MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

regulator wolnych obrotów w dieslu????
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33008
Strona 1 z 1

Autor:  Chuck Norris [ śr kwie 09, 2008 10:27 am ]
Tytuł:  regulator wolnych obrotów w dieslu????

problem tyczy mojego E250D 20V
problem jest tylko po odpaleniu czyt zimny silnik po nocy np.
odpala na dotyk ale jak patrzę ma obroty to ma ich poniżej 500 przez co tak jakby przebierał i telepocze... dodam lekko gazu to jakby troche lępiej... jak złapie min temp juz jest wszytsko ok....
czego szukac?
jest tam jakiś regulator wolnych obrotów?
a może pompa wtryskowa???

Autor:  mic21 [ śr kwie 09, 2008 2:32 pm ]
Tytuł:  Re: regulator wolnych obrotów w dieslu????

jest tam jakiś regulator wolnych obrotów?

Witam!!
w moim VW jest regulator wolnych obrotów na pompie wtryskowej taka śróbka napinająca ciegno z linki z gazu. Poszukaj gdzie wchodzi linka i tam pewnie będzie ta regulacja.

pozdro

Autor:  laudan [ śr kwie 09, 2008 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: regulator wolnych obrotów w dieslu????

Po zapaleniu silnik chodzi na 5 cylinrow, czy ktorys wypada? Sprawdz podgrzewacze. Ew. regulacja obrotow zalezy od pompy, jest albo podcisnieniem, albo elektryczna.

Autor:  Chuck Norris [ śr kwie 09, 2008 6:52 pm ]
Tytuł: 

jakie podgrzewacze???? gdzie tego szukać???? diesla mam od niedawna i raczej nie bardzo wiem czego szukać...
a zapłon jakby wypada na 1 czy 2 gary... ale tylko przez powidzmy kilka kilkanaście sekund dopóki jakby ciśnienia nie złapał bądź temperatury...

Autor:  MercSwir [ śr kwie 09, 2008 7:10 pm ]
Tytuł: 

Moim zdaniem to normalny objaw :) Może poprostu przytrzymaj go delikatnie na gazie przez 10-20 sekund. Co by sie nie męczył.

Autor:  bary123ce [ śr kwie 09, 2008 7:32 pm ]
Tytuł: 

Nie jest bynajmniej objaw normalny. Ma zapalić i równo pracować. Koledze chodziło zapewne o świece żarowe. Być może któraś jest przepalona dlatego tak na zimnym pracuje. Musisz sprawdzić świece czy grzeją. Kiedy zapala i kiedy gaśnie Ci żółta kontrolka od grzania świec?

Autor:  Chuck Norris [ śr kwie 09, 2008 9:49 pm ]
Tytuł: 

kontrola to gasnie jakby była ustawiona do świec krótkogrzejnych czekam jeszcze 5-10 sekund i odpalam... normalnie miodzio... pali na dotyk... ale te obroty na wolnych na zimnym... normalnie porazka... <500 obr/min
parę sekund lekko gazu jest ok... ale gdyby nie było gazu by sie dławił i przebieral na wolnych że porazka... co to może być???? pompa siada???? może wtryski leją? bo ze swiece nie grzeją jakos nie chc mi sie wierzyc... dodam gazu to chodzą wszytskie gary oddam gazu na zimnym przebiera... tak kilka sekund dodawania wolnych obrotów i jest juz wszytsko ok...

Autor:  Mirmur [ śr kwie 09, 2008 10:15 pm ]
Tytuł: 

Jeśli sądzisz, że świece żarowe i ich sterownik jest OK to zobacz czy za akumulatorem masz czarną puszkę z napisem ARA lub ELR. Jeśli jest to na nagrzanym silniku wyciągnij ją z gniazda. Odpal i zobacz czy masz objaw jak na zimnym silniku. Sprawdź też czy nie masz rozłączonej wtyczki z tyłu na pompie paliwa.
Pozdrawiam.

Autor:  bogdan11 [ śr kwie 09, 2008 10:22 pm ]
Tytuł: 

A może srebrny przekaźnik ??

Autor:  blackmilk [ śr kwie 09, 2008 11:58 pm ]
Tytuł: 

mam ten sam objaw
i wiem ze to swieca lub nawet 2 mimo ze kontrolka pokazuje ze jest wszystko ok.

jak spalila mi sie jedna to wymienilem (jedna nie wszystkie) przez 2 dni bylo super palil rano bez dlawienia sie az nagle trach znow to samo - wiem ze to na pewno swiece bo nie wymienia sie jednej a wszystkie (i bylo o tym na forum ale chcialem byc madrzejszy :oops: )

w moim przypadku jestem pewien na zyljard procent ze to swiece

Autor:  Chuck Norris [ czw kwie 10, 2008 1:04 pm ]
Tytuł: 

sprawdze i jesli masz racje dam punkcik ;)

Autor:  Gerri [ czw kwie 10, 2008 2:54 pm ]
Tytuł: 

blackmilk pisze:
nie wymienia sie jednej a wszystkie


To nie są świece zapłonowe i nie ma potrzeby wymiany wszystkich jednocześnie. Jeżeli przykładowo świece są od nowości, to jest duże prawdopodobieństwo, że skoro spaliła się jedna, to w krótkim czasie może spalić się następna - gdyż są z jednej partii produkcyjnej i mają zbliżone parametry. Wątpię, żeby mieć taką pewność w aucie kilkunastoletnim.
Tak więc nie widzę sensu w dokładaniu sobie roboty i kosztów.
Na Twoim miejscu (jeżeli faktycznie uległa spaleniu następna świeca) raczej bym sprawdził prawidłowość działania przekaźnika - może to on jest powodem przepalania.

Autor:  szeryf [ czw kwie 10, 2008 3:35 pm ]
Tytuł: 

E250D ma na 100% elektryczny uklad podwyzszania obrotow bigu jalowego. Uklad bierze info z czujnika kola zamachowego, styku na pompie wtryskowej, czujnika temperatury i w zaleznosci od zmiany tych parametrow steruje silownikiem na pompie.

Autor:  gepcio124 [ czw kwie 10, 2008 4:01 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź czy paliwo nie schodzi. W tym układzie są takie śmieszne wężyki z oringami, które lubią puszczać troszkę powietrza. Miałem podobny objaw. Nie bawiłem się w wymiane oringów tylko wymieniłem wszystkie wężyki. [oczko]

Autor:  laudan [ czw kwie 10, 2008 4:42 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
jakie podgrzewacze???? gdzie tego szukać???? ...


Podgrzewacze to swiece zarowe i z Twojego opisu wlasnie padla Ci 1 lub 2, dlatego po zapaleniu nie chodzi Ci na wszystkie gary.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/