MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 10, 2008 9:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Witam. Z centralki mam sterowanie centralnym na dwóch kablach - otwórz i zamknij (sterowane masą).
W drzwiach do centrala są kable - na zdjęciu nr 20:
-niebieski - (sterowany?)
-brązowy +12V
-białoczerwony 0V
Po odpięciu od siłownika kabli i sterowaniu ręcznym poprzez zwieranie kabli do niebieskiego następuje otwieranie lub zamykanie, ale gdy podłącze z powrotem kabel do siłownika to zwierając nic się nie dzieje, dlaczego?
na razie mam rozwiązane tak że kable w drzwiach (przednich) są odłączone od siłowników, pozostał tylko w tylnej klapie a zwieraniem zajmują się przekażniki. Chciałbym by central działał jak powinien.
Central jest oryginalny ale nie mogę znależć żadnego schematu elek po za tym niżej:
Obrazek

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 10:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
sie ma

nie wiem jak jest w 126, ale do 124 mam taki mały schemacik.
Nie dało rady założyć alarmu bez przekaźników.
Chyba był za słaby, bo wystarczało mu siły na zamkniecie zamków i potem trzeba go było resetować*.

Jak założyłem przekaźniki to hula jak trzeba.


Poniżej schemat podłączenia. Przekaźniki umieściłem przy pompie.

Obrazek


* - resetowanie zabieg często stosowany przy naprawach komputerów :)

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony czw kwie 10, 2008 10:33 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 10:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Masz całkowicie mylne obserwacje.
Brązowy to jak zawsze w Mercedesie masa (a nie +12 volt)
na czerwonym jest faktycznie +12 volt, a niebieski jest przełączany albo na plus, albo na masę.
PRZEŁĄCZANY JEST NA STAŁE - czyli zawsze jest połączony albo z plusem, albo z masą ( a nie tylko na moment wysterowania zamka)
Tak więc po podpięciu siłownika kabel niebieski MUSI być już od razu na jakimś potencjale - zwierając kable przy podpiętym siłowniku jesteś na najlepszej drodze do spalenia instalacji centralnego lub uszkodzenia siłownika.
Prosty inetrfejs z dwóch przekaźniczków był już prezentowany na wielu forach "MB" - ja taki schemacik widziałem m. in. na forum

www.elektroda.pl <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Schemat który widzę powyżej jest BŁĘDNY.
Przewód zielony ma dokładnie takie same funkcje jak przewód żółty oraz niebieski. Różnica między nimi jest taka, że jeden jest połączony do lewych drzwi, drugi do prawych, a trzeci do bagażnika.
Jest szansa, że ukłąd będzie działał - ALE PRZY ODŁĄCZONYCH WTYCZKACH NA SIŁOWNIKACH!!!

Przykładowy link do prawidłowego układu masz poniżej. Układ będzie działał i z kluczyka, i z pilota.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... t=mercedes


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 8:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Gerri pisze:
Schemat który widzę powyżej jest BŁĘDNY.

no to mam błędnie podłączony u siebie w qp i nie działa ;) [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 9:53 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Widzę, że nie jesteś przekonany. Widzę również, że (nie gniewaj się) - nie bardzo masz pojęcie w temacie sterowania tego zamka.
kali pisze:
Nie dało rady założyć alarmu bez przekaźników.
Chyba był za słaby, bo wystarczało mu siły na zamkniecie zamków i potem trzeba go było resetować

Spróbuję to wyjaśnić.
99% alarmów (jeżeli mają opcję centralnego zamka) mają wyprowadzone z obudowy dwa przewodziki. Na jednym pojawia się impuls masy po uzbrojeniu alarmu, na drugim po rozbrojeniu. (jest to tak zwane "sterowanie dwoma masami")Bardzo duży procent aktualnie produkowanych pojazdów ma właśnie tak sterowane zamki i w tym przypadku najczęściej wystarczy bezpośrednie połączenie obu kabelków do układu zamka. W naszym przypadku mamy zamek pneumatyczny, sterowany JEDNOPRZEWODOWO. Z każdego siłownika "mastera" idzie do pompki jeden przewód sterujący, na którym pojawia się masa lub plus 12v. Jeżeli teraz do takiego centralnego zamka podłączymy alarm bezpośrednio, to mamy do dyspozycji tylko dwa sygnały "masy" - CZYLI ALARM BĘDZIE REAGOWAŁ TYLKO W "JEDNĄ STRONĘ" - bo alarm nie emituje nam sygnału "plusowego". Wtedy następowało to, co uważasz za "zawieszenie" a faktycznie był to po prostu brak sygnału plusowego. Alarm wcale nie jest za słaby, gdyż wydajność tych dwóch wyjść to ok. 0,3 A każde.
Odnośnie Twojego układu: O.K. - działa.
Jeżeli jednak w drzwiach prawych i w bagażniku (bo tam prowadzą kable zielony i żółty) będą podpięte siłowniki i jednocześnie będzie podpięte sterowanie wg tego schematu - to masz ode mnie bezpłatną prognozę:
w sytuacji gdy nastąpi rozszczelnienie układu i ciśnienia nie wystarczy żeby przesunąć wszystkie siłowniki po następnym wysterowaniu pilotem nastąpi bezpośrednie połączenie w siłowniku plusa z minusem. Jeżeli tylko spali się styk elektryczny siłownika - to masz szczęście. Bardziej prawdopodobny jest gorszy scenariusz: W zasilaniu centralnego zamka jest bezpiecznik 16A, natomiast kabelki są bardzo cienkie. Dochodzi do sytuacji, że przy zwarciu w siłowniku prąd w cienkich kabelkach osiąga wartość mniejszą niż potrzebna do spalenia bezpiecznika, ale wystarczającą, aby zesmażyć wiązkę na węgiel. Ponieważ wiązka idzie pod wykładziną podłogową i tapicerką to na tym "małym ogniu" może smażyć się dosyć długo, zanim to wyniuchasz w kabinie. I uwierz mi: to nie jest moje wydumane czarnowidztwo. OSOBIŚCIE robiłem trzy takie przypadki. Dziwnym trafem w dwóch było to właśnie nieprawidłowe połączenie sterowania, w trzecim natomiast przekaźniki były podłączone prawidłowo, ale zostały umieszczone pod dywanikiem kierowcy, dostała się woda i nastąpiło zwarcie. Do naprawy trzeba wyjąć wszystkie fotele, środkowy tunel, "niebo" pod kierownicą, rozebrać słupki i tapicerkę z drzwi, w których zwarcie nastąpiło. Z uszkodzonej wiązki raczej nie ma co zbierać i trzeba wykonać nowy fragment, oraz zazwyczaj wymienić należy siłownik.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 7:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Dzięki koledzy za pomoc. Podłączam wg pierwszego schematu z elektroda.pl - nie wpadłbym chyba na takie rozwiązanie [oczko] .
Pozdrawiam

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl