Marcin S pisze:
Szumek pisze:
Tu strona o możliwych problemach w zagazowanych silnikach z wtryskiem mechanicznym ->
http://www.autobodex.waw.pl/strona4.htmna tej stonie jest wiele nieścisłości, mieszania pojęć, niewielka wiedza czysto teoretyczna na której to autor strony chce się podpierać, a wybitnie mu to nie wychodzi....
np: stechiometryczna ilośc benzyny do powietrza przy wysokiej temp sama wybuchnie... bzdura totalna!!!!!! nich wleje Pb do silnika diesla.... nie ma siły, sama się nie zapali, tak jaki LPG.
Ciekawe, czemu mimo to do ropy można dodać benzynę w stosunku 1:3 w zimie?
Jakoś nie wydaje mi się, żeby pogarszało to samozapłon.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Akurat benzyna i LPG są bardziej palne od ON (w ON można zgasić papierosa - ale lepiej nie sprawdzajcie tego w domu

) i w wysokiej temperaturze nastąpi samozapłon. Olej roślinny nie jest łatwopalny, a diesel go jednak spali.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Silnik wysokoprężny można przystosować do LPG, ale to już wyższa szkoła jazdy i się nie opłaca w zwykłych autach (diesel jest i tak oszczędny).
Tak więc... bzdury totalne!!! Tyle, że w poście.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Ale pomijając te szczegóły, LPG to nie jest łatwy temat w MB i każdy to przyzna, jednym się udaje, drugim (większości) nie. Jeśli ktoś potrzebuje auta do jazdy, a nie do grzebania, to ja obstawiam diesla.
Tyle, że za diesla trzeba wyłożyć więcej, ale z czegoś to wynika.
PODSUMUJMYAro pisze:
Mam dylemat.zastanawiam sie nad kupnem MB 124 i tak:
1 Rocznei bede robił 20-30 tys.km
Diesel.

Aro pisze:
2 Benzyna +gaz (jak długo wytrzyma silnik M103 czytałem o problemach)
Tego nigdy nie wiadomo.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Diesel.

Aro pisze:
3 Disel tu duzy przebieg... głowice pekajace,
Pękają w 300D Turbo.
Pozostałe silniki mają dobrą opinię, ale rzeczywiście w 6-cio garowcach trzeba dbać bardzo o układ chłodzenia.
Diesel.

Aro pisze:
Prosze o konstruktywne opnie,co koledzy myslicie o tym wyborze który,bedzie sprawiał mniej problemów natury eksploatacyjnej
Diesel.

Co jakiś czas wymienisz jakąś świecę żarową (tyle z nadprogramowych wydatków).

Aro pisze:
bo po przeczytaniu postów (na forum) na podobne tematy,mam mały metlik,w glowie....
Dziekuje za uwage!
Chłopie, jeśli nie wymagasz od auta, żeby można się nim ścigać z nowszymi plastikami i innym badziewiem, tylko ma Ci służyć do normalnej jazdy, to mając diesla będziesz miał o wiele więcej wolnego czasu, którego nie będziesz marnował w warsztatach na (w przypadku M103) regulację KE-Jet i instalacji LPG, oraz naprawy skutków ew. wystrzałów.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
No i będzie więcej miejsca w bagażniku i tańsze przeglądy.
Jak zrobisz, to już Twój wybór.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I POZDRAWIAM