MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zakładanie alarmu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33065
Strona 1 z 1

Autor:  Rad.ek [ czw kwie 10, 2008 9:54 pm ]
Tytuł:  Zakładanie alarmu

Witam. Z centralki mam sterowanie centralnym na dwóch kablach - otwórz i zamknij (sterowane masą).
W drzwiach do centrala są kable - na zdjęciu nr 20:
-niebieski - (sterowany?)
-brązowy +12V
-białoczerwony 0V
Po odpięciu od siłownika kabli i sterowaniu ręcznym poprzez zwieranie kabli do niebieskiego następuje otwieranie lub zamykanie, ale gdy podłącze z powrotem kabel do siłownika to zwierając nic się nie dzieje, dlaczego?
na razie mam rozwiązane tak że kable w drzwiach (przednich) są odłączone od siłowników, pozostał tylko w tylnej klapie a zwieraniem zajmują się przekażniki. Chciałbym by central działał jak powinien.
Central jest oryginalny ale nie mogę znależć żadnego schematu elek po za tym niżej:
Obrazek

Autor:  kali [ czw kwie 10, 2008 10:24 pm ]
Tytuł: 

sie ma

nie wiem jak jest w 126, ale do 124 mam taki mały schemacik.
Nie dało rady założyć alarmu bez przekaźników.
Chyba był za słaby, bo wystarczało mu siły na zamkniecie zamków i potem trzeba go było resetować*.

Jak założyłem przekaźniki to hula jak trzeba.


Poniżej schemat podłączenia. Przekaźniki umieściłem przy pompie.

Obrazek


* - resetowanie zabieg często stosowany przy naprawach komputerów :)

Autor:  Gerri [ czw kwie 10, 2008 10:36 pm ]
Tytuł: 

Masz całkowicie mylne obserwacje.
Brązowy to jak zawsze w Mercedesie masa (a nie +12 volt)
na czerwonym jest faktycznie +12 volt, a niebieski jest przełączany albo na plus, albo na masę.
PRZEŁĄCZANY JEST NA STAŁE - czyli zawsze jest połączony albo z plusem, albo z masą ( a nie tylko na moment wysterowania zamka)
Tak więc po podpięciu siłownika kabel niebieski MUSI być już od razu na jakimś potencjale - zwierając kable przy podpiętym siłowniku jesteś na najlepszej drodze do spalenia instalacji centralnego lub uszkodzenia siłownika.
Prosty inetrfejs z dwóch przekaźniczków był już prezentowany na wielu forach "MB" - ja taki schemacik widziałem m. in. na forum

www.elektroda.pl <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Schemat który widzę powyżej jest BŁĘDNY.
Przewód zielony ma dokładnie takie same funkcje jak przewód żółty oraz niebieski. Różnica między nimi jest taka, że jeden jest połączony do lewych drzwi, drugi do prawych, a trzeci do bagażnika.
Jest szansa, że ukłąd będzie działał - ALE PRZY ODŁĄCZONYCH WTYCZKACH NA SIŁOWNIKACH!!!

Przykładowy link do prawidłowego układu masz poniżej. Układ będzie działał i z kluczyka, i z pilota.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... t=mercedes

Autor:  kali [ pt kwie 11, 2008 8:52 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Schemat który widzę powyżej jest BŁĘDNY.

no to mam błędnie podłączony u siebie w qp i nie działa ;) [zlosnik]

Autor:  Gerri [ pt kwie 11, 2008 9:53 am ]
Tytuł: 

Widzę, że nie jesteś przekonany. Widzę również, że (nie gniewaj się) - nie bardzo masz pojęcie w temacie sterowania tego zamka.
kali pisze:
Nie dało rady założyć alarmu bez przekaźników.
Chyba był za słaby, bo wystarczało mu siły na zamkniecie zamków i potem trzeba go było resetować

Spróbuję to wyjaśnić.
99% alarmów (jeżeli mają opcję centralnego zamka) mają wyprowadzone z obudowy dwa przewodziki. Na jednym pojawia się impuls masy po uzbrojeniu alarmu, na drugim po rozbrojeniu. (jest to tak zwane "sterowanie dwoma masami")Bardzo duży procent aktualnie produkowanych pojazdów ma właśnie tak sterowane zamki i w tym przypadku najczęściej wystarczy bezpośrednie połączenie obu kabelków do układu zamka. W naszym przypadku mamy zamek pneumatyczny, sterowany JEDNOPRZEWODOWO. Z każdego siłownika "mastera" idzie do pompki jeden przewód sterujący, na którym pojawia się masa lub plus 12v. Jeżeli teraz do takiego centralnego zamka podłączymy alarm bezpośrednio, to mamy do dyspozycji tylko dwa sygnały "masy" - CZYLI ALARM BĘDZIE REAGOWAŁ TYLKO W "JEDNĄ STRONĘ" - bo alarm nie emituje nam sygnału "plusowego". Wtedy następowało to, co uważasz za "zawieszenie" a faktycznie był to po prostu brak sygnału plusowego. Alarm wcale nie jest za słaby, gdyż wydajność tych dwóch wyjść to ok. 0,3 A każde.
Odnośnie Twojego układu: O.K. - działa.
Jeżeli jednak w drzwiach prawych i w bagażniku (bo tam prowadzą kable zielony i żółty) będą podpięte siłowniki i jednocześnie będzie podpięte sterowanie wg tego schematu - to masz ode mnie bezpłatną prognozę:
w sytuacji gdy nastąpi rozszczelnienie układu i ciśnienia nie wystarczy żeby przesunąć wszystkie siłowniki po następnym wysterowaniu pilotem nastąpi bezpośrednie połączenie w siłowniku plusa z minusem. Jeżeli tylko spali się styk elektryczny siłownika - to masz szczęście. Bardziej prawdopodobny jest gorszy scenariusz: W zasilaniu centralnego zamka jest bezpiecznik 16A, natomiast kabelki są bardzo cienkie. Dochodzi do sytuacji, że przy zwarciu w siłowniku prąd w cienkich kabelkach osiąga wartość mniejszą niż potrzebna do spalenia bezpiecznika, ale wystarczającą, aby zesmażyć wiązkę na węgiel. Ponieważ wiązka idzie pod wykładziną podłogową i tapicerką to na tym "małym ogniu" może smażyć się dosyć długo, zanim to wyniuchasz w kabinie. I uwierz mi: to nie jest moje wydumane czarnowidztwo. OSOBIŚCIE robiłem trzy takie przypadki. Dziwnym trafem w dwóch było to właśnie nieprawidłowe połączenie sterowania, w trzecim natomiast przekaźniki były podłączone prawidłowo, ale zostały umieszczone pod dywanikiem kierowcy, dostała się woda i nastąpiło zwarcie. Do naprawy trzeba wyjąć wszystkie fotele, środkowy tunel, "niebo" pod kierownicą, rozebrać słupki i tapicerkę z drzwi, w których zwarcie nastąpiło. Z uszkodzonej wiązki raczej nie ma co zbierać i trzeba wykonać nowy fragment, oraz zazwyczaj wymienić należy siłownik.

Autor:  Rad.ek [ pt kwie 11, 2008 7:11 pm ]
Tytuł: 

Dzięki koledzy za pomoc. Podłączam wg pierwszego schematu z elektroda.pl - nie wpadłbym chyba na takie rozwiązanie [oczko] .
Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/