzi (chociaż ja nie narzekam).
To tyle :)

Powodzenia w poszukiwaniu :) i duuużo cierpliwości

Autor:  Prezeslaw [ wt kwie 08, 2008 3:25 am ]
Tytuł: 

Kolego ~luki1988. Ja mam 2.3 M102 z gazem z instalacją I generacji. Kapitalne połączenie. Jeśli tylko dbasz o układ zapłonowy, to możesz na tym jeździć, ile dusza zapragnie. Moje auto z niemalże maksymalnym obciążeniem na trzecim biegu na gazie "wyciąga" 170 km/h. Poza tym jest oszczędne w miescie i w trasie. Boję się wrzucać piątkę w trasie, bo nie znam się na prędkościach naddźwiękowych... Nie strzela, nie prycha, dobrze pali i trzyma wolne obroty.

Autor:  BrunoGiamatti [ wt kwie 08, 2008 9:09 am ]
Tytuł: 

no ale jak już myśli nad 220 to chyba ten silnik z sekwencją był by najlepszym wyjściem... (takie jest moje zdanie ;) ) dość mocny, oszczędny ..
osobiście jak juz gazować to lepiej niż gorzej ;)
I gen to koszt ok 1500zł (dobra instalacja)
III gen (IGS zalecany do mechanicznych wtrysków) do 6 cylindrow to ok 3800 nie wiem jak to 4 ...
no i sekwencja ... do 4 cylindrowca to koszt od 3 do 5 ;)
p.s ten MB z ogłoszenia nawet ładny ... no ale nie wiele wiecej moge o nim powiedzieć ;)

Autor:  Waciak [ wt kwie 08, 2008 10:32 am ]
Tytuł: 

Cześć.
Odpuść ten egzemplarz z ogłoszenia.
Długo jest w ogłoszeniu i miał problemy z dokumentacją.
Brakowało jednego dokumentu.Nie wiem czy go (i jak) zdobyli.
;)

Autor:  luki1988 [ wt kwie 08, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

Dziekuje za wszystkie wypowiedzi i czekam na kolejne :)

Jak myslicie ? najlepszym wyjsciem bedzie szukanie czegos za granica? czy w cenie ok 8-9tys. znajde cos w Polsce ? z tego co widze to na allegro ciezko jest znalezc merca z silnikiem 2.2, najczesciej widze 2.3 albo 2.0

Autor:  BrunoGiamatti [ wt kwie 08, 2008 3:54 pm ]
Tytuł: 

nom .. 220 ciezko dorwać .. a tym bardziej w stanie zadowalającym.. 8-9 tys to mały budżet jak na taki pojazd .. liczył bym nawet dwa razy tyle na bdb egzemplarz

Autor:  MercBeginner [ wt kwie 08, 2008 5:42 pm ]
Tytuł: 

luki1988 pisze:
Dziekuje za wszystkie wypowiedzi i czekam na kolejne :)

Jak myslicie ? najlepszym wyjsciem bedzie szukanie czegos za granica? czy w cenie ok 8-9tys. znajde cos w Polsce ?



Może być ciężko znaleźć coś naprawdę dobrego za 9tyś.
Druga sprawa jak kupisz coś za 9tyś to będziesz musiał dołożyć koło 3/4tyś
na doprowadzenie go do należytego stanu.
I ostatnie, jeśli kupisz za 9tyś bez LPG to będzie chyba najlepsze rozwiązanie.
Niestety nie wiadomo ile wybuchów miała instalacja użytkowana
przez kogoś innego. Najbezpieczniej będzie kupić bez instalacji LPG

P.S. uzupełnij w profilu pole "skąd" - będzie pomocne ;)

Autor:  luki1988 [ wt kwie 08, 2008 6:23 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner- uzupełniłem :)

Właśnie myślałem o mercu bez gazu, tak aby można było zamontować nową instalację... a za granicą ile może kosztować taki pojazd w stanie dobrym ??

Autor:  MajsterGarage [ wt kwie 08, 2008 6:29 pm ]
Tytuł: 

luki1988 pisze:
czy w cenie ok 8-9tys. znajde cos w Polsce

Tak! Np 300CE ;)

Autor:  MercBeginner [ wt kwie 08, 2008 7:15 pm ]
Tytuł: 

MajsterGarage pisze:
luki1988 pisze:
czy w cenie ok 8-9tys. znajde cos w Polsce

Tak! Np 300CE ;)


No faktycznie zdarzają się fajne MB w rozsądnej cenie. Oby tylko kolega
dźwignął koszty paliwa...

Autor:  luki1988 [ wt kwie 08, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

MajsterGarage-Samochodzik naprawdę fajny na pewno ma dobrego kopa, no ale niestety jak dla mnie jest zbyt paliwożerny... a tak z ciekawości można wiedzieć ile to autko pali ??

Autor:  BrunoGiamatti [ wt kwie 08, 2008 8:15 pm ]
Tytuł: 

w 300CE (24V) można spokojnie liczyć 13l Pb / 100km ... (po wawie napewno więcej .. ale przy takiej średniej jeździe ... tyle mi wychodzi) .. wiec jak kto lubi ;) ...

Autor:  broneq [ wt kwie 08, 2008 9:05 pm ]
Tytuł: 

luki1988 pisze:
MajsterGarage-Samochodzik naprawdę fajny na pewno ma dobrego kopa, no ale niestety jak dla mnie jest zbyt paliwożerny... a tak z ciekawości można wiedzieć ile to autko pali ??
Auto Majster'a jest naprawdę godne polecenia. Skoro i tak planujesz LPG, to ja bym bezwzglednie brał 3.0. Każdy mniejszy silnik jest za słaby do qp 124. Do nich montowano jeszcze mniejszą odmianę 2.3 czyli 2.0 M102 o mocy coś koło 120KM. Produkowano go tylko na Włochy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/